inventarisatie van kosten

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor vuuren1 » 22 Jun 2014, 21:51

Wat is een geweldige motor en wat is de juiste motor en hoe zit het met garantie en verkrijgbaarheid van onderdelen en garantie/service?

Vetus geeft tegenwoordig 5 jaar garantie op de motoren.
Dat lijkt mij een pluspuntje, vooral als we een Vetus Mitsubishi (op maat!) kunnen leveren tegen een prijs waar de goedkope partijmotoren bijna niet tegenop kunnen.
Ze zijn ook niet kinderachtig met garantie.

Als wij ons aan adviesprijzen vasthouden en geen gedegen inbouwadvies kunnen geven zouden we weinig of niks verkopen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor enzoishet » 23 Jun 2014, 00:47

vuuren1 schreef:Wat is een geweldige motor en wat is de juiste motor en hoe zit het met garantie en verkrijgbaarheid van onderdelen en garantie/service?

Vetus geeft tegenwoordig 5 jaar garantie op de motoren.
Dat lijkt mij een pluspuntje, vooral als we een Vetus Mitsubishi (op maat!) kunnen leveren tegen een prijs waar de goedkope partijmotoren bijna niet tegenop kunnen.
Ze zijn ook niet kinderachtig met garantie.

Als wij ons aan adviesprijzen vasthouden en geen gedegen inbouwadvies kunnen geven zouden we weinig of niks verkopen.


Hans,

Andere bedrijven geven ook al heel erg lang 5 jaar garantie of bijvoorbeeld 1000 uur. Dit is in mijn ogen dus niks bijzonders en Vetus is daarmee echt geen onderscheidende firma.

Wellicht een leuk detail. Elk jaar kom ik met de boot een man tegen welke werk bij Yanmar. Elk jaar kom ik hem ook tegen op een van de div. beurzen. Nu weten we allemaal dat Yanmar de firma Vetus heeft overgenomen.

Wat heeft deze man in zn eigen boot voor een motor ? Een Peugeot

De wereld is echt anders geworden Hans en bijvoorbeeld de firma Peter Klaassen uit Uithoorn verkoopt nog wel eens een motortje, ik meen een stuks of 40/50 nieuwe per jaar. Dit is een typisch adres van een bedrijf wat zich bezig houdt met zn eigen zaak. Peter is enorm kundig en draait al 40 jaar mee. Hij heeft al 25 jaar zn eigen bedrijf. Hij verkoop nieuw en gebruikt en doet alles zelf in eigen beheer. Nu ken ik bijvoorbeeld De jong motoren niet persoonlijk maar naar horen en zeggen ook een zeer fijn bedrijf om een motortje bij de kopen.

Wellicht kun jij eens een voorzetje doen op dit forum qua prijzen zodat we allemaal kunnen zien hoe het er bij jou uit ziet.

Graag een prijs voor een 45 tot 55 pk scheepsdiesel. 1 prijs met een mechanische keerkoppeling en 1 prijs met een hydr. KK.

Of van een 25 tot 30 pk met een mechanische KK.

Doe maar op basis van enkel de levering ofwel zonder inbouw omdat elke situatie anders is.

Ik zie je offerte cq prijsopgaven of prijs opbouw graag verschijnen op dit forum.

Gr, Ton
enzoishet
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 30 Dec 2013, 02:07
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor elrenegado » 23 Jun 2014, 10:23

Maar zeker niet alle merken geven die 5 jaar.

Een timray, om maar even een geheel ander merk te noemen geeft maar 24 maanden garantie.
Dat zet toch tot nadenken.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor stentor950 » 23 Jun 2014, 11:11

2 jaar Is de normale wettelijke Europese garantie termijn. Op de meeste producten - wat het ook mogen zijn- krijg je deze 2 jaar en geen dag meer.

M.b.t. auto'fabrikanten wijken veelal de Aziatische fabrikanten daar in positieve zin vanaf. De Europese autofabrikanten blijven over het algemeen ook bij die 2 jaar steken! Ook de Duitse fabrikanten met hun kwaliteitsproducten!

Mijn ervaring met diverse producten, met of zonder stekker, is: Als het een aantal maanden goed werkt, blijken deze het vaak vele jaren goed te doen. Ik heb daar diverse voorbeelden van, variërend van een wasmachine, Senseo of een grasmaaier.

Maandagmorgen producten komen in elke sector voor. Dus is het van het begin af aan niet goed, dan heb je als consument gewoon recht op de 2 jaar garantie. Je moet dan de LEVERANCIER, dus niet de fabrikant, in de gelegenheid stellen het euvel te verhelpen. Dat mag best een aantal keren zijn. Mocht dit uiteindelijk niet tot resultaat leiden, dan kan de koop alsnog ontbonden worden. (Is niets bijzonders hoor, is het normale consumenten recht) Voor degene die hiervan niet op de hoogte zijn: Zie Consuwijzer.nl
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor Patrick5 » 23 Jun 2014, 13:41

Hoi

Ik zocht vorige week eens op het internet naar de verschillende prijzen.
Sommige maken het makkelijk en geven deze prijzen zonder veel omwegen, duidelijk over het soort koppeling e.d.
Bij anderen moet je soms erg goed zoeken om de juiste prijs te vinden voor de juiste combinatie en soort keerkoppeling. De laatsten moet je nog eens extra contacteren om de info te ontvangen. Deze vallen bij mij af. Als je niks te verbergen hebt zet je gewoon de prijzen op het net.

Prijzen schommelen dan ook. Voor een motor van ongeveer 49 pk ga je dan van 4750€ tot het drievoudige met alles wat ertussen kan zitten.
Dat ene merk kon ik dus niet vergelijken, wellicht hebben ze orders zat.

Wat ook opvalt is dat het vergelijken en opzoeken van de specifieke technische gegevens ook niet altijd zo vanzelfsprekend
is. Zoek je het nominale vermogen van de motor moet je toch even verder googelen en regelmatig vindt je daar weinig over terug.

Patrick
Patrick5
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 20:19
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor vuuren1 » 23 Jun 2014, 20:41

Ton,
Een offerte is op maat en zet ik niet op een forum. De Importeur stelt er geen prijs op..
We werken met maatwerk en doen dat erg scherp.
Dat een Yanmar man nog met een Peugeot vaart is zielig, antiek en verbruikt het dubbele aan brandstof.


Vijf jaar garantie is erg veel en drie jaar meer dan wettelijk is vastgesteld.

Een -voor weinig- Chinese motor kan en mag je niet vergelijken met een Vetus diesel en het bijbehorende service netwerk.
Zo ook de motoren met tussenliggende prijzen niet.
Er komen inmiddels verhalen los over de Chinese motoren en die zijn niet positief.

Sinterklaas bestaat niet maar wij hebben al jaren een leuke werfkorting waardoor we ook zelf scherp kunnen aanbieden (dan doen we niet aan inruil met fake bedragen).
Voor een weinig meer dan een nagemaakte motor bieden we een Vetus motor aan waar onze afnemers stuk voor stuk erg blij over zijn.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor Patrick2 » 23 Jun 2014, 20:53

En dan blijft het erg moeilijk om op dat weinig meer een prijs te pakken te krijgen. Blijkbaar is hat publiceren een raadsel op zich.

Zo blijft het moeilijk om zelf een prijs te pakken te krijgen zonder veel voorafgaande offertegedoe maar als richtlijn.

Patrick
Patrick2
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 24 Dec 2013, 12:20
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor Lucter » 23 Jun 2014, 21:06

vuuren1 schreef:Ton,
Een offerte is op maat en zet ik niet op een forum. De Importeur stelt er geen prijs op..


Sorry hoor maar dit is echt slappe praat! Stelt er geen prijs op?? Is dat dezelfde Hans met zijn post over Jooren, de Hans die een aanklacht wegens smaad pareerde? :oops:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor vuuren1 » 23 Jun 2014, 21:11

Patrick2 schreef:En dan blijft het erg moeilijk om op dat weinig meer een prijs te pakken te krijgen. Blijkbaar is hat publiceren een raadsel op zich.

Zo blijft het moeilijk om zelf een prijs te pakken te krijgen zonder veel voorafgaande offertegedoe maar als richtlijn.

Patrick


Ja, omdat het hele verhaal maatwerk is en we geen doos met een motor naar je toe sturen zonder te weten hoe de situatie is.
Ik kan best een bodemprijs opgeven inclusief allerlei uitsluitingen met een door jou ondertekende overeenkomst die bol staat van de uitsluitingen.
Dan is iedere euro bovenop de inkoop winst voor ons en doen we niks aan service.
Toch doe ik dat uitsluitend op persoonlijke titel en als je die moeite niet wilt nemen gaat het over.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor vuuren1 » 23 Jun 2014, 21:18

Lucter schreef:
vuuren1 schreef:Ton,
Een offerte is op maat en zet ik niet op een forum. De Importeur stelt er geen prijs op..


Sorry hoor maar dit is echt slappe praat! Stelt er geen prijs op?? Is dat dezelfde Hans met zijn post over Jooren, de Hans die een aanklacht wegens smaad pareerde? :oops:


Ik schreef het voorzichtig omdat de importeur dan strenger wordt en de motor dan duurder zou kunnen worden.
Dit alles alweer in het belang van de mogelijk geïnteresseerde koper..

Kennelijk snap je nog niet hoe het in elkaar steekt.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten