Pagina 32 van 35

Re: SleperADR project!

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2021, 10:41
door stefan
Leuk om te zien, het wordt prachtig!
Waarom schudt die flens dan zo? die beweegt meer dan de motor zelf? Moet het flexibele deel dat er wel al zit dan in lijn met de motor, wordt het dan beter of moet er iets heel anders verzonnen worden?

Re: SleperADR project!

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2021, 11:04
door bas
Nou, eigenlijk 2 dingen.
1- die flensen die je ziet hadden we gratis voor het grijpen en dus die gebruikt. Maar denk zomaar dat die 3 x zo zwaar zijn als
standaard uitlaatflensen. Het is dus nogal een lomp geheel geworden.
2- de aansluiting op het expansietankje is dunwandig pijp met schroefdraad. Sowieso al niet de meest betrouwbare
constructie van deze motoren heb ik inmiddels al in de wandelgangen begrepen.
Kortom, die 2 in combinatie met elkaar is geen lang leven beschoren. De pakking tussen het schroefdraad laf er denk ik na 20 seconden draaien al uit :lol: . En eigenlijk was dit al ingefluisterd dat dit niet ging werken en toen het ter sprake kwam zagen we dat ook wel in. Maar het spul zat er al in dus eerst maar is gekeken wat er precies zou gebeuren. Dat weten we nu dus zullen we maar zeggen :roll:

Re: SleperADR project!

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2021, 12:35
door Amersfow
Vind dat de motor wel erg schud, dat moet toch beter kunnen? Bij mij staan de motoren vanaf zo'n 900 rpm doodstil. Ook de S4S.

Re: SleperADR project!

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2021, 13:32
door stefan
Tsja, waterscouting he, eerst zien dan geloven :-) Vertel mij wat...

Re: SleperADR project!

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2021, 17:13
door bas
Vind dat de motor wel erg schud, dat moet toch beter kunnen? Bij mij staan de motoren vanaf zo'n 900 rpm doodstil. Ook de S4S.

Zie hierboven, het is idd nog teveel maar een groot deel van de trillingen zal ook van die uitlaat komen. Eerst dat maar eens verhelpen en dan verder kijken. Dit was overigens bij stationair toerental, 750 rpm

Re: SleperADR project!

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2021, 17:53
door Navigo
HH,

Draait de s4s niet standaard, origineel af fabriek 900 omw/ min(zie vermogens kromme)

Ben benieuwd wat jullie leverancier aangepast heeft om deze terug te brengen naar 750.
Het zijn en blijven industrie motoren.

Hoe schudt draait hij bij 900 omw/ min?

Bij ons draait de s4sdt stationair 900, in de winter automatisch verhoogd toerental bij starten van 1050.
Eenmaal boven de 1050 geweest en terug naar stationair dan zakt deze weer terug naar de 900.

Navigo

Re: SleperADR project!

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2021, 19:02
door Amersfow
Hoe gaat dat? Zit er electronica en een Servo motor op?

Re: SleperADR project!

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2021, 21:02
door Navigo
HH,

Met betrekking tot verhoogd toerental, geen idee.

Het is een mechanisch aangedreven roterende brandstofpomp.
Niets veranderd origineel af-fabriek.

Navigo

Re: SleperADR project!

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2021, 22:14
door bas
Wij hebben de "normale" S4S en daar zit dan een lijnpomp op. niks geen elektronica.
Maar zoals gezegd hebben we nog een issue met de brandstoftoevoer, zal me niks verbazen als met de juiste voordruk het stationair toerental ook hoger gaat liggen.

Re: SleperADR project!

BerichtGeplaatst: 20 Aug 2021, 09:37
door bas