Michelr schreef:Als ik het goed begrijp is met name de afstand naar het lager van de watergesmeerde as en de Python wat aan de lange kant zonder ondersteuning.
Ik had dit zo ook niet gedaan.
Druklager dichter bij galan ,en dan zonder Python.
En de motor recht voor de as,want dit ziet er niet.
Waarom wordt er een Python drive gebruikt?
Daar wordt meer aan verdiend ,en men hoeft niet uit te lijnen.
Dit verdient niet de schoonheidsprijs.
En dit zal niet de laatste homokineet zijn,die erin komt.
Je bent feitelijk niet eens een homokineet nodig in een boot ,want er gaat niks op en neer.
De aandrijging in een boot of schip ,is een starre aandrijving.
De homokineet komt uit de auto-industrie,waar het voorwiel op en neer en kunnen draaien ( bochten maken) moet kunnen gaan t.o.v. de motor.
Daarvoor ben je en homokineet nodig. Niet voor een starre opstelling in een boot.
Daar moet je de motor t.o.v. de schroefas uitlijnen,zodat alles in één lijn staat.
Maar men vind dit teveel werk ,en heeft blijkbaar de kennis niet meer ,dus men plaatst een kineet.
Gemak dient de mens ,en na deze kineet komt weer een nieuwe en weer een nieuwe,want geheid gaat dit kapot.
En aan die kineten wordt meer verdient dan aan één keer goed uitlijnen.