Verhuizing Forum!

algemene discussies

Verhuizing Forum!

Berichtdoor vuuren1 » 11 Dec 2013, 17:46

Bericht door vuuren1 » do 05 dec 2013, 21:05

Na diverse perioden enorme traagheid te hebben mogen ervaren en we geen verbetering hebben kunnen realiseren is er besloten om dit forum te verhuizen naar een andere host.

Helaas gaat dat niet van een leien dakje omdat de huidige host geen back-up levert en vooral Henkvd er daardoor erg druk mee is om alles even op een tijdelijk forum te planten.
Dat gaat met veel inzet van Henk met 500 berichten per dag maar hij moet er nog ongeveer 10.000 wegwerken..

Als we dan snel rekenen hopen we half januari de boel actueel en operationeel te hebben.
Ofwel: Tot die tijd vragen we uw geduld en moeten we het hier nog even uitzingen.

Het nieuwe forum zal aangemaakt moeten worden en dat kost geld, tevens is er een jaarlijks bedrag mee gemoeid.
Die kosten zullen Jan Huibers (Yachtcharter Huibers) en ondergetekende (Van Vuuren Maritieme Techniek) op zich nemen.
Daarnaast zoeken we naar andere sponsoren. De tegenprestatie is dan de mogelijkheid tot reclame voor de betalende deelnemers.

De bestaande berichten kunnen na het verhuizen een nieuwe datum hebben en uw avatar kan weg zijn, dat is niet zo spannend.
Verder voorzien we vooralsnog geen problemen.

Tot zover, als er nieuws is laten we het u weten.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Verhuizing Forum!

Berichtdoor henkvd » 11 Dec 2013, 17:46

Bericht door henkvd » do 05 dec 2013, 21:54

Tevens bestaat de mogelijkheid even op spook berichten die nieuw lijken te zijn en niet bij het topic horen, meld die evt als ik ze mis, dat zijn foutjes van mijn kant, knippen en plakken gaat wel eens de verkeerde kant op. soms duizeld het even met al dat geklik.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Verhuizing Forum!

Berichtdoor vuuren1 » 11 Dec 2013, 17:47

Berichtdoor vuuren1 » do 05 dec 2013, 22:19

Komt goed Henk, ik ga er van uit dat iedereen begrijpt dat het omzetten veel energie kost.
Ik begrijp hoeveel dat kost en met jouw inzet komt het vast goed.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Verhuizing Forum!

Berichtdoor stefan » 11 Dec 2013, 17:47

Bericht door stefan » vr 06 dec 2013, 09:59

Heren, Hulde!

Inloggegevens, forumnamen etc. zullen wel verloren gaan met die overstap denk ik ?

Zal me nog eens bezinnen op die nieuwe naam, oude naam is nog altijd in de onzalige handen van Sanoma?

groet Stefan
stefan
 
Berichten: 635
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Verhuizing Forum!

Berichtdoor elrenegado » 11 Dec 2013, 17:48

Bericht door elrenegado » vr 06 dec 2013, 10:13

Super !!
En kopieren en plakken van de topics..... phoe hee.... dat is zeker een werk.



Nu heb ik als ictér meer verstand van het servergebeuren dan van de websites die erop draaien.

maar kan men, of wil men, op verzoek geen backup maken van het forum ?
Wellicht kunnen ze wel een kopie van de database aanleveren ? (als de nieuwe locatie ook met php werkt kan je de db dan zo overzetten)

Van elke webserver, ongeacht OS kan je een backup van je site maken.... als ze dus zeggen van niet, zeggen ze eigenlijk dat ze er te beroerd voor zijn...
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Verhuizing Forum!

Berichtdoor laserdevil » 11 Dec 2013, 17:48

Bericht door Laserdevil. » vr 06 dec 2013, 21:58

Mannen bij deze wil ik jullie alvast bedanken voor jullie inzet en mogelijkheid om een gezond forum te behouden.
We hebben geen inzicht in de kosten , maar ik ben anders wel bereid een steentje bij te dragen.
Als meerdere forumleden dit gevoel hebben , lijkt het me toch makkelijk om online een boeking te kunnen doen om dit forum levend te houden.
Begrijp me niet verkeerd , ik ben dankbaar dat jullie financieel dit willen doen , maar het hoeft niet van jullie alleen te komen.
Ben over het vorige trauma heen , maar ben het nooit vergeten , en wil dit niet nog eens meemaken.
Ik hoop dat we een steentje bij kunnen dragen.
Is het mogelijk om inzicht te krijgen in de jaarlijkse kosten?
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 832
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: Verhuizing Forum!

Berichtdoor vuuren1 » 11 Dec 2013, 17:49

Bericht door vuuren1 » vr 06 dec 2013, 22:38

Laser,

De jaarlijkse kosten zijn te overzien, dat is Jan Huibers aan het regelen.
Er zal wel wat reclame komen maar daarmee zijn de kosten voor zover nu in te schatten gedekt.
De aanmaakkosten probeert Jan bij een adverteerder weg te halen.

Verder is vooral Henkvd er erg druk mee (ere wie ere toekomt!).
Henk doet dat belangeloos maar misschien is het een idee om de inzet van Henk middels een inzamelingsactie een blijk van waardering te geven?
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Verhuizing Forum!

Berichtdoor laserdevil » 11 Dec 2013, 17:49

Bericht door Laserdevil. » vr 06 dec 2013, 22:52

Hans , gooi maar een balletje op.
Ik ben geen man van goede ideeën , maar als ze goed zijn ben ik de eerste die ze steunt.
En dit initiatief steun ik.
Laat maar wat ideeën horen.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 832
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: Verhuizing Forum!

Berichtdoor Wim Niessen » 11 Dec 2013, 17:49

Bericht door Wim Niessen » vr 06 dec 2013, 22:56

vuuren1 schreef:Laser,

Verder is vooral Henkvd er erg druk mee (ere wie ere toekomt!).
Henk doet dat belangeloos maar misschien is het een idee om de inzet van Henk middels een inzamelingsactie een blijk van waardering te geven?



Sluit ik mij bij aan, Hans.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Verhuizing Forum!

Berichtdoor henkvd » 11 Dec 2013, 17:50

Bericht door henkvd » za 07 dec 2013, 00:58

Alle dank om de moed er in houden de stand op dit moment van daag weer een 350 berichten overgezet, een iets minder productieve dag dan gisteren toen waren het er 500.

Het totaal met de backup die we ooit eens hebben ontvangen is nu ruim 6300 berichten, nog genoeg te gaan maar zie geen andere mogelijkheid om het te doen, of er moet nog een verlaat Sinterklaas kadootje komen van een hoster die van de boden van de zak van zwarte Piet komen, al heb ik die hoop inmiddels opgegeven, de hoster is net zo'n figuur als Sinterklaas een fictief persoon die voor volwassen inmiddels niet meer bestaat.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten