indenor dpx 40

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: indenor dpx 40

Berichtdoor vuuren1 » 23 Jun 2014, 22:17

Is het dan wel een optie dat die man geld in een bodemloze put blijft gooien?
En dat is met het genoemde probleem al niet weinig.

Met mijn eerste boot heb ik ook 2 jaar moeten sparen en geen vakantie gehad, daarna een nieuwe motor gekocht.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: indenor dpx 40

Berichtdoor Lucter » 23 Jun 2014, 22:20

vuuren1 schreef:Is het dan wel een optie dat die man geld in een bodemloze put blijft gooien?
En dat is met het genoemde probleem al niet weinig.

Met mijn eerste boot heb ik ook 2 jaar moeten sparen en geen vakantie gehad, daarna een nieuwe motor gekocht.


Nee Hans, ben ik zonder meer met je eens, maar als hij voor een paar honderd euro kan repareren, en twee jaar kan doorsukkelen (want dat wordt het, ben ik met je eens) dan kan hij zomaar twee jaar sparen ;)
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: indenor dpx 40

Berichtdoor vuuren1 » 23 Jun 2014, 22:22

Ik voorzie dat het veelvouden van 200 euro zullen worden..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: indenor dpx 40

Berichtdoor Blacktoppie » 23 Jun 2014, 22:29

zonder even het topic te willen kapen, maar ik lees nou al meerdere keren(in meerdere topics) over het brandstof verbruik. ik kom bij normaal varen(2000 a 2100, en af en toe eens vol gas 2900) niet boven de 3 l per uur uit, waar praten we dan over, dat is toch niks..
misschien vind ik het weinig omdat ik van een benzine slurpende 2 takt 8 pk uit '78 over ben gegaan naar een in mijn ogen zuinige diesel 42 pk(indenor, ohh help, eng roze bril motor)

is die 3 liter dan zo veel?
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1182
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: indenor dpx 40

Berichtdoor Lucter » 23 Jun 2014, 22:32

Nee hoor Blacky, met dat verbruik kun je nog jaaaaren doorvaren, en ik hoop met die motor ook, daar hebben heel veel mensen heel veel vaarplezier mee beleefd :!:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: indenor dpx 40

Berichtdoor vuuren1 » 24 Jun 2014, 20:21

Blacktoppie schreef:zonder even het topic te willen kapen, maar ik lees nou al meerdere keren(in meerdere topics) over het brandstof verbruik. ik kom bij normaal varen(2000 a 2100, en af en toe eens vol gas 2900) niet boven de 3 l per uur uit, waar praten we dan over, dat is toch niks..
misschien vind ik het weinig omdat ik van een benzine slurpende 2 takt 8 pk uit '78 over ben gegaan naar een in mijn ogen zuinige diesel 42 pk(indenor, ohh help, eng roze bril motor)

is die 3 liter dan zo veel?


Drie liter is niet zoveel maar een nieuwe Vetus diesel doet onder dezelfde omstandigheden de helft.
Is geen argument om te hermotoriseren maar wel mooi meegenomen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten