Het lijkt mij een Ford Lehman van American Diesel Corp. (ADC)
https://americandieselcorp.com/Je ziet hier een gesloten koelsysteem met kielkoeling.
De buitenwater koeling met het wierfilter is alleen bedoeld voor de uitlaat.
Als het een Lehman is staat de Lehman code op het expansievat en op het uitlaat spruitstuk.
De Ford is 6,22 liter, 380 ci, bij 2500 rpm, 120 pk.
Cubic inches staat op het blok boven de dubbele fijnfilters.
Op de injectiepomp zou een id plaatje moeten zitten.
Op de warmtewisselaar een serial number.
Op de kleppendeksel een ID plate met de engine model, cubic inches, rpm, block type.
Als het een 135 Pk uitvoering is kun je dat o.a. ook aan de rpm zien.
De 120 pk uitvoering heeft Lehman code N.
De 135 pk uitvoering heeft Lehman code R.
Zie ook:
https://everythingaboutboats.org/lehman-mfg-co/Als het geen Lehman is dan zou de motor gereviseerd kunnen zijn door De Schiffart,
want die spuiten de motor ook rood.
(De Ford Otosan 2725E is 6,22 liter (380 ci) en 2600 rpm en 135 pk met CAV pomp.
Het verschil met de 135 pk versie is 100 toeren.)
Ford Otosan is een gigantische Ford fabriek in Turkije.
Met een 12 meter schip draai je in de praktijk nooit op deze toerentallen.
2000 rpm kun je wel draaien,
het schip doet dan, afhankelijk van de schroef,
7,5 -7,8 knopen op diep water.
Dealer en specialist in deze Ford en Ford Lehman motoren is De Schiffart in Minnertsga, hier in Friesland.
https://www.deschiffart.nlDe chromen kleppendeksel is vanaf 1982 model 2720 en later voor allerlei modellen.
Mvrg. Oeverloos