Chinese buitenboordmotoren

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor vuuren1 » 28 Mrt 2012, 22:43

henkvd schreef:Grootste probleem bij een buitenboordmotor is de levensduur, een motor van 15 jaar oud is nog een jonkie, het zal dus nog wel even duren voor er zicht is op een gedegen kwaliteit.


Behalve als iemand met een (volgens de verkoper -verbeterde Yamaha versie-) Parson of Yokion in het eerste jaar al zoveel ellende heeft gehad dat hij toch maar een Yamaha heeft aangeschaft.
Een poosje geleden werd er door de -importeur- van een zo'n stickermerk BBM bekend gemaakt dat ze wegens familieomstandigheden moesten stoppen.
Dan maar een A-merk, die leveren langer dan 3 weken service en onderdelen.

Chinese dieselmotoren zijn ook aanlokkelijk geprijsd.
Tijdens het goed bekijken van een dergelijke motor werd ik niet echt opgewonden van de kwaliteit en uitvoering.
Gezien het grove en oude ontwerp zullen die basismotoren het, in een plezierboot met 60-120 draaiuren per jaar, mogelijk goed doen (ze zijn wel vrij grof en zwaar).
De vraag is of er na 20 jaar nog steeds een importeur is die onderdelen en service kan bieden.
Verder is mij onbekend hoe de nagemaakte ZF-Hurth en TMC keerkoppelingen het op termijn doen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 28 Mrt 2012, 23:23

vuuren1 schreef:
Behalve als iemand met een (volgens de verkoper -verbeterde Yamaha versie-) Parson of Yokion in het eerste jaar al zoveel ellende heeft gehad dat hij toch maar een Yamaha heeft aangeschaft.
Een poosje geleden werd er door de -importeur- van een zo'n stickermerk BBM bekend gemaakt dat ze wegens familieomstandigheden moesten stoppen.
Dan maar een A-merk, die leveren langer dan 3 weken service en onderdelen.

Chinese dieselmotoren zijn ook aanlokkelijk geprijsd.
Tijdens het goed bekijken van een dergelijke motor werd ik niet echt opgewonden van de kwaliteit en uitvoering.
Gezien het grove en oude ontwerp zullen die basismotoren het, in een plezierboot met 60-120 draaiuren per jaar, mogelijk goed doen (ze zijn wel vrij grof en zwaar).
De vraag is of er na 20 jaar nog steeds een importeur is die onderdelen en service kan bieden.
Verder is mij onbekend hoe de nagemaakte ZF-Hurth en TMC keerkoppelingen het op termijn doen.


Dat stickermerk was Jokion.
Verder moet het heel wat zeggen dat diverse watersportbedrijven zelfs op 30 jaar oude gerenomeere bb motoren nog rustig een vaarseizoen garantie geven.
gast
 

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor henkvd » 28 Mrt 2012, 23:30

Dat mag ook wel een seizoen garantie, je betaalt nog steeds het zelfde bedrag voor de motor van 30 jaar als wat hij toen ooit koste, zeker de kleine vermogens (>15PK) zijn erg waarde vast.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4475
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 29 Mrt 2012, 10:59

henkvd schreef:Dat mag ook wel een seizoen garantie, je betaalt nog steeds het zelfde bedrag voor de motor van 30 jaar als wat hij toen ooit koste, zeker de kleine vermogens (>15PK) zijn erg waarde vast.


Ja dat zijn de prijzen nu eenmaal en de consument bepaald en betaald deze.
Maar 90% van het spul is ook nog echt goed, de overige 10% bestaat vaak uit kleinigheden.
Tja en af en toe zit er een draak tussen..
gast
 

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor sigdock » 29 Mrt 2012, 14:50

De consument bepaald de prijzen niet, die betaald ze alleen. Ga jij maar eens bij een gemiddelde koper vragen of 'ie graag een korting van 30% op je vraagprijs wel hebben. Ik weet het antwoord wel.... :P
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor oeds » 29 Mrt 2012, 16:25

Soms heb je zelfs vraagtekens bij de afkomst.
bepaalde bedrijven maken elkaar zwart op marktplaats met kreten in de strekking dat ze de motoren verkopen zonder ce keuring???
zie onderstaande.


Onze Parsun buitenboord motoren zijn betrouwbaar en worden vanaf ons distributie centrum uitvoerig getest en vaarklaar aan de klant afgeleverd.

In tegenstelling tot wat ........watersport over ons zegt, verkopen wij natuurlijk onze motoren wel inclusief CE Keuring en 2 jaar fabrieks garantie (niet overtuigd, we hebben er ook een verklaring bij)

Daarnaast bieden wij Service in de vorm van Garantie, Reparatie, Onderhoud & Levering van onderdelen.

Geeft toch ook al geen goed gevoel dacht ik zo.
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 29 Mrt 2012, 17:42

sigdock schreef:De consument bepaald de prijzen niet, die betaald ze alleen. Ga jij maar eens bij een gemiddelde koper vragen of 'ie graag een korting van 30% op je vraagprijs wel hebben. Ik weet het antwoord wel.... :P


Ja wat ze ervoor willen betalen is bepalend voor de markt.
Zo simpel is het, als de consument geen 800 meer wil betalen voor een 15 zullen verkopers rap gaan zakken met hun prijs.
Een mooi voor beeld is de middenklasse bij de 4 stroke motoren, 2 jaar gelden verkocht ik een 25 pk yamaha nog voor 2800, vorig jaar zaten deze motoren op 2200 en nu moet je blij zijn dat je er 2000- voor krijgt. En dat heeft niks met het bouwjaar te maken, het gaat om motoren van 1998 tot 2005.
De consument heeft het er niet meer voor over dus de prijzen dalen (zal ook met de crisis te maken hebben)

Als ik nu inkoop kijk ik altijd eerst even wat een motor doet bij concurrenten, de vraag naar zo'n motor en de biedingen zijn mijn raadgever bij de verkoopsprijs.
Dus hoe zo'n motor in de markt ligt bij consumenten.
gast
 

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor Bejakruiser » 29 Mrt 2012, 19:32

Dan had je in goeie tijden een mooie marge op een 25pk motor. ;)
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 29 Mrt 2012, 19:44

Bejakruiser schreef:Dan had je in goeie tijden een mooie marge op een 25pk motor. ;)


Dat valt dan ook weer tegen, toendertijd betaalde je ook makkelijk meer voor inkoop.
Het is continu de de markt in de gaten houden, zie nu motoren te koop voor prijzen waarop ik 2 jaar gelden direct in de auto sprong.

Maar zo werkt het op de markt..
gast
 

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor Bejakruiser » 29 Mrt 2012, 19:55

Nee dat snap ik ook wel en jij zult ook wel snappen wat ik bedoelde. :)
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten