aquanaut schreef:Aad,
De loodzuur parallel via een diodebrug werkt namelijk dan als "dumpload" bij het afschakelen van de dynamo tevens zorgt deze voor een beïnvloeding van de spanningsregelaar zodat de dynamo nooit volaan blijft doorladen en zodoende verbrand.
Deze techniek passen we al enige jaren te op vele riool inspectie voertuigen.
Aquanaut
Aquanaut,
De showstopper even van de rem: Toch nog een overweging, aanvullen met de diodebrug is wellicht een betaalbaar voorlopig alternatief, de Victron Argodiode 160A-2AC Isolator?
De diodebrug die je noemt, ik zou dan de boegschroef-accu als dumpload kunnen bestemmen. Kan ik dan ook (voorlopig) alle laadinrichtingen, de dynamo èn de Multi en BlueSolar als + voeding aansluiten op deze diodebrug? Hoe zit het dan met de keuze van spanningen, kan ik qua instelling mijn doel van 14,0 en 13,35 voor de LifePo4 handhaven? Aansluitend kan ik me dan bezig houden met een bus-systeem.