bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 22 Feb 2026, 12:17

de grote delen zitten er in. vanmiddag vast wat kleine stukken maken en woensdag de stroom van de boegschroef
de stekkerdoos ect. weer aansluiten. hierna gaan we met de afwerking bezig zijn maar is de boot wel weer bruikbaar
om te varen. ook woensdag de kussens ff opmeten dan kan ik die ook bestellen. verder komt er helemaal voor in de
boeg nog een kast aangezien de plaats voorin ruim genoeg is voor een 90cm breed bed maar niet voor twee personen.
voorin dus een enkel bed en een ruime kast. daar ik ook in de kuip een bed kan maken van de banken kan ik nog
steeds met 4 personen ruim slapen op het bootje.

greetzz aat

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Berichtdoor aatv » 28 Feb 2026, 16:29

momenteel zit ik ff te kijken met een slijmbeurs ontsteking in mijn heup en geloof me dat doet verrekte
pijn als je moet lopen. desalnietteplus doen we wat we kunnen al gaat het nu ff langzaam aan. ook de
watermeter en de schakelaar van de pomp geplaatst beide bij de kraan wat ik voor de watermeter ook
logischer vind dan montage in het dashboard. nog ff wat plaatjes. front van de bank komen nog zwarte
schroefjes in.

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor Oeverloos » 28 Feb 2026, 17:06

Beterschap, Aat!
Je hebt er een fantastische boot van gemaakt.
Oeverloos

ligplaats:
info:

Berichtdoor pascall » 28 Feb 2026, 18:38

Prachtig Aat,

En een Pieter Beeldsnijder verdient dit ook, ben je min of meer verplicht!
;)
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 01 Mrt 2026, 04:26

dank voor de lof jongens! het is nog niet af maar we komen er wel. voorlopig zit ik meer dan dat ik wat
kan doen en geloof me je kunt me niet meer straffen dan de hele dag op je kont te zitten. maar goed
het is wat het is. het wordt inderdaad mooi en in mijn ogen verdiend elk bootje wat opgeknapt wordt
dit. mijn interieur is nu vele malen beter en logischer dan het was en ziet er een stuk ruimtelijker uit.
jammer dat je pas ziet wat het moet zijn nadat je het een tijd gebruikt hebt. voor mezelf weet ik nu
wat belangrijk is in een boot interieur en dat is een keukenblokje met pingding, koken doe ik buiten of
met de slowcooker in de kuip daar je boot er uiteindelijk toch vettig van wordt als je dit binnen doet,
slaapplaats, een bank voor als je eens binnen zit met minder weer en een toilet. enige luxe zijn de tv
en de koelkast. achter op het zwemplateau heb ik een tafeltje waarop ik eventueel koken kan en deze
ga ik nog vervangen voor een kookbox, een waterdicht uitklapbaar keukenblokje.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor pascall » 01 Mrt 2026, 05:57

In de tijd toen nog vele een eigen boot bouwde was de slogan, je moet twee keer een boot bouwen voor het naar je wens is.
Zo zou ik ook een aanpassing doen mocht ik het overnieuw doen, gelukkig is het er maar een dus daar is goed mee te leven.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor pascall » 01 Mrt 2026, 05:59

aatv schreef:dank voor de lof jongens! het is nog niet af maar we komen er wel. voorlopig zit ik meer dan dat ik wat
kan doen en geloof me je kunt me niet meer straffen dan de hele dag op je kont te zitten. maar goed
het is wat het is. het wordt inderdaad mooi en in mijn ogen verdiend elk bootje wat opgeknapt wordt
dit. mijn interieur is nu vele malen beter en logischer dan het was en ziet er een stuk ruimtelijker uit.
jammer dat je pas ziet wat het moet zijn nadat je het een tijd gebruikt hebt. voor mezelf weet ik nu
wat belangrijk is in een boot interieur en dat is een keukenblokje met pingding, koken doe ik buiten of
met de slowcooker in de kuip daar je boot er uiteindelijk toch vettig van wordt als je dit binnen doet,
slaapplaats, een bank voor als je eens binnen zit met minder weer en een toilet. enige luxe zijn de tv
en de koelkast. achter op het zwemplateau heb ik een tafeltje waarop ik eventueel koken kan en deze
ga ik nog vervangen voor een kookbox, een waterdicht uitklapbaar keukenblokje.

greetzz aat

Wij hebben ook een pingding maar die zit op de stuurstand :lol:
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 01 Mrt 2026, 06:01

hey pascal, jou kennende zal die aanpassing er ook nog wel eens komen haha, stilzitten is ook
niet bepaald jou ding.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor pascall » 01 Mrt 2026, 06:52

Stilzitten, Aat toch, wat is dat???

Maar een verbouwing zit er niet in.
Ik moet heel veel slopen om het te realiseren plus een raamspant 20 cm verplaatsen, dat gaat het niet worden.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 01 Mrt 2026, 07:04

haha, gaat hem niet worden dan als je een halve boot moet slopen voor een kleine aanpassing of verbetering. :D

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

VorigeVolgende

Terug naar Projecten