Chinese buitenboordmotoren

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 08 Dec 2013, 20:23

Bericht door ... » di 15 mei 2012, 21:26

@Henk, de bestaande merken teren ook al jaren op hun modellen (met veel succes) en alleen daarom zal er voor de mereken nog heel lang 2e hands onderdelen te krijgen zijn.
Zelfs de volvo penta kom ik vaak nog prima draaiend tegen en ook hiervoor zijn nog onderdelen te krijgen.
Maar idd de Chinese motoren zullen dit nog moeten kunnen bewijzen, vooral vanwege hun zeer slechte reputatie waardoor de consument deze motoren steeds vaker laat hangen (en ik geef ze gelijk)
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 08 Dec 2013, 20:23

Bericht door ... » di 15 mei 2012, 21:29

Ik heb even gekenek en gezocht bij Suzuki en idd hebben ze Niamrine Rubberboten in hun assortiment, ik zie geen buitenboordmotoren van Nimarine bij de site van Suzuki.
Wel kom ik watersportbedrijven tegen die Suzki en Nimarine verkopen, maar motoren staan apart vermeld en zijn zeer zeker niet gelijk.
Kennelijk om een goedkoper segment aan te bieden.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 20:23

Bericht door tester » ma 04 jun 2012, 19:02

Hallo ,op dit moment vaar ik met een 9.9 nimarine outboard 4 takt elec start . bij montage paste de schakelkabels al niet in de schakelkast dat werd dus vijlen.
Na ongeveer 9 vaaruren geeft de motor een vreemde grijze rookwolk uit de uitlaat,dit gebeurt nu na al wanneer de motor 10 min draait.Het co heb ik al diverse malen bijgesteld.en het benzine verbruik is aan de ruime kant en ook loopt de motor erg onrustig en zeer onregelmatig.Ik vraag mij af wat er met dit b.b.m aan de hand is ? Ik denk dat er nog wel wat meer probleempjes bijkomen.Gelukkig staat er een grote organisatie achter dit product die hier garant voor staat. zijn er verder nog peronen die met dit merk varen ?
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor Lucter » 08 Dec 2013, 20:24

Bericht door Lucter » ma 04 jun 2012, 21:31

Hoewel de Chinese producten momenteel een aardige kwaliteitsslag aan het maken zijn wordt er nog veel geproduceerd (en verkocht) wat nu eenmaal niet aan de westerse kwaliteitseisen voldoet.

Bij motorenproductie wordt vaak met veel te ruime toleranties gewerkt wat voornoemde klachten tot gevolg heeft. Dit is niet altijd opzet; de Chinezen zijn beperkt omdat ook de productiemachines vaak
"gejatte" ontwerpen zijn, door hen zelf gebouwd.

De in gang gezette kwaliteitsslag wordt mogelijk gemaakt door in samenwerking (en in licentie) met westerse producenten nieuwe productielijnen op te zetten, zoals bijv. Weichau/Deutz

Vrees dat het nog wel een tijdje zal duren voordat we met een gerust gevoel Chinese mechanica kunnen kopen, tot die tijd "finger weg" zoals de immer grundliche deutscher sagt...............
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor vuuren1 » 08 Dec 2013, 20:24

Bericht door vuuren1 » ma 04 jun 2012, 22:15

China is een heel groot land waar heel goede en ook heel slechte producten vandaan komen.
Aan de lage prijs van een in NL aangeboden product kan je vaak afleiden dat het product nog niet 'optimaal' zal zijn.

Als je graag gokt dan is het importeren van producten uit China wellicht een uitdaging.
Een website neerzetten die overkomt alsof iemand een wereld dealer van een of ander product is kan iedereen (oplichters zijn daar vaak ook heel goed in).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 08 Dec 2013, 20:25

Bericht door ... » di 05 jun 2012, 05:23

tester schreef:
Hallo ,op dit moment vaar ik met een 9.9 nimarine outboard 4 takt elec start . bij montage paste de schakelkabels al niet in de schakelkast dat werd dus vijlen.
Na ongeveer 9 vaaruren geeft de motor een vreemde grijze rookwolk uit de uitlaat,dit gebeurt nu na al wanneer de motor 10 min draait.Het co heb ik al diverse malen bijgesteld.en het benzine verbruik is aan de ruime kant en ook loopt de motor erg onrustig en zeer onregelmatig.Ik vraag mij af wat er met dit b.b.m aan de hand is ? Ik denk dat er nog wel wat meer probleempjes bijkomen.Gelukkig staat er een grote organisatie achter dit product die hier garant voor staat. zijn er verder nog peronen die met dit merk varen ?




Ik hoop echt voor je dat deze garanties in stand blijven, Jokion was ook zomaar weg.
Nu kan je uiteraard terug naar de Suzuki dealer maar ik vraag mij af wat ze gaan doen als Nimarine ook weg is, waar moeten zij dan declareren en hoe leggen ze dat neer bij de klant?

Ik blijf he zeggen, toekomstige kopers denk even heel goed na met wat je koopt.
Doe research, vergelijk de motoren en laat je geen lulverhalen aansmeren.
Nu wederom een voorbeeld van een motor met slechts 9 vaaruren.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 08 Dec 2013, 20:27

Bericht door ... » do 19 jul 2012, 23:33

Nou wat ik onofficieel allang wist na 1 aanblik van de Hidea en de Nimarine...
Zie onderstaande van een nimarine verkoper;

Verkoop uitsluitend via dealers. Kijk op onze websites voor een dealer overzicht.

Wij zijn opzoek naar meer verkoop punten van het populaire merk Hidea (populair is dus onzinpraat)
wilt u ook dealer worden neem dan contact met ons op!

Hidea is ook de fabrikant van Nimarine buitenboordmotoren.(he, en ik dacht dat iemand hier beweerde Suzuki)
Nimarine heeft maar enkele modellen beschikbaar Hidea-Marine heeft alle modellen opvoorraad!
Hidea buitenboordmotoren worden al sinds 2008 door ons geimporteerd.

Hidea Buitenboordmotoren zijn Intern gebaseerd op Yamaha (het mag misschien gebaseerd zijn, de kwaliteit halken ze bij lange na niet)

Alle motoren zijn uit voorraad leverbaar! ( Laat ze lekker in de voorraad hangen en geef uw geld aan een gerenomeerd merk uit)
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 08 Dec 2013, 20:27

Bericht door ... » di 09 okt 2012, 20:56

Nou hier weer 2 toppertjes, nieuw maar nu al defect :shock:

http://link.marktplaats.nl/603759459
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 08 Dec 2013, 20:28

Bericht door ... » di 09 okt 2012, 21:03

En hier zie ik in mijn glazen bol een nieuwe Parsun\Hidea spruit aankomen.

Jeager

http://link.marktplaats.nl/1002117432
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor oeds » 08 Dec 2013, 20:28

Bericht door oeds » di 09 okt 2012, 22:07

JEAGER alleen als die ijs en ijskoud is.
Of is dit een andere Jeager. :D
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten