Een boot voor weinig, is dat een verstandige keuze?

Stelling van de maand

Re: Een boot voor weinig, is dat een verstandige keuze?

Berichtdoor vuuren1 » 23 Dec 2013, 18:23

Bericht door vuuren1 » vr 05 okt 2012, 21:10

Fred, druk eerst even op de Caps Lock toets voordat je een heel verhaal neerzet. In hoofdletters posten noemt men -schreeuwen-..

Klaas,

Vroeger kon je met tussenstapjes nog wel eens wat geld verdienen en verder komen, nu moet er in bijna alle gevallen geld bij.
De genoemde overwegingen van Fred zijn ook niet uit te vlakken.
Een varende woonboot is uiteindelijk iets voor onafhankelijke mensen.

Ik heb al jaren een concept van een heel aparte varende woonboot op de plank liggen wat niet is uitgewerkt omdat ik er geen tijd voor had.
Dat gaat over een gedeeld vaartuig waarbij je de feitelijke woning kan laten liggen en met de moederboot apart kan varen (die ook voorzien is van de benodigde accomodatie).
Speciaal voor een gezin met kinderen die al wel alleen thuis kunnen blijven als de ouders rondvaren.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Klaas » 23 Dec 2013, 18:24

Bericht door klaas » vr 05 okt 2012, 21:22

hoi Fred, ik kan goed lezen :shock: , dus de grote leters hoeven echt niet. en echt we zijn volledig op de hoogte van onze gezins indeling. ;)
en vaar bewijzen zijn geen probleem hoor, daarbij hier in deze havenstad en oud westindiehaven barst het van de vaarscholen.
ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij hebben we hier zelfs nog een echte zeevaartschool, gigantische veel havenplekken en werven hier om te kunnen stallen.
verder grote leters klinken niet echt vriendelijk.
ik ga er maar vanuit dat je capslock nog aan staat.
en dat we onze wens nastreven en willen bereiken is niks mis mee en ja het wordt een groot schip.
maar daar was de strekking van het onderwerp niet naar, en mijn insteek naar het bootje wat wij hadden gevonden was ook ech niet om op te wonen.
graag nu weer ontopic zonder schreeuw leters ;)

Maar hans het geld er aan verdienen was niet eens echt in ons opgekomen, maar meer iets als opstap om mee te leren onderzoeken wat je op een schip tegen komt in de eergste gevallen, en hier in de haven kun je nog redelijk goed aan een vaste plek komen en werkplekken, heb kennisen genoeg hier, en kom ook nog eens uit een varende fam ook altijd makkelijk. is oa het voordeel van een haven om de hoek ;)
en ja indd tijdens school kun je weinig varen, daarbij zal ik ook nog mijn werk moeten doen. maar het is wel erg heerlijk met vakantie zolang de kids thuis wonen, maar als die tijd achter de rug is heb ik dan wel wat we al jaren zo graag willen.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas

ligplaats: Bovenkarspel
info:

Berichtdoor vuuren1 » 23 Dec 2013, 18:24

Bericht door vuuren1 » vr 05 okt 2012, 21:37

Klaas,

Iedere -opstap- gaat je bij verkoop geld kosten. Dat was, zoals ik eerder schreef, eerder anders.
Waarom zou je zelf het bekende wiel weer uit willen vinden als die ervaringen (waar je naar op zoek bent) al ruimschoots bestaan?

Mijn glazen bol er even bijgenomen:
Jij komt straks met een verhaal dat je een oud schip heb gekocht en dan kom je later tot de conclusie dat je er erg arm van bent geworden en tijd tekort komt.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 23 Dec 2013, 18:24

Bericht door ... » vr 05 okt 2012, 22:42

Een schip voor weinig is in de meeste gevallen ( net als elk ander product) vaak een valkuil.
Mensen willen van hun object af en proberen dat dmv adverteren zo goed mogelijk te promoten, immers als je de rotzooi voor een paar centen aan een ander kan overdoen heb je veel kopzorgen minder.
Maar tegen gericht zoeken naar koopjes is niks mis, je zal echter een neus moeten hebben voor dit soort zaken anders ga je kletsnat.
Af en toe zie ik in het staal gebeuren leuk spul langs komen maar net zoals al het andere handelswaar moet je er boven opzitten om het binnen te halen.
Met staal ga ik alleen in zee als ik echt mogelijkheden zie (laatste project ging ik dus nat) maar koopjes zijn er wel degelijk, door kijken en kijken en leren en kijken leer en zie je vanzelf wat interessant kan zijn. Het is dus echt wel mogelijk om een goedvarend stalen schip te vinden voor niet teveel euro's, alleen geduld is een advies.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor henkvd » 23 Dec 2013, 18:25

Bericht door henkvd » vr 05 okt 2012, 22:58

Soms kom je ook advertenties tegen waarvan je denkt die heb ik eerder gezien, zoek de verschillen.

http://link.marktplaats.nl/587786250
http://link.marktplaats.nl/599182057
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor vuuren1 » 23 Dec 2013, 18:25

Bericht door vuuren1 » vr 05 okt 2012, 23:02

Geduld is belangrijk om te oefenen de rose bril af te zetten en kennis van zaken is essentieel bij een voorgenomen aankoop.
Als iemand niet de kennis heeft om een voorgenomen aankoop (en de mooie verhalen van de verkoper) objectief en deskundig te kunnen beoordelen is de kans op een tegenvaller heel groot.
Een keuring (volledig of op maat voor alleen de twijfelpunten) kan dit voorkomen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Bejakruiser » 23 Dec 2013, 18:25

Bericht door Bejakruiser » vr 05 okt 2012, 23:03

Haha goed gevonden Henk!! :D
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 23 Dec 2013, 18:26

Bericht door vuuren1 » vr 05 okt 2012, 23:07

henkvd schreef:
Soms kom je ook advertenties tegen waarvan je denkt die heb ik eerder gezien, zoek de verschillen.

http://link.marktplaats.nl/587786250
http://link.marktplaats.nl/599182057

Dit is een handelaar.
Van 1900 naar 750 euro, dan moet het wel oudijzer zijn.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 23 Dec 2013, 18:26

Bericht door henkvd » vr 05 okt 2012, 23:10

Beter kijken Hans, je mist iets.
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor vuuren1 » 23 Dec 2013, 18:26

Bericht door vuuren1 » vr 05 okt 2012, 23:12

Weet ik, hij heeft de motor los verkocht...

Naar dan nog is de oudijzerprijs bijna hoger..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Stelling