honda bf75 ombouwen naar afstandbediening

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: honda bf75 ombouwen naar afstandbediening

Berichtdoor gast » 01 Apr 2014, 22:57

henkvd schreef:Of het gaat passen hangt van het volgende af:

Om te beginnen de bedieningskabels, is het uiteinde passend op de aansluitingen op de motor , variëteiten genoeg.

Dan het volgende de beweging van de gaskabel, kan trekkend of duwend zijn, het resultaat moet wel goed zijn om gas bij te geven ipv gas terug halen, in andere woorden neutraal op de AB kan vol gas op de motor zijn als trekkend en duwend precies omgekeerd is.

De beweging van de schakelkabel is vooruit ook gelijk aan vooruit, of in andere woorden gaat je vooruit als je de hendel naar voren drukt of is het resultaat ineens achteruit.

Dan nog een kleinigheidje is de slag gelijk die de kabel maakt.


Om kort te zijn AB's van verschillende merken kunnen passen, maar vanzelf sprekend is dat niet, dat kan zelfs voor het zelfde merk gelden.

En dat Chaea daar ooit de nodige strubbelingen mee heeft gehad, kan ik me nog goed herinneren. ( Mercury 7.5 of 9.8 )


Lang geleden eens met een 7.5 Mercury op het WS forum idd, is op laatst wel goedgekomen maar wat een frustratie.
Maar 2 jaar gelden ook met een 9.8, waar een mercontrol van een 18 pk pk op moest voor een klant, zelfde probleem alleen toen na de eerdere ervaring geen tijd aan besteed en een goede controler opgetrommeld bij een relatie.

Leermomenten zeg ik maar ;)
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten