Bedankt! Buiten de investering van bovenmaatse motoren en spullenboel; zijn er grote nadelen in het gebruik? Ik begrijp dat onderhoud zo'n beetje dubbel is. Hoewel, je kunt bij uitval van 1 altijd verder, dat vind ik wel een geruststelling. En de motoren op zich lijken me mooie en degelijke modellen.
Kennis van me heeft boot met 2 motoren en die vaart altijd met 2 aan; ook in de slootjes in het westland. Waarom? Omdat het kan? Andere kennis heeft ook 2 motoren maar vaart altijd op 1 omdat hij werkloos is (die man;-). Vaart zo'n boot met 1 motor aan ongeveer als een boot met 1 motor in het midden? Of vaart het heel lastig?
Als je ze allebei 35 pk laat geven (iets boven stationair;-?) zouden ze dan veel meer gebruiken dan een juist bemeten ~80 pk motor waarvan je 70 pk vraagt? En zou je ze kunnen begrenzen op bepaald toerental? Waar de golven nog net acceptabel zijn? 16km ofzo? Of gaan ze dan verglazen of vuil worden? Misschien denken de meeste landrotten net als bij autos meer is beter, ik weet niet wat het met het prijsniveau doet.
Verder; er zit geen dinette is. Is dat in de praktijk onhandig als je af en toe op de boot eet? Er moet nu een eettafel bij zou ik denken, niet zo gezellig in een rond zit.
Ik kan hem kopen (vind de maat & inrichting voor een mooie prijs) maar zit met de vragen of 2 motoren me zou moeten weerhouden. En dat de doorvaarthoogte 2,85 m is, maar daar is niks aan te doen. Zou wel die radarbeugel en enorme schuur eraf willen zagen en beperken tot elegante bimimi top. Was ook met deze bezig; http://jachtbemiddeling.com/aanbod-bote ... s-1100-ak/ uiteraard een plaatje aan de buitenkant maar binnen vind ik hem lang niet zo mooi. En prijstechnisch zit hier een heel groot gat. En de motor lijkt me oud, hoewel wel goede basis en dimensie.