Ongeval Grouw.

algemene discussies

Re: Ongeval Grouw.

Berichtdoor Sergio » 14 Jan 2014, 23:18

Bericht door Sergio » vr 28 jun 2013, 06:16

vuuren1 schreef:
Los van het onderwerp zou ik ook een beperkt VB examen moeten doen: Alleen BPR en RPR.
Is onzin omdat SMBW staat voor zeevaart en binnenvaart..
(het staat niet op de cijferlijst terwijl het er echt bij in zat)

Ik heb dat diploma (voor de hobby) gehaald en ga echt niet nog eens een deelexamens voor pleziervaart doen, dat is volmaakte onzin en bureaucratie.




Ik snap de hekel betreffende bureaucratie. Aan de andere kant...die paar tientjes en uurtjes op een winteravond, toch grappig om even op te frissen en toch dat pasje te hebben? Het is immers je hobby. Met die papieren die jij al hebt helemaal een piece of cake.
Sergio
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 28 Feb 2014, 23:24
ligplaats:
info:

Re: Ongeval Grouw.

Berichtdoor Wolf1 » 14 Jan 2014, 23:19

Bericht door Wolf1 » vr 28 jun 2013, 06:41

vuuren1 schreef:
Een vaarbewijs wat iemand 10 jaar terug heeft gehaald is niks meer waard als de kennis niet wordt bijgehouden.
Mijn echtgenote heeft VB 1&2 maar is alles vergeten en zou ik zeker niet achter jouw roer zetten, dat gaat op zeker mis...
Ik heb diverse zeevaartdiploma's + SMBW en mag niet met een rubberboor varen die > 20 km/u loopt...

Het is m.i. op dit moment allemaal gebakken lucht, ofwel; krom en zinloos..



Hans, had een iets intelligenter antwoord van je verwacht, met jouw stelling zijn alle opleidingen totaal overbodig, dat meen je toch niet !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1880
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Ongeval Grouw.

Berichtdoor Wolf1 » 14 Jan 2014, 23:19

Bericht door Wolf1 » vr 28 jun 2013, 07:19

henkvd schreef:
Hier het zelfde, net als Hans krijgen we VB2 als we ooit nog eens van plan zijn VB1 te halen, ik ben het niet van plan, heb examen gedaan voor het toenmalige zee aanvarings regelement, waar RPR, en BPR ook in zaten alleen wordt dat niet erkend. Nu zou ik voor VB1 een beperkt examen kunnen doen met alleen de BPR en RPR vragen. ( wel het volledige examen geld aftikken ) Diploma's SW6, SW5 en S4 en W4.



Ook van jouw wel wat meer verwacht je hebt een diploma van uit de tijd dat er nog zwarte tonnen aan S.B. lagen. Dat het BPR en het RPR in het Z.A.R.(tegenwoordig BVA) waren opgenomen, is een gedachten kronkel waar ik geen brood van kan bakken !
En daarom een extra teken aan de wand, Henk ga er even voor zitten zo moeilijk is het allemaal niet, Ik ervaar dagelijks, mensen die weten hoe het moet hebben veel meer plezier op het water dan mensen die denken dat ze het weten !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1880
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Ongeval Grouw.

Berichtdoor vuuren1 » 14 Jan 2014, 23:20

Bericht door vuuren1 » vr 28 jun 2013, 16:38

Wolf,

Opleidingen zijn absoluut niet totaal overbodig!
Ik heb geen behoefte aan een pleziervaarbewijs omdat ik onder de 15 meter vaar en SMBW heb gehaald waar alle binnenregelementen echt in zitten (alleen de ANWB weet dat niet..)

Verder schreef ik dat na 10 jaar of nog langer iemand met twee vaarbewijzen (mijn vrouw is hét voorbeeld..) ongeveer niks meer weet als het niet is bijgehouden.
Niks meer en niks minder..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Ongeval Grouw.

Berichtdoor henkvd » 14 Jan 2014, 23:20

Bericht door henkvd » vr 28 jun 2013, 19:17

@ Wolf1

Doe je opnieuw theorie examen voor je rijbewijs omdat alle borden nu zo'n beetje wel wat veranderd zijn er al heel wat nieuwe bij zijn gekomen in de tijd die zit tussen het halen van je theorie ?


Ik ga geen 2x examen doen voor het zelfde, principe kwestie.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4479
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Ongeval Grouw.

Berichtdoor Sergio » 14 Jan 2014, 23:20

Bericht door Sergio » vr 28 jun 2013, 21:16

In de ziekenhuizen doen we elk jaar opnieuw examen voor hetzelfde.......anders niet meer gecertificeerd en kunnen we ophoepelen, diploma of niet. :lol:
Sergio
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 28 Feb 2014, 23:24
ligplaats:
info:

Re: Ongeval Grouw.

Berichtdoor Jan Huibers » 14 Jan 2014, 23:20

Bericht door Jan Huibers » vr 28 jun 2013, 22:46

Sergio schreef:
In de ziekenhuizen doen we elk jaar opnieuw examen voor hetzelfde.......anders niet meer gecertificeerd en kunnen we ophoepelen, diploma of niet. :lol:




Appelen met peren vergelijken soms??
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Ongeval Grouw.

Berichtdoor Sergio » 14 Jan 2014, 23:21

Bericht door Sergio » za 29 jun 2013, 06:04

Jan Huibers schreef:
Appelen met peren vergelijken soms??




Nee, want het gaat in dit geval niet om de inhoud maar om het principe van niet opnieuw examen willen doen over hetgeen je al eens geleerd hebt....een diploma voor het leven is niet meer van deze tijd, daarom vond ik de uitspraak zou grappig. Verder hoef je er geen aanstoot aan te nemen hoor, het was maar een opmerking.
Sergio
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 28 Feb 2014, 23:24
ligplaats:
info:

Re: Ongeval Grouw.

Berichtdoor antonh » 14 Jan 2014, 23:21

Bericht door antonh » za 29 jun 2013, 09:45

Onze rijschool houder, Jan Huibers, zal echt niet tegen bv een regel zijn.
Dat mensen om de 10 jaar bv voor hun theorie opnieuw examen zouden moeten doen.
Of ben je tegen zo een regel Jan?

Al die mensen die zeggen ik heb mijn papiertje 10 of 15 jaar gelden gehaald zouden zich wel eens kunnen vergissen.
Opfrissen is nooit weg he Wof1.
ook jij maakt langzaam ingeslopen fouten door de "ervaring".
Dat doet iedereen.

Anton
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: Ongeval Grouw.

Berichtdoor Jan Huibers » 14 Jan 2014, 23:22

Bericht door Jan Huibers » zo 30 jun 2013, 10:43

Haaahh... Leuke stelling Anton :D het zal je mischien verbazen maar ik ben er niet voor... Ik zal het je uitleggen maar dan moet je niet even spieken op google..

Afbeelding

Iedere automobilist die dit bord ziet snapt em wel.... Dus dat gaat gewoon goed..

CBR vragen:
-mag ik hier wel met een vrachtauto in?
-mag ik hier met een motor in?
-mag ik hier met een motorvoertuig in?

(Eerst goede antwoord bedenken en dan verder lezen)

Iedereen is na 10 jaar de letterlijke betekenis van de verkeersborden wel vergeten al worden ze wel gesnapt. Dus met de strikvragen bij het CBR lopen de meesten vast.
Het bord betekend: Verboden voor motorvoertuigen op meer dan 2 wielen. Dus de vrachtauto mag er niet in, de motor mag er wel in want die heeft maar 2 wielen (motor met zijspan dus niet) en ja een motorvoertuig mag dit bord dus passeren.

Wordt het substantieel veiliger op de weg als iedereen na 10 jaar zijn theorie-examen opnieuw moet doen? Zeker niet!! Want het meest gehoorde excuus na een ongeval is: sorry, ik had u niet gezien of sorry, ik zat niet op te letten of sorry, had u totaal niet aan zien komen of sorry, ik zat met mijn telefoon te k*tten of sorry, u zat in de dode hoek... Het heeft ALTIJD (nogmaals) ALTIJD te maken met het kijken cq oplettendheid. Verder is het belangrijkin het geval als jijzelf voorrang hebt even te kijken (daar istie weer, het kijken) of je ook voorrang krijgt!!! Mede weggebruikers zijn ook mensen en het mensenras staat erom bekend dat die nog wel eens fouten maken...

Mischien is het wel een idee om iemand na een 2e aanrijding of na een aantal boetes opnieuw naar het CBR te sturen voor een educatieve maatregel.

Kopieer dit naar de regels op het water....

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er niet op tegen!!! Bijscholen is een goede zaak maar moet geen verplichting worden denk ik.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten