hallo allemaal!
ik heb mijn " drukkervlet" (op het oude forum die naam gekregen, ik was toen d.de drukker) ingeruild met een maat van mij voor een kagenaar van 13 meter, lijkt het meest op een maaslander.
er zit een om 636 diessel in. de boot heeft last van vandalen gehad, het dashboard is gesloopt en alle meters zijn losgetrokken en gesloopt. de motor heeft 4 jaar niet gelopen.
de motor heeft koeling via buizen onder het vlak, 6 liter koelvloeistof er in gemikt,
ik heb de startmotor op een accu aangesloten, en het relais + draad op de accu gezet, met startpilot gespoten, en de motor loopt!
ik zag koelvloeistof rondspetteren bij de bovenste poelie bij de snaar, lekke waterpomp dus. is http://www.albertsoldtimerservice.nl/wa ... p-196.html de juiste?
verder heb ik de motor snel uit gezet, omdat ik niet weet of er verder nog dingen zijn die problemen kunnen opleveren.
ook was er een slangetje waar olie uit kwam (olie druk meter?)
ik ben zeker geen diesselspecialist, maar ben zeker bereid zoveel mogenlijk te leren.
is er een checklist voor het nalopen van de motor?
een maat heeft de voorgloeibougie's zonder weerstand op de accu gezet, ze lijken het niet te doen, hoe dit te controleren?
alvast bedankt
en groeten