ADT update

algemene discussies

Re: ADT update

Berichtdoor broekie » 23 Apr 2014, 18:54

Ik heb Ton een paar maal ontmoet en wat dingen bij hem gekocht.
Prima geregeld en hele goede ervaring met ADT.
Wat er gebeurd is zal zeker niet liggen aan het vakmanschap van dit bedrijf.
Dan waren ze al vele jaren eerder ten onder gegaan.

Het is erg moeilijk een oorzaak voor aan te geven waarom zo'n bedrijf het niet redt.
Techneuten zijn meestal geen marketing jongens.
Op tijd het bedrijf aanpassen aan veranderingen in de markt is niet altijd mogelijk.
Ik houd het op mijn goede ervaringen met een prettige manier van zaken doen.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2550
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: ADT update

Berichtdoor aquanaut » 23 Apr 2014, 19:52

Even voor de goede orde:
ADT v/d Heuvel is failliet verklaard.
ADT dieseltechniek niet.
Er wordt op dit moment met een kleine groep medewerkers hard gewerkt om de draad weer op te pakken.
Bedrijfsactiviteiten vinden plaats vanuit de al lang bestaande vestiging in Zwijndrecht.
Voor zover ik begrepen heb vanuit eerste hand alleen nog met Mercury diesel (ex vw marine)
Geen machinefabriek meer geen Deutz etc.

Ik ga er van uit dat er binnenkort meer nieuws te melden is.

Groet Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: ADT update

Berichtdoor stefan » 23 Apr 2014, 20:49

Wat een ellendig verhaal zeg, familie bedrijf dat na 45 jaar omvalt, dat gun je niemand, aan beide kanten van de medaille.
stefan
 
Berichten: 636
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: ADT update

Berichtdoor vuuren1 » 23 Apr 2014, 21:00

@Aquanaut,
In het verslag kom je diverse bedrijfsnamen tegen waar onder diesel (spatie) techniek, dat is formeel iets anders dan dieseltechniek en dus wat onduidelijk voor de lezer.
Hopelijk kunnen ze de draad weer oppakken, het zou zonde zijn als de kennis en jarenlange ervaring weg zou lekken.

M.b.t. VW is er ook het nodige gebeurd. In de etalage gezet, CMD geworden met in afwachting of het voldoende rendabel zou zijn om dat merk voort te zetten (gelezen in een vakblad).

@Wim,
Zoals je weet ken ik jou ervaringen m.b.t. de hermotorisatie en de communicatie.
Ik vond het toen al erg merkwaardig dat men motoren van Drinkwaard ging verkopen die eerder werden bestempeld als 'antieke voorkamer motoren'


@Quichot,
Deze crisis duurt (te) lang, de pleziervaart markt is een luxe markt en wordt het best lastig als je niet heel stevig in de schoenen staat.
De overheid etc. heeft er zeker iets mee van doen omdat in de glorietijden alles kon en er nu geen reserves zijn (de staatsschuld loopt enorm op).
Inkomsten van aardgas uit noord Nederland zijn bv. nooit weggezet voor mindere tijden (Noorwegen heeft NL gebruikt als voorbeeld hoe het niet moet..).
En de banken... Tsja, de bomen bleken tot in de hemel te groeien, maar ik ben wel van mening dat iedere consument er zelf bij is geweest toen er een handtekening moest worden gezet voor een hypotheek.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: ADT update

Berichtdoor broekie » 24 Apr 2014, 07:41

Ben het met Hans V eens dat er te weinig is weggezet voor mindere tijden.
Zowel de overheid als Nederlanders zelf. Het kon niet op en waarom zou dit veranderen? Gaat toch goed, dus laat maar stromen dat geld.

Als er ergens iets aan geld overschiet of men verwacht dat, weet men niet hoe snel het ergens aan besteed moet worden.
Men wil de bodems van de subsidiepotten zo snel mogelijk bereiken door het er met handen vol uit te graaien.
Met deze beeldspraak bedoel ik dat men veel te veel kosten optuigt bij de start van projecten met subsidies als er nog genoeg geld is.
De bodem komt dan al snel in zicht en dan gaan we huilen dat het al op is.

Zelf diverse ervaringen met Gemeente projecten om dit te zeggen.
Einde project is vaak een organisatorisch en financieel debakel met de belofte dat men het beter doet als de pot eerst maar weer gevuld wordt.

We zien het nu alweer, er gloort een sprankje hoop aan de horizon dat we het iets beter doen in Nederland.
De politiek is de huid alweer aan het verkopen voordat de beer geschoten is.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2550
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: ADT update

Berichtdoor quichot » 24 Apr 2014, 08:28

vuuren1 schreef: de pleziervaart markt is een luxe markt en wordt het best lastig als je niet heel stevig in de schoenen staat.

Feit. Maar daar kun je Den Haag of de banken moeilijk de schuld van geven. Als ondernemer stap je welbewust in een marktsector waarvan je weet hoe conjunctuurgevoelig die is. Overigens geldt dat maar zeer ten dele voor ADT. Zeker, de oorzaak van de kredietcrisis schuilt deels in de bonuscultuur van de banken. Hoe meer geld een accountmanager in de markt pompte, hoe hoger zijn bonus. Maar geen enkele ondernemer werd met een mes op z'n strot gedwongen geld te lenen. Wel was de verleiding groot om er structurele problemen mee vooruit te schuiven. Inderdaad: stevig in je schoenen staan.

vuuren1 schreef: De overheid etc. heeft er zeker iets mee van doen omdat in de glorietijden alles kon en er nu geen reserves zijn.

Nou, ik herinner me de recente politieke geschiedenis anders: vanaf Van Agts Bestek 81 is er stelselmatig bezuinigd. En alle opvolgende kabinetten zijn daarmee doorgegaan. Lubbers, Paars, de Balkenendes, het Fortuynfopkabinet, het gedoogkabinet Wilders, en nu weer neopaars. Onder één van de paarse kabinetten, met Zalm op financiën, was er een overschot. Maar of die verjubeld is betwijfel ik. Den Haag kon het eigenlijk nooit goed doen: er moest, vonden we toen allemaal, juist minder worden bezuinigd. En dan ontstaat een situatie waarin steevast links het niet eens is met bezuinigingen en uitgaven van rechts, en omgekeerd. Een onoplosbaar dilemma.

vuuren1 schreef: maar ik ben wel van mening dat iedere consument er zelf bij is geweest toen er een handtekening moest worden gezet voor een hypotheek.

Dat bedoel ik: waar in het verhaal zit onze eigen verantwoordelijkheid? Of die van een ondernemer?
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3044
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: ADT update

Berichtdoor vuuren1 » 24 Apr 2014, 20:52

Met Broekie eens.

@quichot,

Ik ben zeker welbewust in de watersportsector gestapt en heb daar overigens geen cent voor geleend.
Ik weet ook dat er na betere tijden mindere tijden zullen komen en daarop moet je m.i. anticiperen.
Een werf (of bedrijf) met een paar leuke modellen (en/of producten) voor leuke prijzen groter maken is helemaal niet moeilijk als het allemaal goed gaat.
Maar als het minder gaat dan stagneert de verkoop ineens en met personeel + andere overheadkosten is de bodem van de schatkist snel in zicht.
Ik heb bij bedrijven gewerkt waar ik heb geleerd hoe het niet moest en het heel anders aangepakt. Je hoort mij nu ook niet klagen.

De zgn. bezuinigingen vanaf Van Agt waren geen daadwerkelijke bezuinigingen zoals het er nu aan toe gaat.
Tot voor een paar jaar geleden is er vreselijk veel geld over de balk gegooid waarvan nu ongeveer iedere dag publicaties over te lezen zijn.

Vandaag had ik 3 polen voor me in de rij staan bij de supermarkt met werkbroeken aan.
Dat zijn feitelijk 3 mensen uit NL die nu werkeloos thuis zitten met een uitkering die wij op mogen brengen.
Hoe kortzichtig kunnen we zijn..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: ADT update

Berichtdoor broekie » 25 Apr 2014, 07:45

@Vuuren.
Ja en Nee.
Ja, als Nederland het werk laat doen door Oost Europeanen die hier "tijdelijk" komen om wat te verdienen, is dat voor de banenzoekers die mn afhankelijk zijn van dit meestal laaggeschoolde werk, een concurrentie.
Nee, omdat de Nederlander toch vaak dusdanige eisen stelt dat ze de kaas van het brood laten eten door anderen die minder eisen stellen.

Betekent niet dat ik werken onder CAO en allerlei misstanden goedkeur. Zeker niet, werk moet normaal betaald worden.
Maar we moeten accepteren dat water altijd de makkelijkste weg naar het laagste punt zoekt.
Dus als de Nederlander niet interessant is voor de werkgever omdat zich een groep aandient die dat wel zijn, neemt hij die.
Mogelijk verplaatst hij zijn hele bedrijf naar een land met een beter ondernemersklimaat.
Dus men zoekt naar de weg die voor ons het gunstigst is.
Monopoly is lekker als je het hebt en slecht voor de consument.
Concurrentie is vervelend voor de fabrikant, maar lekker voor de consument.
Als iets steeds duurder wordt en bijna onbetaalbaar, gaat de mens op zoek naar alternatieven.

Dus vakbonden, niet te hard schreeuwen want je kan ook bot vangen. (Philip Morris)
Zelf heb ik altijd goed mijn brood verdiend en heb best werk gedaan waarvan ik zeker weet dat veel mensen dit niet voor die beloning zouden doen.
Vrachtwagens met kisten groente afstapelen, jaren schoonmaker in een slagerij, loodgieter hulpje, dus hakken breken en sjouwen ook met strontpijpen en nog veel meer.
Maar als je beter kan moet je beter gaan. Maar dan niet op de samenleving parasiteren, lekker aanpakken en wachten op betere tijden.
Niet huilen dat er zoveel anderen zijn die je baanje pikken.

Anders is het als je niet kan. Dat is een ander discussie.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2550
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: ADT update

Berichtdoor quichot » 25 Apr 2014, 08:02

vuuren1 schreef: Vandaag had ik 3 polen voor me in de rij staan bij de supermarkt.

Ze geven dus hier hun geld weer uit. Zo is de cirkel globaal bezien toch weer rond. ;)
Maar zonder gekheid: probleem is niet die drie Polen, of die tsunami van Bulgaren die nooit kwam, probleem is dat er blijvend steeds minder arbeidsplaatsen zijn voor steeds meer aardbewoners. Mechanisatie en automatisering aan de ene kant, en gek genoeg een betere gezondheidszorg aan de andere kant, zijn daarvan de hoofdoorzaken. En het internet heeft ervoor gezorgd dat iedereen beseft dat het kennelijk ook anders kan. Doe daar maar wat aan.

Natuurlijk kunnen we aan de landsgrenzen heel stoer naar de rest van de wereld roepen 'zoeken jullie het maar uit'. Maar wees dan niet verbaasd als de rest van de wereld dan de schouders ophaalt en denkt 'zonder die postzegel aan de Noordzee redden we het ook wel'.
Die globalisering is niet meer te stoppen of terug te draaien en dat is maar goed ook, want daar ligt de sleutel tot overleven van de mensheid op langere termijn. Onze generatie heeft de pech in de overgangsfase te zitten tussen protectionistisch machtsdenken en globale samenwerking. Met alle missers van dien. Bespaar me de lijst van voorbeelden hoe het mis gaat in Brussel.
Dat gaat misschien wel een eeuw duren, maar te stoppen is het niet. @Hans, @broekie, of jij en ik dat leuk vinden, daar wordt echt niet naar gevraagd. Daarom kunnen we maar beter positief in die trein stappen en meedenken hoe het verder moet, in plaats van af te wachten hoe er over ons besloten wordt.
Nederland wordt nooit meer zoals het was in de 60-er jaren. Wen er maar aan.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3044
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: ADT update

Berichtdoor broekie » 25 Apr 2014, 09:51

Quichot je zegt hetzelfde als ik alleen op een andere manier.
Water stroomt op de makkelijkste weg naar het laagste punt.
Dat verander je niet, doe er je voordeel mee.

Naast mijn eigen bedrijf werk ik voor een Gemeente als ambtenaar bij een sociale werkvoorziening.
Als er ergens laaggeschoold en eenvoudig werk gedaam wordt is het daar.
Alle SW bedrijven worstelen met het aan het werk houden van hun populatie.
Proberen mensen of groepen te detacheren bij bedrijven enz.

Deze mensen hebben vaak een handicap.
Ze kunnen prima werken, alleen soms niet zo snel of met een aanpassing.
Als het kostentechnisch interessant is, kunnen we mensen wel plaatsen.
Maar er zal ook vaak gebruik gemaakt worden van andere vormen van voordelige arbeiders.

Quichot heeft gelijk dat de hoeveelheid werk bij ons afneemt en dan hebben we het over werk waarvan juist deze groepen afhankelijk zijn.
Ik ben ongeveer 25 jaar betrokken bij de SW en heb een hele verandering gezien.

We hadden in de jaren 80 ambachtelijk werk:
plaatwerken
draaien/ frezen
confectie
electro montage
draadwerk.
Schildersafdeling
loodgieters
timmerlieden.
Geen van deze ambachten zijn er nog buiten wat schilders in een klussenteam.

Wat wel?
verpakken van allerlei produkten is de hoofdmoot aan lopende banden.
Montage van kunststof wieltjes, duizenden.
Veelal laag betaald monotoom werk.
En we zijn blij dat we het hebben.

Maar ook de sociale werkvoorziening gaat op de schop met de participatiewet.
Ik denk dat je kan verzinnen aan wetten en regels wat je wil, dat betekent niet dat deze mensen verdwijnen.
Ze komen elke dag weet trouw binnen met de vraag: Wat gaan we doen vandaag baas? Hebben we wat te doen?

De toekomst voor deze mensen zou weleens kunnen zijn achter geraniums met een uitkering. Dat is goedkoper hebben we uitgerekent in Den Haag.
Verplicht opnemen in bedrijven? Maak jezelf wat wijs, maar ik geloof daar niet in.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2550
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten