Eerste tripje

Eerste tripje

Berichtdoor Fritsie88 » 22 Jan 2022, 19:41

Zo vandaag voor het eerst de boot te water gelaten. Te water laten ging prima. Er stond niemand te wachten dus kon samen met me vader alle tijd nemen. Het eerste probleempje sleutel ging niet in het contactslot. Eerste gedachte ohnee niet de goede sleutel gekregen van de vorige eigenaar. Na behoorlijk wat gewrikt te hebben ging hij er uiteindelijk in. Hier moet duidelijk wat contactspray aan te pas komen. Na een paar keer proberen starten hij. Na een kwartiertje rustig gevaren te hebben even het gas erop. Iedere keer als hij in plannee ging en ik wilde nog wat gas erbij geven, gingen de toeren omhoog maar hij ging niet harder eerder langzamer. Dit was vreemd. Uiteraard toen dit gebeurde meteen weer het gas eraf. Motor was helemaal naar beneden getrimd. Daar komt het volgende probleempje. De trim hield ermee op. Zekeringen nagekeken. Alles was nog heel. Dit was genoeg voor een dag. Probleem op de terugweg was nu wel dat de motor helemaal naar beneden stond. Nog wel op internet gezocht of ik hem handmatig hoger kon zetten. Helaas niets kunnen vinden. Gelukkig maar 2 drempels. Dit ging gelukkig goed. Als iemand tips heeft zijn die welkom.
Fritsie88
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 02 Jan 2022, 10:53
ligplaats: Noord holland
info: Bayliner 1750 capri

Re: Eerste tripje

Berichtdoor Solita74 » 22 Jan 2022, 21:49

Voor je een boot koop ,PROEFVAREN met eigenaar!
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: Eerste tripje

Berichtdoor Fritsie88 » 24 Jan 2022, 19:32

Dat had inderdaad verstandig geweest. Maar dan was alleen het probleem van die sleutel aan het licht gekomen. De trim deed het namelijk gewoon. En hield er zaterdag opeens mee op. Of bedoel je meer dat ik dan wat uitleg over het varen had kunnen krijgen? Ik denk dat het toerenverhaal een kwestie is van juist trimmen.
Fritsie88
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 02 Jan 2022, 10:53
ligplaats: Noord holland
info: Bayliner 1750 capri

Re: Eerste tripje

Berichtdoor Kwokko » 24 Jan 2022, 21:56

Fritsie88 schreef:Dat had inderdaad verstandig geweest. Maar dan was alleen het probleem van die sleutel aan het licht gekomen. De trim deed het namelijk gewoon. En hield er zaterdag opeens mee op. Of bedoel je meer dat ik dan wat uitleg over het varen had kunnen krijgen? Ik denk dat het toerenverhaal een kwestie is van juist trimmen.

Ik heb wel een mooie instructie video voor je Fritsie.
https://youtu.be/t7ewY8gWeTI
En zo te zien wil deze wel vooruit.
Ik zie aan je gegevens ,dat je in Noord Holland woont.
Heb je er al over nagedacht waar je met die boot een beetje laag wilt vliegen? :lol:
Als ze je op de korrel hebben ,dan ben je geregeld in the picture bij de Hermandad.
Kwokko
 

Re: Eerste tripje

Berichtdoor Fritsie88 » 25 Jan 2022, 10:32

Hahha goeie video. Goeie muziek ook. Maar er zal weinig laag worden gevlogen hier in de buurt. Als ik het gas erop wil zal ik richting het markermeer moeten of de zee op. Maar weet je ook hoe ik me motor naar beneden krijg zonder de trim? :D
Zie wel een filmpje op youtube maar hetgeen wat ik daar moet losmaken om wat schoon te maken. Daar kan ik nu niet bij omdat de motor helemaal naar beneden staat. :?
Fritsie88
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 02 Jan 2022, 10:53
ligplaats: Noord holland
info: Bayliner 1750 capri

Re: Eerste tripje

Berichtdoor Kwokko » 25 Jan 2022, 11:38

Fritsie88 schreef:Maar weet je ook hoe ik me motor naar beneden krijg zonder de trim? :D
Daar kan ik nu niet bij omdat de motor helemaal naar beneden staat. :?

Het wordt me niet duidelijk wat je nu hebt.
Die in dat filmpje heeft een inboardmotor .
Jij hebt het waarschijnlijk over een outboard.
Of heeft Fritsie het over een heckdrive?
Heb even gezocht op de wereldwijde web ,en daar waren nog meer filmpjes gezien ,waar de trim ook niet werkte.
Dat schijnt dus een standaard euvel te zijn. :mrgreen:
Maak je keuze:
https://www.google.com/search?q=bayline ... e&ie=UTF-8
Kwokko
 

Re: Eerste tripje

Berichtdoor Fritsie88 » 25 Jan 2022, 11:43

Dat eerste filmpje van 1:07 dat bedoel ik. Alleen daar kan ik niet bij omdat hij helemaal naar beneden getrimd is. Het ziet er bij mij precies zo uit ;)
Inboard 135 pk mercruiser.

Bedankt voor de tips in ieder geval kwokko.
Fritsie88
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 02 Jan 2022, 10:53
ligplaats: Noord holland
info: Bayliner 1750 capri

Re: Eerste tripje

Berichtdoor Fritsie88 » 25 Jan 2022, 12:00

Goed. Ik kom hier morgen even op terug. Waarschijnlijk moet ik gewoon even me stuur draaien en kan ik er wel bij :shock: :geek:
Fritsie88
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 02 Jan 2022, 10:53
ligplaats: Noord holland
info: Bayliner 1750 capri

Re: Eerste tripje

Berichtdoor Kwokko » 25 Jan 2022, 12:14

Helaas kan ik je niet helpen met de trim ,want dat heb ik niet ,en ook nooit gehad met een inboardmotor.
Ik heb een 20 jaren terug een poosje een Yamaha outboard motor gehad met electrische tilt.
Maar verder heb ik daar geen ervaring mee.
Succes met je zoektocht naar een oplossing.
Kwokko
 

Re: Eerste tripje

Berichtdoor Nope » 26 Jan 2022, 19:39

En hoe bedoel je dit nu?
Maar weet je ook hoe ik me motor naar beneden krijg zonder de trim? :D
Daar kan ik nu niet bij omdat de motor helemaal naar beneden staat. :?
Nope
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 24 Mei 2021, 14:21
Woonplaats: Wildervank
ligplaats: Delfziel
info:

Volgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten