inventarisatie van kosten

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor FrankM » 23 Jun 2014, 21:25

Sjezus, het blijft gezellig hier zeg.
Heeft Hans je iets gedaan ofzo ?

Groeten
FrankM
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 20 Dec 2013, 06:27
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor Lucter » 23 Jun 2014, 21:27

vuuren1 schreef:
Lucter schreef:
vuuren1 schreef:Ton,
Een offerte is op maat en zet ik niet op een forum. De Importeur stelt er geen prijs op..


Sorry hoor maar dit is echt slappe praat! Stelt er geen prijs op?? Is dat dezelfde Hans met zijn post over Jooren, de Hans die een aanklacht wegens smaad pareerde? :oops:


Ik schreef het voorzichtig omdat de importeur dan strenger wordt en de motor dan duurder zou kunnen worden.
Dit alles alweer in het belang van de mogelijk geïnteresseerde koper..

Kennelijk snap je nog niet hoe het in elkaar steekt.


Hans met alle respect, ga mij niet vertellen hoe de handel in elkaar zit, ik loop al wat langer in de handel mee!

De tijd van een strenge importeur ligt gelukkig al een tijdje achter ons.
Ik herinner mij een familielid die in de jaren 80 ruzie kreeg met de Belgische importeur van VAG. Dit kwestie is tot aan het Europees Hof uitgevochten, maar wel op de achtergrond.(heeft het gewonnen ook)
Na het via de parallelimport binnenhalen van de 5000e(!!!) vw & audi in Belgie, was de importeur als zachte was in de handen van de handel

Het gaat toch om de (ook door jou geprezen) gewenste openheid op het forum :?:

Geef het goede voorbeeld, en gooi je offerte's maar online...
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor Broertje » 23 Jun 2014, 21:33

Volgens mij verkoop je liever geen motor Ton vraagt volgens mij duidelijk wat ie wil en zelf inbouw daar kun je volgens mij gewoon een prijs voor geven iedere leverancier die je mailt geeft gewoon een prijs. De tijd om zo geheimzinnig te doen is echt allang geleden of je kunt ze gewoon niet scherp aanbieden anders snap ik niet waarom je zo moeilijk doet.
Broertje
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 28 Dec 2011, 21:13
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor Patrick2 » 23 Jun 2014, 21:52

Hoi Hans

Als ik in eerste instantie een prijs zoek weet ik dat dit maar een richtprijs is.Op dat ogenblik gaat het over een motor in een kist. Nadien kan ik nagaan wat er verder allemaal extra kan bijkomen. Plaatsing staat mijn inziens toch wat los van de motor op zich. Bij het plaatsen van de motor heb ik er rekening mee gehouden dat er een meerprijs kon inzitten. De enige meerprijs die er uitgekomen is was het vervangen van een versleten Morsehendel, iets wat met de oude indenormotor ook soms aan de orde was.

Dat het allemaal zo zoeken en moeilijk te vergelijken valt was voor mij ook een vaststelling. Als jij een scherpe prijs voor een motor kan geven blijft die prijs toch staan, los van de andere bijkomende kosten voor de plaatsing die inderdaad een doorgedrevener voorbereiding en overleg vragen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik als Vlaming hier een andere manier van kijken op deze zaken hebben. We hebben nu eenmaal soms een andere manieren van redener.

Patrick
Patrick2
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 24 Dec 2013, 12:20
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor Lucter » 23 Jun 2014, 21:53

FrankM schreef:Sjezus, het blijft gezellig hier zeg.
Heeft Hans je iets gedaan ofzo ?

Groeten


@Frankm, Hans heeft mij (en voor zover ik weet ook geen ander) niets misdaan, ik heb respect voor hem, en ben dankbaar voor de vakkennis die hij inbrengt.

Maar de openheid en acceptatie-grens die hij van anderen verwacht, mogen ook van hem verwacht worden. :!:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor vuuren1 » 23 Jun 2014, 22:11

Dank voor zoveel aandacht maar ik ken mijn markt en heb bepaalde afspraken met fabrikanten waardoor ik u zo gunstig mogelijk kan bedienen.
Dat doen we dan wel op persoonlijke titel en op maat.

Verder stop ik met dezeuiteindelijk onzinnige discussie.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor Lucter » 23 Jun 2014, 22:14

@Patrick2; volgens mij benoem jij precies een van de problemen; er wordt een scherpe prijs voor een motor gegeven, en vervolgens moet je maar afwachten wat de prijs wordt na inbouw :oops:

Ik heb zien gebeuren dat een nagelnieuwe, peperdure blokland-koeler uit het vlak werd geslepen, de eigenaar betaalde voor het dichtlassen van het vlak..... en eindigt met een diesel met chinese warmtewisselaar.
Vanuit die optiek is het ook realistisch dat Hans Vuuren daar niet een zo een een prijs op kan plakken, maar da's iets anders als geen prijs publiceren voor een complete set (motor+kk)

Dat neemt niet weg dat ik bij her-motorisering zeker contact met Vuuren zou opnemen, zijn expertise staat voor mij niet ter discussie :!:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor enzoishet » 23 Jun 2014, 22:29

Lucter schreef:
FrankM schreef:Sjezus, het blijft gezellig hier zeg.
Heeft Hans je iets gedaan ofzo ?

Groeten


@Frankm, Hans heeft mij (en voor zover ik weet ook geen ander) niets misdaan, ik heb respect voor hem, en ben dankbaar voor de vakkennis die hij inbrengt.

Maar de openheid en acceptatie-grens die hij van anderen verwacht, mogen ook van hem verwacht worden. :!:


@Lucter, wat mij betreft sla je de spijker op zn kop.

Als iemand hier is om te helpen en iemand graag zn kennis wil delen en je het zelf goed of beter voor elkaar hebt dan de rest, lijkt het me juist vanzelf sprekend.

Nu zijn er weer mensen die denken dat iemand weer iets heeft tegen Hans terwijl er gewoon om hulp of opheldering wordt gevraagd (beetje vreemd).

Iedereen begrijp dat elke situatie anders is echter de basis kan duidelijk worden bepaald en dus worden omschreven en dus worden afgeprijsd.



Gr, Ton
Laatst gewijzigd door enzoishet op 24 Jun 2014, 00:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
enzoishet
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 30 Dec 2013, 02:07
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor Lucter » 23 Jun 2014, 22:40

enzoishet schreef:
Lucter schreef:
FrankM schreef:Sjezus, het blijft gezellig hier zeg.
Heeft Hans je iets gedaan ofzo ?

Groeten


@Frankm, Hans heeft mij (en voor zover ik weet ook geen ander) niets misdaan, ik heb respect voor hem, en ben dankbaar voor de vakkennis die hij inbrengt.

Maar de openheid en acceptatie-grens die hij van anderen verwacht, mogen ook van hem verwacht worden. :!:


@Lucter, wat mij betreft sla je de spijker op zn kop.



Stel je geeft standaard € 750,- euro voor elke inruil scheepsdiesel en je laat die verdwijnen dan kun je de markt gecontroleerd gaan beheren. Nu wordt er een motor uit een boot gehaald en bijvoorbeeld verkocht voor € 1000,- en gaat er iemand anders weer verder met de zelfde ellende.

p.s. de opmerking van Hans dat de Yanmar man (elders in mij post) dom is, vind ik niet erg netjes daar zijn kennis en kunde heel erg ver gaat.

Of zou Yanmar alleen maar domme mensen in dienst hebben ? wel leuk dat een bedrijf met domme mensen een bedrijf over neemt waar alleen maar slimme mensen werken, welke financieel aan de afgrond stond maar dit geheel te zijde.

Gr, Ton


Van Gaal zou zeggen; ben jij nou zo dom of....
Maxima zei waseenbeetjedomhe?

Wie gaat die premie dan dokken? Dat Hans een beetje voor eigen parochie spreekt weten we allemaal, daar is op zich niets mis mee, alleen de openheid die hij vraagt en verwacht van anderen, mag ook van hem verwacht worden.

Jouw postings heb ik eens nagelezen en daar wordt ik ook niet echt vrolijk van, het lijkt er haast op dat als je op Twitter en consorten klaar bent, hier verder gaat.....
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: inventarisatie van kosten

Berichtdoor enzoishet » 23 Jun 2014, 22:52

Lucter, jammer dat ik u niet kan opvrolijken.

Gr, Ton
enzoishet
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 30 Dec 2013, 02:07
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten