isoleren met pur

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

isoleren met pur

Berichtdoor basvanhethul » 19 Mrt 2014, 18:31

Hallo allemaal,

Ik heb mijn schip verder helemaal geisoleerd met armaflex 13mm.

Nu hebben wij een stompe punt en hoor je in bed dat klotsen. We hebben daar op de bodem geen isolatie.
Nu zat ik te denken door met een pur pistool en brandwerende pur de vloer te isoleren onder het bed. Daar kom dat een dunne laag mutilplex over heen.

Of zouden jullie scheepsvet met glaswol doen?
basvanhethul
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 11 Mrt 2012, 20:28
ligplaats:
info:

Re: isoleren met pur

Berichtdoor varg » 19 Mrt 2014, 21:34

eerst ontdreunen, niet zo fanatiek, maar een paar plaatjes zincor maken de beplating al flink 'dood'.
Ik neem aan dat het net op/onder de waterlijn is waar je over praat en dat er geen (condens)water kan blijven staan.
Omdat het moeilijk is daar ter plekke een dampdichte laag over je isolatie aan te brengen zou je kunnen overwegen om de huid in te vetten (wolvet stinkt het lekkerst) en daarop een laag schapenwol isolatie aan te brengen. Kost betrekkelijk weinig en is geschikt voor technisch isoleren zonder dampremming.http://www.groenebouwmaterialen.nl/c-569108/schapenwol-isolatie/
Mijn ervaring is dat het sterk geluidsreducerend werkt.
Probeer eerst die paar zincor plaatjes eens http://www.geluidsisolatie-boot.nl/easydemp-ontdreuningspasta-plus.html en kijk dan verder.
Als je er heel goedkoop van af wilt raken: zilverzand in degelijke plastic zakken op de waterlijn leggen.

Het hoort natuurlijk wel bij een schip...klotsen!
groet
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1105
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: isoleren met pur

Berichtdoor vuuren1 » 19 Mrt 2014, 22:33

PUR blijkt giftige stoffen af te geven en zal ook niet helpen tegen klotsgeluiden.
Isoleren van dergelijke geluiden is net zoiets als het geluid van een druppelde kraan wegnemen, in alle stilte lukt dat niet omdat het in die stilte opvallende geluiden blijven.

Klotsen hoort bij een boot en zou de slaap moeten ondersteunen.

Zo niet is een caravan een mogelijk alternatief.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten