Dat u het even weet!!!

algemene discussies

Re: Dat u het even weet!!!

Berichtdoor gast » 12 Jan 2014, 19:06

Absolute onzin en een eigen aanname Popeye. Ik vaar vaak genoeg op Giethoorn en zie in 95% van de gevallen dat de man met de dikke motor zich gewoon aan de snelheid houd. Uiteraard valt de aso die zich nergens aan houdt op maar dat zijn excessen.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Dat u het even weet!!!

Berichtdoor Byl54 » 12 Jan 2014, 21:38

Geen onzin, ben met een Boesch V8,LPG, de Hollandse IJssel afgevaren. Veel boze blikken van mede watersporters, langzaam varen is bijna onmogelijk stationair is de snelheid rond de 8 - 9 km/h en trekt dan behoorlijke golven. Snelvaren had minder golven gegeven, maar ook boze blikken. concl: dit bootje was niet echt geschikt om de Hollandse IJssel af te varen, maar meer een schip voor sneller water.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Dat u het even weet!!!

Berichtdoor gast » 12 Jan 2014, 22:16

Dus boze blikken bepalen de geschiktheid van het vaarwater?
Wat zullen er veel boze blikken zijn als het wat harder waait!
Is het vaarwater vrij toegankelijk dan is het vaartuig geschikt, erger je je aan anderen moet je jezelf afvragen of jezelf wel gescgikt bent om op het water te vertoeven.
Zoals ik al schreef, leven en laten leven.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Dat u het even weet!!!

Berichtdoor Byl54 » 13 Jan 2014, 11:50

Nee, boze blikken bepalen zeker niet de geschiktheid van het vaarwater, maar geven wel een indicatie of je goed bezig bent. Je kan wettelijk in je recht staan en recht hebben op het gebruik van het vaarwater, maar als persoon zijnde kan je zelf ook een klein beetje nadenken. Daarom is een snelheidsverbod zoals eerder geschreven niet een juiste oplossing voor overlast. Er zijn schepen met een goed onderwaterschip, die makkelijk 9 km/h kunnen varen zonder iets van overlast te veroorzaken en er zijn schepen zoals de betreffende Boesch, die bij 6 km/h golven trekt van 1 meter, waar de woonbootjes van gaan bewegen en vissers op de kant natte voeten krijgen (en ik maar roepen ik heb recht op gebruik van dit vaarwater). Zoals iemand al eerder schreef, zou je eigenlijk een andere regeling moeten hebben ipv een snelheidsverbod. Maar alles staat of valt met het handhaven en de snelheid is nu eenmaal veel makkelijker te controleren.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Dat u het even weet!!!

Berichtdoor Popeye » 13 Jan 2014, 12:02

Iedereen mag wat mij betreft varen waar hij wil, maar wat heb je nu aan een speedboot in Giethoorn, behalve wanneer die daar ligt voor het waterskiën? (Er is een snelvaargebied op de Belterwijde, maar alleen om te waterskiën.)

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Dat u het even weet!!!

Berichtdoor gast » 13 Jan 2014, 14:35

Met een speedboot kan je ook heerlijk toeren Popeye, Giethoorn en omstreken is prachtig mooi.
Heerlijk als je dan ook kan waterskiën op de Beulakers.
Mijn Cap is een snelle boot maar 90% van de tijd vaar ik rustig, als ik dan alleen ben op een snelvaargebied is het heerlijk om te spelevaren. Jouw opmerking komt overeen met " wat moet je met een sportauto als er toch geen snelweg in de buurt is"

@byl, golven van een meter lijken me wat overdreven. Als ik op die boot had gevaren dan had ik mijn gezonde verstand gebruikt en was ik niet met die Tsunamitrekker daarlangs gevaren. Waar het omgaat is dat het water juist ontspannend hoort te werken, helaas klagen de verschillende groepen over elkaar. Zeilers over de motorboter en die over dde snellemotorboters en die weer over de sloepvaardes en die weer over de huurbootjes en die over kanovaarders welke weer samenspannen met de vissers die weer wijzen naar alle boten et etc.
Vaarwater is voor ons allen en geen enkele groep heeft het alleenrecht.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Dat u het even weet!!!

Berichtdoor Basher » 14 Jan 2014, 02:48

:!:
Basher
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 03:11
ligplaats:
info:

Re: Dat u het even weet!!!

Berichtdoor Popeye » 14 Jan 2014, 11:19

chaea schreef: Jouw opmerking komt overeen met " wat moet je met een sportauto als er toch geen snelweg in de buurt is"


Ik vroeg voor mijn verjaardag altijd een Ferrari, op de vraag wat ik als cadeau wilde, (heb een keer een schaalmodel van een Ferrari gekregen) maar in Nederland vind ik het bezit van zo'n auto eigenlijk zinloos. (Maar als je me een cadeau wil geven; graag!!!!) 8-)

Stel nou dat je een jachthaven aan de Waal als thuishaven hebt. Dan vind niemand het onlogisch wanneer je voor een speedboot kiest, en niet voor een zeilboot.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Dat u het even weet!!!

Berichtdoor quichot » 14 Jan 2014, 12:02

Bij boze blikken spelen vooroordelen zeker ook een rol. Snelle motorboten, of in mijn geval ex-vrachtscheepjes, kunnen het vaak bij voorbaat al niet goed doen, zelfs als ze zich keurig aan de regels houden. Zoals ik eerder postte ben ik doorgaans de enige die zich op de Vecht aan die 6 km/h-grens probeer te houden. Letterlijk links en rechts wordt ik voorbijgescheurd alsof ik stillig. Dan zie ik arkbewoners boze vuistbewegingen in mijn richting maken. De boosdoeners zijn uit het zicht verdwenen, dus zal die grote boot het wel gedaan hebben.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3049
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Dat u het even weet!!!

Berichtdoor Jan Huibers » 14 Jan 2014, 12:50

Is het mischien een goed idee quithot om als je weer eens zoiets bij de hand hebt om dan enthousiast terug te gaan zwaaien als die arkbewoners boze vuistbewegingen maken? :D
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten