bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 20 Mrt 2025, 18:44

hij planeert net niet maar ik geef het een goede kans dat ie dat wel doet als ik het juiste hoogte
punt van de motor gevonden heb. ook de gashendel moet nog bijgesteld worden zodat de gasklep
volledig open gaat. wel gaat ie nu al sneller dan hij ooit gevaren heeft. mijn zoon had op zijn
telefoon 25km pu gemeten. bootje zal dus niet vaarbewijs vrij blijven als hij perfect afgesteld is.
mede daarom is hij eventueel te koop daar die gasten van mij geen vaarbewijs hebben en ik mijn
garage niet vol boot wil houden als er niets mee gedaan wordt. tis een leuk bootje om met vrouw
en kinders wat te spelevaren en om mee te vissen. wil je er harder mee, er kan maximaal een 30pk
motor achter.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Berichtdoor Amersfow » 20 Mrt 2025, 19:12

Nou als die 25km gaat, zit die ver over zijn rompsnelheid, dus in plane (of halfglijdend). Rompsnelheid is misschien 9 km ofzo.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 29 Mrt 2025, 06:26

Tijdens het test varen bemerkte ik dat de motor steeds minder koelwater naar buiten spoot. uiteraard kijk ja dat na
en gisteren zodoende het staartstuk gedemonteerd waarna mijn broek weer eens afzakte. vorig jaar de motor in orde
laten maken daar ik er zelf geen tijd voor had en wat best een paar centen heeft gekost, met de opdracht aan het bedrijf
alles te vervangen wat oud en slecht was. soms vind ik het dus heel jammer dat bedrijven bij naam noemen op een forum
niet gewaardeerd wordt want bedrijven die maar wat aanklooien mogen van mij best de negatieve reclame ontvangen!!
oude pakkingen en rubbers in zeer slechte staat heeft men gewoon laten zitten of hergebruikt en de algehele staat is zeer vuil
zo zie je maar weer als je iets goed gedaan wil hebben moet je het zelf doen. komende week ga ik toch naar de haven en zal
ik de persoon van het bedrijf wat vlakbij licht er zeker ff op aan spreken. er zit niets anders op dan het deze keer zelf te doen
en het staartstuk heb ik inmiddels uit elkaar gehaald en wordt kompleet gereviseerd. zal wat plaatjes plaatsen van hoe ik de boel
aantrof. had men het werk fatsoenlijk uitgevoerd had ik alleen het rubber toevoer slangetje naar de waterpomp hoeven te
vervangen wat gescheurd was en het probleem veroorzaakte. erger me er echt kapot aan dat bedrijven met monteurs die goed werk
leveren steeds zeldzamer worden.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor chaea » 29 Mrt 2025, 08:49

aatv schreef:Tijdens het test varen bemerkte ik dat de motor steeds minder koelwater naar buiten spoot. uiteraard kijk ja dat na
en gisteren zodoende het staartstuk gedemonteerd waarna mijn broek weer eens afzakte. vorig jaar de motor in orde
laten maken daar ik er zelf geen tijd voor had en wat best een paar centen heeft gekost, met de opdracht aan het bedrijf
alles te vervangen wat oud en slecht was. soms vind ik het dus heel jammer dat bedrijven bij naam noemen op een forum
niet gewaardeerd wordt want bedrijven die maar wat aanklooien mogen van mij best de negatieve reclame ontvangen!!
oude pakkingen en rubbers in zeer slechte staat heeft men gewoon laten zitten of hergebruikt en de algehele staat is zeer vuil
zo zie je maar weer als je iets goed gedaan wil hebben moet je het zelf doen. komende week ga ik toch naar de haven en zal
ik de persoon van het bedrijf wat vlakbij licht er zeker ff op aan spreken. er zit niets anders op dan het deze keer zelf te doen
en het staartstuk heb ik inmiddels uit elkaar gehaald en wordt kompleet gereviseerd. zal wat plaatjes plaatsen van hoe ik de boel
aantrof. had men het werk fatsoenlijk uitgevoerd had ik alleen het rubber toevoer slangetje naar de waterpomp hoeven te
vervangen wat gescheurd was en het probleem veroorzaakte. erger me er echt kapot aan dat bedrijven met monteurs die goed werk
leveren steeds zeldzamer worden.

greetzz aat

Neem aan dat je een factuur hebt gekregen met alle uitgevoerde werkzaamheden en gebruikte materialen, zou er dan idd mee terug gaan.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor aatv » 29 Mrt 2025, 10:13

weet er iemand een goed bedrijf, liefst in limburg, met verstand van suzuki bbm motoren?

heb nog een paar onderdelen die er niet uit willen dus een vakkundige monteur die ff helpt
zou mooi zijn. zelf heb ik nogal kracht in mijn handen en wil de boel ook niet kapot maken
want dat is me al te vaak gebeurt. moet ook nieuwe onderdelen hebben dus kan ik die
hopelijk ook daar meteen bestellen.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 18 Apr 2025, 09:44

voor mijn buurman aan de steiger een nieuwe mast gemaakt. aangezien wij aan onze steiger
allemaal gewone jongens zijn en geen zakken met geld hebben doen we zoveel mogelijk budget
waarbij het natuurlijk wel mooi is voor de mannen als je een aat in de buurt hebt haha. mast
gemaakt van twee 40 jaar oude schutting planken die nog in perfecte staat verkeerde en kaarsrecht
waren. die trekken dus in geen 100 jaar meer krom en daarna bekleed met 6mm oukume. netjes
afgelakt de montage gaten voorzien van koperen bussen en de zool van een koperen plaat die ik
gemaakt heb van een stuk koperen pijp die ik op de werf weer uit de ijzerbak gevist heb. de lampen
weer opgeknapt en voorzien van nieuw binnenwerk, ook van oude lampen uit de afvalbak die van
binnen nog ok waren, en rubbers om het water eruit te houden. ook de oukume waren rest stukken
die ik nog had liggen. koper voorkomt dat hout gaat rotten en het staat ook nog mooi. alle bekabeling
loopt netjes door het hout dus de enige zichtbare kabel is die van de dek aansluiting.
dus alles bij elkaar een nieuwe mast voor 100 euries.

greetzzz aat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aadbloem » 18 Apr 2025, 10:27

aatv schreef:oude pakkingen en rubbers in zeer slechte staat heeft men gewoon laten zitten of hergebruikt en de algehele staat is zeer vuil

De kans is heel groot dat ze het staartstuk niet eens losgenomen hebben van de motor. Nieuwe bougietjes erin, starten...okee.. lopen en factuur maken :(
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor aatv » 18 Apr 2025, 10:32

staartstuk is er wel af geweest want een nieuwe impeller zat er netjes in. maar om dan de boel
weer te monteren met oude pakkingen en rubbers daar wordt ik dan weer niet goed van. tja
als je iets goed gedaan wil hebben kun je het beter zelf doen blijkt maar weer.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor pascall » 18 Apr 2025, 15:42

Dat is een mooie mast Aatv, en het wordt nog mooier dat het is gemaakt van gerecycled materiaal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 18 Apr 2025, 17:48

dank je Pascall, ja gezien de prijzen van alles in de bouwmarkt tegenwoordig bewaar ik elk stukkie
resthout wat groter is dan 10cm in het vierkant. ook hout wat voor anderen afval is haal ik graag op
zolang het niet rot is want ik heb er het masjien park voor om er weer "nieuw" hout van te maken.
je recyclet er niet alleen mee maar oud hout is uitgewerkt en meestal ook nog mooier als je er wat
van maakt. oude schutting planken, 40 jaar oud zoals die in de mast zijn ook nog geïmpregneerd en waarschijnlijk
met spul wat nu niet meer gebruikt zal mogen worden. kijk in elk oud stuk vuil hout zit een mooie plank of balk.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

VorigeVolgende

Terug naar Projecten