tapijt voor achterdek

tapijt voor achterdek

Berichtdoor elrenegado » 15 Mrt 2014, 20:07

Ik zoek tapijt voor op het achterdek.
met die nopjes eronder zodat water makkelijk weg loopt.
Nu heb ik het wel gevonden maar enkel in het groen.
is zoiets niet in licht grijs te vinden ? Weet iemand misschien waar?
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: tapijt voor achterdek

Berichtdoor ad gevers » 15 Mrt 2014, 22:04

Hoi ik heb voor het achterdek ook dit kunstgras gekocht,kleur beige, hoogpolig, heerlijk aan je blote voeten.
Ad Reijnen in Moergestel verkocht dit, niet goedkoop maar bevalt prima, pas echter wel op met vuur het is tenslotte kunststof.

Groet, Ad
ad gevers
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 18:24
Woonplaats: NULAND
ligplaats: Lith
info:

Re: tapijt voor achterdek

Berichtdoor Jan Huibers » 15 Mrt 2014, 22:58

Kun je niet beter een caravan kopen ipv een boot? Dan kun je tenminste met je voetjes int gras.... Op een boot hoor je staal onder je voetzolen te voelen, en als het warm is dan loop je maar wat sneller. Kunstgras op een boot is in mijn ogen hetzelfde als een dakkoffer op een lamborgini...
8-) 8-) 8-)
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: tapijt voor achterdek

Berichtdoor Popeye » 16 Mrt 2014, 00:01

Jan Huibers schreef: Kunstgras op een boot is in mijn ogen hetzelfde als een dakkoffer op een lamborgini...
Of een caravan achter een Rolls-Royce. Heb ik een keer gezien. :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: tapijt voor achterdek

Berichtdoor elrenegado » 16 Mrt 2014, 00:15

Ik wil ook juist geen kunstgras....
maar een stukje tapijt moet kunnen.

dat sneller lopen word wat lastig als ik buiten stuur he, rondjes om de stuurstand blijven lopen word je duizelig van.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: tapijt voor achterdek

Berichtdoor Wim Niessen » 16 Mrt 2014, 00:20

Vier jaar terug kocht ik een goede kwaliteit (maar ook voor een "goede" prijs) kunstgras voor op het achterdek. Dat ziet er nog steeds puik uit en dat bevalt mij nog steeds zeer goed. En een groot voordeel: ik hoef niet te maaien.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: tapijt voor achterdek

Berichtdoor Jan Huibers » 16 Mrt 2014, 01:18

@elrenegado.... Ik weet niet hoe lang jou armen zijn natuurlijk maar ik loop in de sluis wel even naar voren terwijl de schroef erop staat en een lijntje achter... Kan ik gewoon net niet bij en als het dek heet is loop ik wat sneller... Dat bedoel ik. En hoe denk je tapijt schoon en schimmelvrij te houden dan? En wat denk je van het vocht wat je eronder vasthoudt?

Als ik door een jachthaven loop en dan een boot zie met kunstgras of tapijt op het achterdek dan denk ik: hoe zou het er in vredesnaam eronder uitzien? Diepe putroest? Gewoon roest? Te lelijk om aan te zien soms door eerder wel verwijderde maar niet weggeplamuurde putroest?... Schimmels eronder kweken? En dan het vuil wat zich vooral in kunstgras verzameld in de loop van de tijd... Al de smerigheid die van boven komt vallen, alles wat je onder je schoenen vandaan loopt.. Echt alles 'bewaar' je onderin kunstgras... Brrrrrr
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: tapijt voor achterdek

Berichtdoor elrenegado » 16 Mrt 2014, 13:21

ben ik niet geheel met je eens.

er bestaat van dat tapijt met bolletjes eronder zodat water gewoon weg loopt...
vaak is het groen inderdaad, en dat wil ik dus niet.

Mijn vader had dit vroeger ook op zijn boot, heeft er jaren opgelegen en geen roest oid eronder (moet je natuurlijk wel je dek netjes hebben, en dat is bij mij het geval)
bij erge vervuiling even de tuinslang erop en je spoelt het weg.
Van tijd tot tijd even eronder schoonmaken en je krijgt echt geen problemen ermee.

Daarnaast hoef ik in een sluis niet naar voren te lopen, daar heb ik de vrouw voor he ;)
ik ga het ook niet op de gangboorden leggen, maar enkel op het achterdek waar je meest van de tijd bent,.... ook als je niet vaart.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: tapijt voor achterdek

Berichtdoor quichot » 16 Mrt 2014, 18:29

Niet dat het er iets toe doet, maar ik vind een tapijtje of kunstgras op zo'n achterkajuitje echt geen porem, sorry. Zaai er dan gras, of teel er wiet. Maar hé, vrijheid blijheid, zoveel mensen zoveel zinnen!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: tapijt voor achterdek

Berichtdoor Jan Huibers » 16 Mrt 2014, 19:46

Ik heb ook wel een vrouw en soms loopt ze ook naar voren maar het hoeft niet perse, ben er op me eentje net zo snel mee, alleen als we een erg drukke sluis hebben dan mag ze de pikhaak meenemen om eventuele andere bootjes af te houden. En vorige zomer kon ze best afentoe boven komen in een sluis omdat de kleine meid intussen wat groter is. Maar het leuke is dat we nu weer in verwachting zijn... Aankomende zomer uitgerekend ook... Kweet niet of iemand zich voor kan stellen wat een slapende baby doet als de motor ineens van het toerental afgaat en stationair gaat lopen... Wakker worden... Pamper vol schijten ect en huilen om de fles... En dat keer 2 want er komt een tweeling aan... Dus komende tijd doe ik de sluizen weer alleen denk ik... :D :D
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Volgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten