Doorvaartvignet Amsterdam

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor quichot » 10 Jan 2022, 11:23

varg schreef: De privacy aspecten vind ik denk ik nog belangrijker dan het geldbedrag. Je zend dus zelf, zonder dat je dat weet, informatie in het rond. Je bent dus te traceren. Ook anderen kunnen volgens mij die puls uitzenden waardoor jouw transponder 'antwoord' met jouw code. Een naar gevoel.

De illusie van privacy bedoel je. Met gsm en bonuskaart heb je die allang opgegeven hoor! :mrgreen:

Maar serieus, Groenlinks020 voert al 4 jaar een verbeten strijd tegen privébezit van pleziervaartuigen, alszo ook tegen salonbootrederijen, die het van maatschappelijk geslaagde toeristen moeten hebben.

De niet toevallig sterk op Lenin gelijkende wethouder Groot Wassink kondigde dat bij aantreden van dit college al aan met het communistenvuistje in de lucht: 'we gaan een kneiterlinks beleid voeren!'. Voor decadent genoegen over de ruggen van het proletariaat (want zo kijkt de uit de CPN voortgekomen wethouder aan tegen pleziervaart en salonbootjes) zal geen plaats meer zijn in de heilstaat. Dat wordt ontmoedigd met absurde heffingen en intrekken van vergunningen.

En dat alles uiteraard onder het mom van beheersbaarheid overlast.

Maar wie klagen er dan over overlast?

Juist: het groenlinkse electoraat, dat zich dankzij bovenmodale dubbele inkomens warmpjes heeft genesteld aan de grachten en in de aldaar afgemeerde luxe woonarken. Die dus echt piepen: 'hier varen de hele dag bootjes langs!' Wél met een bakfiets voor de deur, want links hè.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor kajoe » 10 Jan 2022, 11:43

nou ja het zal wel weer zo wezen als altijd dat de vriendjes van die groen gasten weer allemaal ontheffingen krijgen ,
dit was altijd al zo .
kajoe
 
Berichten: 1376
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor varg » 11 Jan 2022, 20:02

Zo, dat was weer even ouderwets Amsterdams klagen :) Ik snap het wel hoor, zeker gezien de heerlijke plek waar Guido vroeger afgemeerd lag.
Ik maar denken dat dit beleid in gang was gezet door een PvdA wethouder...maar wat zal het schelen...de kat of de hond...
Ik hoop wel dat beheersbaarheid door dit beleid toeneemt. Nu is het wild-west...de disco-sloepen met 90+ personen en een lachgas cilinder worden tot op de Omval gejaagd en als het daar ook te gek wordt vluchten ze door de sluis naar het Nieuwe Meer. Dat is een onduidelijk gebied voor wat betreft de handhaving en dus is het zomers een ongelofelijke teringherrie daar. Niemand doet iets...duurt tot diep in de nacht. Verschrikkelijk!
Maar iedere keer wordt voor een technische oplossing gekozen waar normale vakantiebootjes voor moeten betalen in plaats dat er actief gehandhaafd wordt tegen deze herriesloepen. Jammer en fout!
Mijn probleem zit voornamelijk in de privacy...je maakt van je eigen schip een zender die continu zijn roepnaam uitzend (met daaraan gekoppeld alle prive-info!) en je mag zelf betalen voor de zender en de batterij! Nou...ik denk het niet!
De handhaving zal wel weer minimaal zijn en ik verwacht dat de rechter ook niet zonder meer akkoord gaat met: "dit schip heeft geen code naar ons (gemeente Amsterdam) verzonden en moet dus beboet worden".
We gaan het zien in 2023.
Trouwens...tegen die tijd varen we allemaal permanent met een mondkapje op..dan kan dat elektrisch varen door Amsterdam ook wel weer in de kast!
groet, Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor quichot » 12 Jan 2022, 11:35

varg schreef: Ik maar denken dat dit beleid in gang was gezet door een PvdA wethouder...maar wat zal het schelen...de kat of de hond...
Mijn probleem zit voornamelijk in de privacy...je maakt van je eigen schip een zender die continu zijn roepnaam uitzend (met daaraan gekoppeld alle prive-info!)

Varg, ik ken het gemeentebestuur van binnenuit, en weet precies hoe de hazen daar lopen.
PVDA en D66, coalitiepartners van Groenlinks, bij de laatste verkiezingen door de Amsterdammers uitgekotst en gehalveerd, hadden nooit op het pluche mogen plaatsnemen. Maar Groot Wassink rook z'n kans. Ze mochten meedoen in zijn kneiterlinkse college (zijn woorden, niet de mijne) mits zij zich conformeerden aan diens agenda. Bij schaamteloos gebrek aan ruggegraat gingen PVDA en D66 daar maar al te gretig op in, hun autonomie daarmee goeddeels opgevend.
Zo kwam de portefeuille verkeer formeel weliswaar in handen van PVDA, maar Egbert de Vries (die Sharon Dijksma opvolgde, die er een zootje van gemaakt had omdat het voor haar alleen maar een parkeerbaantje was) heeft weinig of niets in de melk te brokkelen. Machiavellist Groot Wassink laat hem daartoe, op wat kruimels na, geen enkele ruimte. Kortom, De Vries is een marionet van groenlinks, vandaar.

Tja, ik moet met AIS varen, dus van mij weten ze al precies waar ik vaar, hoe snel, etc.
Verder vind ik dat geklaag over 'overlast' zwaar overdreven. Maar ja, wat weet ik daarvan, ik heb maar 40 jaar in de stad gelegen. ;)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor aadbloem » 12 Jan 2022, 21:39

quichot schreef: De illusie van privacy bedoel je. Met gsm en bonuskaart heb je die allang opgegeven hoor! :mrgreen:

Nee, de bonuskaart laat alleen Appie maar weten wat je koopt en waar (bij Appie alleen). Die GSM geeft niks prijs, alleen maar aan jouw provider KPN, Vodafone of T=Mobile en die mogen daar niets mee doen. Wat programma's als Hunted en dergelijke laten zien is bullshit, pure nep. Het zogenaamde crowd-management volgen via jouw wifi is onpersoonlijk, je bent niet identificeerdbaar. Er is enorm veel broodje aap in de wereld over volgen en vindbaar zijn. Google en Apple weten vrijwel altijd waar je bent maar die doen daar naar niets mee naar buiten toe, want privacy. Met AIS kan iedereen zien waar je boot is maar dat wil niet zeggen dat je aan boord bent of was. AIS is overigens geen wettelijk middel in de categorie van bewijs. Je kan met wat simpele scriptjes een/jouw boot op een andere locatie plaatsen dan werkelijk. Marinetraffic en dergelijke sites zijn makkelijk te misleiden. Als je met een class-B AIS vaart dan is je zendvermogen slechts 2 watt en alleen interessant voor de schepen om je heen. Er zijn geen overheidssystemen die AIS registreren. Kortom, Big Brother is nog lang niet zo volwassen als vaak beweert wordt.

Die self-responding sticker van kneiterlinks A'dam is wat anders, die komt niet op mijn boot. Ik plak sowieso geen stickers op mijn schip. Twee jaar geleden wel de Amstel gedaan, prachtig varen van noord naar zuid en geen brug hoefde open, prima kruiphoogte. Misschien ooit nog wel een keer maar dan een sticker? Weetikveel en wist ik niet :D :D en op mijn AIS transponder zit een"silent" knoppie. :D :D :D
aadbloem
 
Berichten: 1026
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor Navigo » 13 Jan 2022, 09:52

HH,

Het volgen van voertuigen, die verplicht zijn een signaal uit te sturen?

Mag dat überhaupt wel?
Het registreren en volgen van mensen aan de hand van hun mobiel(binnensteden/ winkelstraten)mocht ten slotte ook niet.

Navigo
Navigo
 
Berichten: 336
Geregistreerd: 24 Okt 2019, 09:25
ligplaats:
info:

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor quichot » 13 Jan 2022, 10:44

aadbloem schreef:Nee, de bonuskaart laat alleen Appie maar weten wat je koopt en waar (bij Appie alleen).

Het was dan ook badinerend bedoeld, Aad! Maar om nou overal een knipoogsmiley achter te plakken is ook weer zoiets.

Als ik de stuurhut neerleg kan ik bedieningsvrij door de stad via Oude Schans en Amstel. Dus zo'n sticker ga ik zeker niet kopen. De Nieuwemeersluis is de catch voor mij om op het IJ te komen. Maar dan ga ik liever door Haarlem dan dat ik die linkse bende hier dat geld gun.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor aadbloem » 13 Jan 2022, 12:01

quichot schreef:Het was dan ook badinerend bedoeld, Aad! Maar om nou overal een knipoogsmiley achter te plakken is ook weer zoiets.

Guido, duidelijk begrepen nu, maar toch het geschreven woord duidt niet altijd die knipoog mee dus eigenlijk kan je vaak niet zien dat de schrijver de zaak op de hak neemt of serieus is.
:D
aadbloem
 
Berichten: 1026
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor Kwokko » 13 Jan 2022, 12:25

Navigo schreef:Het volgen van voertuigen, die verplicht zijn een signaal uit te sturen?
Mag dat überhaupt wel?

Ik weet niet of dat mag.
Het gebeurd namelijk al wel.
De mijne zend constant een plaatsbepalingssignaal uit ,ook bij stilstand.
Uitschakelbaar? Ik weet niet hoe.
Wel handig ,als je niet meer weet waar die staat bv.

Maar dat krijg je hier straks ook.
Men zal toch een systeem moeten bedenken om de de gelden binnen te gaan harken ,als de MRB wordt afgeschaft.
Hetzij door verhoging van de brandstofprijs ,of door een kastje in de auto, of door gebruik maken van het systeem dat er in zit.
Dat het kan is al lang bewezen.
Vrachtwagens die naar Duitsland rijden ,hebben een Mautkast van Toll Collect erin zitten.
Dat werkt op basis van GPS i.c.m een digitale kaart.
En er ,of een GSM card in ,om het gereden traject door te geven aan Berlijn, waarvan je maandelijks de rekening gepresenteerd krijgt.
Ik verwacht dat het hier ook zoiets gaat worden.
Kwokko
 

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor quichot » 13 Jan 2022, 13:52

aadbloem schreef: Guido, duidelijk begrepen nu, maar toch het geschreven woord duidt niet altijd die knipoog mee dus eigenlijk kan je vaak niet zien dat de schrijver de zaak op de hak neemt of serieus is. :D

Heel herkenbaar! Overkomt mij ook vaak. Daarom loopt het posten van kritische opmerkingen hier ook zo vaak uit op onbegrip en boosheid. Maak je dezelfde opmerking als je samen in de kroeg zit, is er niks aan de hand.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten