Benzine motor

algemene discussies

Re: Benzine motor

Berichtdoor adventure1 » 12 Jan 2014, 21:52

@enzoishet

Ik heb wel heel veel bezwaar tegen jouw onderstaande opmerking, ik citeer

"Alles wat niet gekeurd wordt door van Vuuren of alles waar Hans niets van wil weten is op voorhand al niet goed"

Daarmee doe je geen recht aan de moeite die een forumlid doet om zijn kennis te delen, ik vind het gewoon beledigend.

Dit kan echt niet!
adventure1
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 29 Dec 2011, 16:55
ligplaats:
info:

Re: Benzine motor

Berichtdoor Broertje » 12 Jan 2014, 22:05

Volgens mij is er wel meer hier op het forum wat niet kan.
Broertje
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 28 Dec 2011, 21:13
ligplaats:
info:

Re: Benzine motor

Berichtdoor vuuren1 » 12 Jan 2014, 22:08

Kennelijk ben ik te direct en komt het niet over zoals bedoeld.

Ik zal e.e.a. proberen te verduidelijken:
Ik bedoel met erg oude bootjes de bootjes die al jaren lang achterstallig onderhoud hebben omdat de eigenaren op hogere leeftijd zijn en onderhoud hebben uitgesteld.

Ofwel, Anton:
(in volgorde van je eigen opsomming)

De boten die ik bedoel liggen al jaren stil.
De havens liggen er vol mee.
Werven hebben er geen werk door.
Winkels verkopen pas veel als die oude boot aan een nieuwe eigenaar is verkocht.
Bruggen blijven openen omdat de bejaarden boten nooit van hun plek komen.
Op het forum zou het inderdaad stiller worden omdat er dan minder valt te zeuren door mensen zoals jij.

Tevens spreek je jezelf in je reactie ook tegen (lees je eigen reactie maar eens na) maar dat hoort er bij op een forum.

Ik reageer puur uit praktijkervaringen en kennis van de markt (omdat het mijn vak is).
Ben zoals velen nog niet failliet en ga dat ook niet.
Ben ook gewend dat mijn zakelijk getinte adviezen door o.a. amateurs worden afgezeken.

Dus kom eerst eens met onderbouwde feiten alvorens azijn te gaan piesen..

nb.
Adventure, dank voor je ondersteuning.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Benzine motor

Berichtdoor enzoishet » 12 Jan 2014, 22:37

Hallo,

Hans wordt door vele enorm gewaardeerd en Hans zelf weet ook dat ik hem, en het delen van zn kennis en kunde enorm waardeer (dus hulde daarvoor).

Het enige wat Hans niet nodig heeft (juist gezien zijn ervaring en zn waardering) en dus ook niet hoeft te doen is heel erg plat en ontoegankelijk te reageren tegen nieuwkomers ( en leden) op dit forum.

Wolf1 (ofwel Jan) is net zn grote aanwinst echter komen zijn reacties ook vaak anders over.

Een forum moet leuk en leerzaam zijn en daar moet je graag op willen kijken en aan mee willen doen.

Een ander zn hobby of zn interesse zal op een andere manier gaan dan die van andere. Zelf lees ik hier en zie ik (in de praktijk) heel veel rommel maar ook veel mooi spul.
Niet iedereen is fan van een Daf of van een Mercedes of van de manier hoe een motorruimte of een boot is ingericht. Wat vaak wel zo is is dat de eigenaar vaak erg blij is mn zijn of haar bezit en dit maakt de watersport zo leuk en trots.

Adviezen zijn goed en daar wordt iedereen handiger of juist wijzer van maar wel met een klein beetje ethiek.

Als je zelf ook terug leest (en Hans ook) dan kom je er achter dat ik het positief bedoel en vandaar ook dat ik hierop graag reageer.

Groet Ton,
enzoishet
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 30 Dec 2013, 02:07
ligplaats:
info:

Re: Benzine motor

Berichtdoor vuuren1 » 12 Jan 2014, 23:05

Ton (en anderen),

Het punt is dat de technische waarheid (van mij en wellicht ook van Wolf) nogal eens afbreuk doet aan de roze bril van vraagstellers en lezers.
Die roze bril is gebaseerd op een droom van de leze die heel vaak niet realistisch is.
Dat wil men niet horen..

Mijn / onze reacties zijn oprecht vanuit theoretische en praktische kennis en to-the-point.
Ik doe niet aan lulkoek waar je niet wijzer van wordt.

Heeft niks te maken met opmerkingen van anderen die beweren dat ik alle boten eerst moet keuren.
Ik ben voor 80% gestopt met werken.
De activiteiten die ik nog bezig zijn vooral selectief en leuk om te doen.

Het enige commentaar wat ik krijg is hier op dit forum..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Benzine motor

Berichtdoor FrankM » 12 Jan 2014, 23:56

Heb ook al even gereageerd in het topic "info Watermota'.

Volgens mij is het dezelfde motor, alleen van recentere bouwdatum.
Ik kan Hans zijn standpunten wel volgen.
Deze boot heeft echter veelvuldig gevaren.
Motor start altijd, loopt mooi regelmatig.
Ik ben idd meubelmaker, casco kan ik wel aan.
Verders vele ervaringen in het polyesteren van(koi) vijvers, dus ook daar bekend mee.
Gezien mijn relaties met leveranciers van mijn bedrijf kan ik aan alle spullen zo'n beetje komen.
RVS, op maat, Plexiglas of wel lexaanplaat e.d., hout in overvloed.
Daarbij zoals gezegd hebben wij een loods over waar de boot van de winter in kan.
Was zoals eerder gevraagd in een ander topic deze winter al de bedoeling, maar door drukte op de zaak niet van gekomen.
Motorisch ben ik niet zo aangelegd, heb wel diverse monteurs in de kennissenkring.
Ook de prijs in combi met de vraagprijs is zodanig dat in geval van nood er geld zou zijn om de motor te vervangen.
het blijft idd alsnog oude meuk, maar wij zijn en zullen er tevreden mee zijn.
Roze bril heb ik zeker niet op, je kan je geld maar één keer uitgeven.

Groeten Frank

Ps laten we elkaar wel in zijn waarde laten ;)
FrankM
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 20 Dec 2013, 06:27
ligplaats:
info:

Re: Benzine motor

Berichtdoor gast » 13 Jan 2014, 17:54

Er is niks mee om elkaar op wat voor forum dan ook te behoeden voor miskopen, ook moet het geen probleem zijn om gewoon eerlijk te kunnen zeggen dat sommige projecten meer tijd en geld zullen vergen dan de beginnende hobbyist denkt.
Echter is het de keuze van degene of hij ergens aan wil beginnen of niet, sommigen zijn standvastig en anderen komen na een halfjaar door gebrek aan doorzettingsvermogen tot de conclusie dat de ambitie te hoog gegrepen was. Dit komt in alle hobby's voor, auto's, motoren, brommers, huizen en uiteraard in de watersport en er zijn genoeg die van niets wel iets maken, veelal met hulp van "experts" die graag op fora's hun hulp aanbieden. Dat is het mooie van een forum, een project aangaan en behulp van anderen tot een resultaat komen, door fouten of verkeerde inzichten tot een eindproduct waar degene zelf trots op is.(al zal een ander er misschien anders over denken)
Ook hier op het forum zag ik 2 mooie voorbeelden;
viewtopic.php?f=18&t=1160
en
viewtopic.php?f=30&t=1066

Ben sinds 2008 actief op dit forum en het negatieve repeterende roze brillen verhaal is al tig keer aangehaald, evenals de negatieve reacties op oude scheepsmotoren. In de 2e link schrijft dhr Wolf zelfs; Ben het ook met je eens, dat het gezeik over oude motortjes gaat vervelen, een ieder die tot tien kan tellen, kan zelf wel bepalen tot welke grens het oude ding leuk blijft ! En daar ben ik het weer mee eens.

Laat een ieder zelf bepalen, met of zonder roze bril, of hij een dergelijk project wil aangaan.
We hebben namelijk niet allemaal het budget om een schip van 40.000 in 1 keer te kopen.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Benzine motor

Berichtdoor Jan Huibers » 13 Jan 2014, 19:03

Wat denk je van dit project:

viewtopic.php?f=23&t=1122

Gewoon van een kruisertje een prachtige sloep gemaakt.

Ik heb zelf nog een kruisertje van 8,5mtr liggen die al helemaal leeggetrokken is (is een afgebroken restauratie project van mijn neef) maar daar wil ik ongeveer hetzelfde mee als dit zodra ik er tijd voor heb.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Benzine motor

Berichtdoor gast » 13 Jan 2014, 19:22

Mooi, die heb ik gemist.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Benzine motor

Berichtdoor MaartenKlop » 13 Jan 2014, 19:51

Ik stel voor dat Hans (of degene die zich ertoe geroepen voelt) vanaf heden het 'roze brillen verhaal' over de PM naar de betreffende persoon doet. Win-win! :D
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten