waterpomp

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

waterpomp

Berichtdoor JerryR » 04 Mei 2014, 10:06

hoi,

zie dat het in het verkeerde forum deel staat excuus hiervoor

wij hebben een waterpomp van shurflow maar deze blijft om de minuut de kraan zijde op druk pompen, omdat hij denk ik druk verliest door de pomp. hebben jullie ervaring hiermee? voordat ik het spulletje uit ga bouwen. Of wordt dit een nieuwe pomp?
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: waterpomp

Berichtdoor Ronaldmuzie » 04 Mei 2014, 11:25

Een pomp die aanslaat zonder openstaande kraan heeft ergens tussen pomp en kraan lekage dit kan minimaal zijn zou in iedergeval alle leidingen afgaand controleren een paar drupjes kan genoeg zijn om de pomp aan te laten slaan als je zeker bent dat er geen lekage is kan je de drukregelaar op de pomp iets bijstellen en kijken of dit wat oplost zoniet is je membraam lek dit is nieuw te koop maar ik zou je dan toch adviseren een nieuwe pomp te kopen vanwege de kosten van een rivisieset en de oude pomp evt als dekwaspomp inzetten

Gr ronald
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: waterpomp

Berichtdoor Klaver vier » 04 Mei 2014, 12:14

Een drinkwater pomp is niet geschikt als dekwaspomp,een dekwaspomp is een vuilwaterpomp.
Bovendien als hij niet functioneert als drinkwaterpomp doet hij dat ook niet als dekwaspomp.
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: waterpomp

Berichtdoor JerryR » 04 Mei 2014, 12:26

probleem is al opgelost, ik heb vorig jaar een waterslang naar het achterdek gelegd om een douchekop op aan te sluiten en evt de bbq enzo af te spoelen. deze had ik dit seizoen nog niet open gehad dus er stond nog lucht in

kwam er pas achter toen ik de pomp uit elkaar gehaald had en de slang naar achter zag lopen.

iig bedankt voor de reacties
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten