bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 05 Feb 2026, 06:55

persoonlijk nog nooit problemen gehad met diverse soorten beits over elkaar maar je kunt natuurlijk
ook alleen watergedragen soorten gebruiken. met de tape van de action moet je inderdaad de laatste
tijd opletten. voorheen kon je de tape gerust twee weken laten zitten en ging die er net zo makkelijk af.
blijkbaar gebruiken ze een andere lijmsoort nu.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Berichtdoor aatv » 07 Feb 2026, 16:01

weer ff lekker bezig geweest met de linkerkant. het stuk van de bank met de ronding dat ik had afgezaagd verlengt en bekleed
met formica. tevens direct er twee kastjes ingemaakt waarin de contactdoos, de acculader en de hoofdschakelaar voor de boegschroef.
ziet er weer netjes uit vind ik zelf. de delen van de rechterzijde weer mee naar huis genomen en vandaag alle stukken formica die er
op moeten komen op maat gesneden zodat dit morgen gelijmd kan worden.

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor pascall » 08 Feb 2026, 07:01

Strak werk weer, waar haal je de formica vandaan?
Het zijn tegenwoordig stevige prijzen voor een plaatje Formica.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 08 Feb 2026, 07:49

hey Pascal,
formica ooit hier op het forum van roelof overgenomen voor een boterzacht prijsje. als je
het gewoon moet kopen zit je al snel op 130+ euries per vel. moest ik nu een interieur maken,
zoals straks voor chris, dan worden het de panelen die jij gebruikt heb. voordeel van formica
is dat je nooit meer hoef te lakken, doekie erover en klaar!

ter indicatie, voor mijn hele interieur met verandering nu heb ik 9 vellen, die ik van roelof overnam
voor 400 euries, gebruikt en met de aanpassing nu kom ik net uit. mocht er iemand ook zijn interieur
zo willen maken koop dan minstens twee vellen te veel. zelf zat ik nu ff te kijken want mijn kleur
wordt niet meer gemaakt en is nergens meer te krijgen! mocht er iemand formica F2510 " golden
morning oak" te koop weten dan hoor ik het graag.

greetrzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 11 Feb 2026, 09:06

dagelijks doe ik wat ik kan en momenteel schiet het niet echt hard op. formica wat ik normaal uit een stuk zou maken moet ik
door het minimum wat ik nog heb op sommige plaatsen uit meerdere delen maken daar ik alleen nog rest stukken heb. nu lukt dat
prima maar kost wel een heleboel tijd. ook het lijstwerk om de randen kost ff tijd daar ik veel ronde hoeken heb. nu kun je die ronde
stukken kant en klaar kopen maar gezien de prijzen maak ik ze zelf wel. hoe maak ik die? mijn gewone multiplex is 3,6mm dik en ligt
vlak tegen de plaat nu moet er ook nog een buigbare bovenzijde op. ik neem een stukkie buigplex van 5mm, 3,6 is nergens te koop, en
plak deze met dubbelzijdig tape ff aan een 100% recht balkje en dan zaag ik hem op 3,6mm. voordeel is dat je dan de middenlaag van
de buigplex ziet en dat is nu net wat ik wil omdat de nerf richting van het middenplaatje haaks op de buitenlagen loopt en zodoende
dus in de richting die ik wil. kost ff tijd allemaal maar details zijn bij mij belangrijk! verder is het steeds wachten op het drogen van
verf en lijm wat dus ook niet opschiet zeker niet als de luchtvochtigheid hoog is.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 14 Feb 2026, 13:41

de hoek naast de keuken is zover klaar. volgende stuk is de scheiding wand achter het schuifbed gedeelte.
ook hier moet nog lijsten op komen. nog ff een plaatje van het lijstwerk op het scheiding wandje tussen
keuken en bank. rest van de plaatjes volgen nog.

greetzz aat

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 17 Feb 2026, 16:12

lijst op het tussenschot is ook klaar. alle grote delen zijn nu zover klaar dat het in de boot gemonteerd kan worden.
voor aanstaand weekend geven ze redelijke temperaturen aan zodat ik me met de werkzaamheden in de boot kan
gaan bezighouden. plaatjes hiervan volgen.

greetzz aat

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor pascall » 19 Feb 2026, 06:16

Mooi stukje lijstwerk!!
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 19 Feb 2026, 07:12

dank je pascal! straks in de kleine afwerking ga ik er ook nog koper in verwerken gewoon omdat ik dat
mooi vind en ook bij een boot vind horen. ideeën genoeg dus gewoon de plaatjes blijven bekijken.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 21 Feb 2026, 14:58

ondanks dat het meer regent dan opgegeven, zoals gewoonlijk haha, toch ff lekker in de boot bezig geweest. de lade onder de
vloer paste perfect en de vloer ligt er nu ook vast in. tussenschot staat op zijn plaats en ook meteen kabels getrokken voor de
schakelaar van de waterpomp en een sensor draad voor de watermeter die er nu ook in komt. als het weer het een beetje toelaat
morgen nog ff een stukkie doen. zal morgen ook weer ff plaatjes maken.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

VorigeVolgende

Terug naar Projecten