inventarisatie van kosten

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor Lucter » 23 Jun 2014, 22:55

@enzoishet(ofniet) Ben blij dat jij jezelf niet tot doel hebt gesteld mij op te vrolijken (dat lukt Wolf nog beter), want daar is dit forum niet voor bedoeld :!:

En nu terug on topic svp
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor Jan Huibers » 23 Jun 2014, 23:12

Lucter schreef: Jouw postings heb ik eens nagelezen en daar wordt ik ook niet echt vrolijk van, het lijkt er haast op dat als je op Twitter en consorten klaar bent, hier verder gaat.....


Kun je die nader verklaren Luctor? Ik heb zijn postings ook even nagelezen om deze reactie te proberen te begrijpen maar als ik dan de vergelijking trek met jou postings.... :roll:

Waarom wordt je er niet vrolijk van? Te weinig onzinpraat of zinloze reactie's?
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor Lucter » 23 Jun 2014, 23:17

Jan Huibers schreef:
Lucter schreef: Jouw postings heb ik eens nagelezen en daar wordt ik ook niet echt vrolijk van, het lijkt er haast op dat als je op Twitter en consorten klaar bent, hier verder gaat.....


Kun je die nader verklaren Luctor? Ik heb zijn postings ook even nagelezen om deze reactie te proberen te begrijpen maar als ik dan de vergelijking trek met jou postings.... :roll:

Waarom wordt je er niet vrolijk van? Te weinig onzinpraat of zinloze reactie's?


Jan, inhoudelijke bijdrage, of niet?

We hoeven het hier niet altijd met elkaar eens te zijn, maar OF het draagt inhoudelijk iets bij (oplossend vermogen Wolf/Vuuren!!) of het gaat om de moraal/de omgang met elkaar. Da's mijn idee :?
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor Jan Huibers » 23 Jun 2014, 23:23

Lucter schreef:
Jan Huibers schreef:
Lucter schreef: Jouw postings heb ik eens nagelezen en daar wordt ik ook niet echt vrolijk van, het lijkt er haast op dat als je op Twitter en consorten klaar bent, hier verder gaat.....


Kun je die nader verklaren Luctor? Ik heb zijn postings ook even nagelezen om deze reactie te proberen te begrijpen maar als ik dan de vergelijking trek met jou postings.... :roll:

Waarom wordt je er niet vrolijk van? Te weinig onzinpraat of zinloze reactie's?


Jan, inhoudelijke bijdrage, of niet?

We hoeven het hier niet altijd met elkaar eens te zijn, maar OF het draagt inhoudelijk iets bij (oplossend vermogen Wolf/Vuuren!!) of het gaat om de moraal/de omgang met elkaar. Da's mijn idee :?


Vasthouden dat idee Luctor, maar ik snap nog je reactie niet... Waarom niet 'vrolijk' van de postings van Enzoishet? Ik lees van hem juist goede reactie's.... Vaak een heel verhaal maar zeker geen onzin.

En 'twitter en consorten'???

Toch benieuwd.....
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor enzoishet » 23 Jun 2014, 23:52

Kun je die nader verklaren Luctor? Ik heb zijn postings ook even nagelezen om deze reactie te proberen te begrijpen maar als ik dan de vergelijking trek met jou postings.... :roll:

Waarom wordt je er niet vrolijk van? Te weinig onzinpraat of zinloze reactie's?[/quote]

Jan, inhoudelijke bijdrage, of niet?

We hoeven het hier niet altijd met elkaar eens te zijn, maar OF het draagt inhoudelijk iets bij (oplossend vermogen Wolf/Vuuren!!) of het gaat om de moraal/de omgang met elkaar. Da's mijn idee :?[/quote]

Vasthouden dat idee Luctor, maar ik snap nog je reactie niet... Waarom niet 'vrolijk' van de postings van Enzoishet? Ik lees van hem juist goede reactie's.... Vaak een heel verhaal maar zeker geen onzin.

En 'twitter en consorten'???

Toch benieuwd.....[/quote]

Jan,

Laat gaan. Het lijkt me nu een prima moment om er ook mee te stoppen.

Ik wens iedereen heel veel vaarplezier en bedankt voor alle info en het delen van jullie mooie ervaringen.

Gr, Ton
enzoishet
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 30 Dec 2013, 02:07
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor elrenegado » 24 Jun 2014, 08:57

Jongens,

Het ging om de kosten van inbouw van een motor in oorsprong he,
leuk dat het uitloopt op een discussie omtrend welke motor er beter gekozen kan worden, en garanties etc....

Ik snap dat Hans niet zomaar prijzen op een forum zet.
aan een motor zitten meer vraagstukken, zoals instrumentenpaneel, aanbouwdelen, type koeling etc.

Als je hem direct benaderd en aangeeft wat je wil, welke delen erbij moeten of juist niet krijg je gewoon normaal antwoord van hem.
beter zelfs dan van andere bedrijven die zomaar een prijs geven zonder te vragen welke uitvoering je wilt hebben, of je er wel of geen bediening bij wilt etc.
In dat laatste geval kunnen er dus ineens zomaar veel meer kosten bij komen kijken dan enkel de inbouw uren en aansluit materiaal als slangen etc.

als je mij op een forum om prijzen gaat vragen betreffende mijn vakgebied geef ik ze ook niet, pas als ik exact weet wat er benodigd is en wat niet.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor vuuren1 » 24 Jun 2014, 21:19

Met elrenegado eens, het is maatwerk en bij een hermotorisering komt meer kijken dan alleen een motorset.

Dat wordt vaak vergeten. Neem bijvoorbeeld het type trillingdempers icm de flexibele askoppeling. Dat moet wel op elkaar worden afgestemd.
En hoe zit het met de schroef van de oude motor, de kans dat die precies bij de nieuwe motor past is klein.

Voor Steve (elrenegado) heb ik uitgezocht welke motor we in kielkoeling kunnen bestellen, tevens komt er dan naar wens een hydraulische ZF keerkoppeling achter.
Van de combinatie heb ik dan ook een tekening met allerlei inbouwmaten doorgestuurd om de inbouw voor te bereiden.

Dan kan je nog praten over inruil of een scherpe prijs neerleggen als de eigenaar de oude motor zelf op Marktplaats verkoopt.
Ik ben er van overtuigd dat we erg scherp aanbieden als we een merkmotor met 5 jaar garantie leveren voor een weinig meer dan de zelf mariniserende prijsvechters met industrieblokken met low cost onderdelen.
Als we naast een motorset ook nog allerlei equipment mee mogen leveren dan komen we nog lager uit (referenties zijn beschikbaar).

Wat komt er kijken bij een hermotorisatie?
-Welk vermogen heb je nodig.
-De inbouwmaten (de breedte is belangrijk).
-De afstand tussen hart krukas en de uitgaande keerkoppeling as.
-De aansluiting op het koel- en uitlaatsysteem.
-De motordempers (mogen bij kielkoeling niet te soepel zijn).
-De flexibele askoppeling.
-Welk motorpaneel.
-Lengte kabelboom.
-De prijs van de optimale motorset.
-De inbouwkosten.
-De schroef en eventueel de schroefas aanpassen.

M.a.w. we schuiven geen doos met een motor bij je naar binnen, rekenen af en zijn weg.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten