1500m Koen Verwey

algemene discussies

Re: 1500m Koen Verwey

Berichtdoor Popeye » 16 Feb 2014, 18:31

chaea schreef:Toen ik gister naar de laatste rit keek zag ik dat Koen Verweij zijn schaats net voor de blauwe lijn had toen hij over de streep ging, de blauwe streep was de tijd van Brodka, ik was op dat moment overtuigd dat Verweij goud had. Maar hoe ik later begreep hebben ze een bandje om de enkel die dit registreerd, als dat zo is dan is dat ook discussiewaardig. Maar net als de tijdregistratie is het alleen achterafpraat waar de schaatswereld iets mee moet doen.
De jury die nu heeft besloten dat Brodka de snelste tijd had heeft juist gehandeld omdat ze uit gingen van de tijdsregistratie die aangegeven werd, het zal een stortvloed van protesten over alle ritten hebben opgeleverd als ze deze laatste rit inneens anders gingen beoordelen.
Als Brodka en Verweij nu rechtsreeks tegen over elkaar stonden met de banenwaren ze nu zijn gestart en zelfde condities, dan was Brodka de blauwe lijn en was hij nog als eerste over de streep (punt van de schaats daargelaten)

En hoe zit het dan met de 500 sprint met Smeekers en Mulder, klopt die meting dan wel of maakt dat niet uit omdat we daar zo succesvol waren?

Het is spijtig dat er geen goud is en ik gunde het Koen en mijn chauvinisme van harte.

Overigens was er in London 2012 wel een gevalletje van dwaling bij de jury, duidelijk onder druk van het Engelse publiek ging het goud onterecht naar Engeland terwijl Nederland een betere oefening deed. Dit was bij het Paardendressuur meende ik, daar heerse toen echt een gevoel van verontwaardiging. en onrecht.

By the way, hopen dat Wust wel even goud pakt ;)


Wat een gedoe allemaal, geef mij maar klootschieten! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: 1500m Koen Verwey

Berichtdoor Wim Niessen » 16 Feb 2014, 20:41

Binnen de wereld van de echte kenners m.b.t. tijdregistratie bij sportevenementen is het bekend dat er een foutmarge is van 3 milliseconden.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: 1500m Koen Verwey

Berichtdoor quichot » 17 Feb 2014, 09:34

Als zo'n 'echte kenner' (wat is dat trouwens?) Wolfs rekensommetje zou maken, zou die zelf kunnen vaststellen dat die foutmarge dus minimaal 14 milliseconden zou moeten zijn. Daar is alleen een speld tussen te krijgen als het startsignaal niet uit dat apparaatje komt, maar uit speakers die aan weerszijde van de baan staan opgesteld. Is er onder ons een 'echte kenner' die daar uitsluitsel over kan geven?
Ik heb weinig tot niks met chauvinisme in de sport -voetbal uitgezonderd :lol: -, het kan me echt niet schelen wie tegenwoordig dat schaatsen wint, ik ben nog van de Ard-en-Keessie-generatie en de buitenbanen met wind en sneeuw, daarna is er nooit meer echt geschaatst, maar áls die meetgekte dan doorslaat naar duizenden van seconden, kubieke waanzin, maar goed, dan moet degene die de snelste tijd neerzet ook winnen, en niet degene die als eerste de punt van z'n schaats over de finish drukt.
En dit nog los van het feit dat het wachten is op slimmeriken die op hun schaatsen een uitschuifbare punt maken. :lol:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3049
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: 1500m Koen Verwey

Berichtdoor MaartenKlop » 17 Feb 2014, 19:45

Gisteren gehoord in een interview met Mark Tuitert:

De daadwerkelijke knal van het startpistool komt al jaren niet meer uit het pistool zelf, maar wordt via speakers vanaf beiden kanten van de baan de zaal in getetterd. Voor wat dat betreft gelijke startkansen dus.

Neemt niet weg dat dat gezeur over 3/1000 seconden kant nog wal raakt, de onnauwkeurigheid in de meetapparatuur is ongeveer van eenzelfde orde van grootte. Volgende keer gewoon allebei goud ;)
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:

Re: 1500m Koen Verwey

Berichtdoor quichot » 18 Feb 2014, 09:38

MaartenKlop schreef: De daadwerkelijke knal van het startpistool komt al jaren niet meer uit het pistool zelf, maar wordt via speakers vanaf beiden kanten van de baan de zaal in getetterd. Voor wat dat betreft gelijke startkansen dus.

Zoiets dacht ik al. Alle ophef voor niets? Niet helemaal. Wedstrijden zijn nog uitsluitend gericht op het neerzetten van een scherpe tijd. Goedbeschouwd een doodsaaie vertoning. Het zou een stuk boeiender worden als het weer man-tot-mangevechten zouden worden. Met wie je nu toevallig in de baan staat doet er totaal niet toe. Je schaatst tegen een stopwatch, en hooguit virtueel tegen een concurrent die 3 of 4 ritten later aan de beurt is. Zie die tijden als leuke bijzaak, voor de statistieken, maar kijk wie het eerste aankomt. Die mag door naar de finalerondes, en komt dus gaandeweg uit tegen steeds sterkere tegenstanders. Om het aantal finaleraces te beperken zou je na de series eenmalig de zwaksten kunnen laten afvallen. Wie uiteindelijk in de slotrace man tegen man (of vrouw uiteraard) als eerste over de finish komt is de sterkste, en verdient goud. Uiteraard zal de eindtijd dan inmiddels niet meer geweldig zijn, maar dat doet er ook niet meer toe. Die tijden zou je niet eens meer hoeven te meten.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3049
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten