casco aankoop

Re: casco aankoop

Berichtdoor MARC33 » 28 Dec 2013, 18:26

Bericht door MARC33 » wo 23 jan 2013, 19:59

Hoi Pascall,
Het gene je al laten zien hebt is prachtig .
Een kleine opmerking . een schip zonder stuurwiel ,raar .
MARC33

ligplaats:
info:

Berichtdoor MARC33 » 28 Dec 2013, 18:26

Bericht door MARC33 » wo 23 jan 2013, 22:00

@Hans ,
Ik ben is op jullie site geweest .
Mooie schepen
Wie is de persoon achter het e-mail adres ?

by the way .
sanitair in slaaphut is top . mooi en goe gevonden .Zou zeggen " simpel en eenvoudig " . Dit is positief bedoeld ,hé . begrijp me niet verkeerd .je spaart deuren en geeft een ruimtelijk gevoel
Is het mogelijk om een bouwplan ergens te kunnen bekijken of gaat het via afspraak terplaatste ?
Zijn er flyers of folders van jullie gamma ( dutch tender 32)?
Moet zeggen dat de lijn me zeker aanspreekt . Is wat naar het sportieve af .Is de bedoeling zeker ?

M
MARC33

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 28 Dec 2013, 18:27

Bericht door vuuren1 » wo 23 jan 2013, 22:03

@Marc,

Dat is een Follow up besturing en die zet je in een hoek en dan loopt het roer daar exact naartoe.
Wij hebben dat ook een keer zo gemaakt, de opdrachtgever wilde geen stuurwiel binnen.

Als je een droom hebt kan je ook een eigen idee indienen om een speciaal ontwerp te laten maken.
Een Barkas van 12 meter is zeker mooi maar de romp is nogal hoog, dat wordt op latere leeftijd lastig met opstappen vanaf de wal.
Wij hebben daar bij de Dutch Tender rekening mee gehouden, de meeste opdrachtgevers zijn immers senioren of aankomend...
Die kan ook in 12 meter, we hebben in de computer al eens een impressie gemaakt voor ene 15 meter uitvoering.

@Pascal,

Zeer fraai afgewerkt!

Wim Vroegh heeft destijds geinvesteerd in het zelf laten digitaliseren van de de Barkas tekening maar ook Wim werd er in 2001 door Huitema uitgeknikkerd.
Wim was niet de goedkoopste maar ging wel voor kwaliteit, we hebben ook met hem samengewerkt.
V&A heeft een Dutch Tender gebouwd voor de Provincie Zuid Holland (geen plezierboot maar een patrouilleboot).
13,5 ton is idd fors maar als je de 11 meter goed en degelijk bouwt kom je daar wel aan.
Van Rego zullen ze iets minder wegen..

Wij lassen ook alles standaard geheel af, dat is de basis van kwaliteit, plamuur is nep en komt op termijn los.
Op een 10 meter Dutch Tender gaat bruto ca. 150 gram plamuur, hoe minder hoe beter en fraai laswerk mag gezien worden.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 28 Dec 2013, 18:29

Bericht door vuuren1 » wo 23 jan 2013, 22:17

MARC33 schreef:
@Hans ,
Ik ben is op jullie site geweest .
Mooie schepen
Wie is de persoon achter het e-mail adres ?

by the way .
sanitair in slaaphut is top . mooi en goe gevonden .Zou zeggen " simpel en eenvoudig " . Dit is positief bedoeld ,hé . begrijp me niet verkeerd .je spaart deuren en geeft een ruimtelijk gevoel
Is het mogelijk om een bouwplan ergens te kunnen bekijken of gaat het via afspraak terplaatste ?
Zijn er flyers of folders van jullie gamma ( dutch tender 32)?
Moet zeggen dat de lijn me zeker aanspreekt . Is wat naar het sportieve af .Is de bedoeling zeker ?

M

De E-mails komen hier binnen (en ik zit achter die PC waar het binnen komt..).
De bedoeling was om geen 13 in een dozijn ontwerp te maken maar een sterk gebouwd no-nonsens schip met een stoere uitstraling met in de basis kwaliteits toepassingen.

De eerste Dutch Tender was geinspireerd door mijn verleden bij het Loodswezen, dat moest een stoere boot met enige beroepsvaartuitstraling worden.
De Classic is daarvan afgeleid omdat mijn broer een lagere boot moest hebben die onder 185 cm bruggen door moest kunnen, die is ook mooi maar iets minder spectaculair (behalve dan in dit geval de erg lage doorvaarthoogte).
De derde variant is uitgevoerd in Cabrio en die heb ik zelf.

Ik heb o.a. een ANWB test / vaarimpressie van een Dutch Tender Classic uitvoering, die kan ik je toesturen als je via -contact- op de website even een mailtje stuurt (dan heb ik meteen je Email adres).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor MARC33 » 28 Dec 2013, 18:29

Bericht door MARC33 » wo 23 jan 2013, 22:23

@Hans
Ok ,doe ik morgen
leg even de riem eraf .
waar ben ik aan begonnen of waar ga ik aan beginnen ?
Het laat me niet kos

Marc
MARC33

ligplaats:
info:

Berichtdoor pascall » 28 Dec 2013, 18:29

Bericht door pascall » do 24 jan 2013, 08:24

Oeps :oops: :oops: :oops: bedankt voor de reacties.

Marc, ik zie dat je aandacht op de Dutch tender is gevestigd, aangezien je eisen lijkt mij dat een goede denk richting.
Ik ken Hans niet, maar aangezien zijn kennis wat hier tentoon word gesteld op het forum, is dat een pree als je met hem in zee zou gaan.
Nee, ik heb geen aandelen ;)
Dutch tender, Barkas, op zich ligt dat niet veel uit elkaar, degelijk, tijdloos, Hollands glorie, groot vaargebied.
Wat ik toen der tijd heb gedaan is een planning gemaakt met daarbij het financiële plaatje.
Voordeel hier van is, dat je weet waar je aan toe bent in tijd en geld.
V.b. grondverf; 4 weken voor het aanbrengen, week 4,5,6,7 geraamde kosten 300euro.
Werk afgerond, 5 weken, week 4,5,6,7,8 kosten 2.750 euro.
Op deze manier blijft alles overzichtelijk en kom je niet voor verrassingen te staan, een maal per maand paste ik de planningen aan.

Mvg Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor pascall » 28 Dec 2013, 18:29

Bericht door pascall » do 24 jan 2013, 10:19

Hans, dat is wel heel weinig plamuur, moet hij heel strak gelast zijn,zelf heb ik alle lassen weg geplamuurd, dit is namelijk veel onderhoudvriendelijker.
Op de lassen zit altijd minder verf, daardoor krijg je daar ook de eerste roest.
Wij liggen altijd op zoutwater, jaar in, jaar uit, tot nu toe nog geen last gehad van roestende lassen.
Wat het stuurwerk betreft, wegafhankelijk stuurwerk, met een pookje is een lust om te varen, maar vooral om te manoeuvreren.
Van boord naar boord in 6 seconde, uitslag 2x85 graden flaproer, dit is een feest!

Mvg Pascal
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 28 Dec 2013, 18:30

Bericht door vuuren1 » do 24 jan 2013, 20:25

Als je rondspantbouwers met samen 80 jaar ervaring een gesneden platenpakket geeft inclusief bouwmallen wordt het casco zeker strak.
De zichtbare lassen worden netjes teruggeslepen dus dat ziet er netjes uit.
Uiteraard kan je de lassen kwart rond met plamuur afwerken dat staat iets gelikter maar op een stoere boot is het geoorloofd om het te laten.
Er gaat een beetje plamuur op enkele lassen van het boeisel en op de lasnaad in het dak (dat trekt altijd een beetje met een dergelijk groot oppervlak).

Bij de DT Classic van mijn broer kwam het met zijn gewenste indeling niet goed uit een (ruimte innemende) binnenstuurstand te maken.
Daar heb ben we een tijdsafhankelijke besturing binnen gemaakt in een -armleuning- van de dynette.
Dat is erg compact en er eigenlijk alleen voor als het slecht weer is.

Zelf heb ik geen roer maar een stuurbare straalbuis met een 23 duims schroef er in. Daarmee vaar je ook achteruit alle kanten op.
Altijd leuk om achteruit een drukke jachthaven uit te varen, men snapt er niks van hoe dat zo gemakkelijk kan..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 28 Dec 2013, 18:30

Bericht door Nerissa » do 24 jan 2013, 20:41

Daarmee vaar je ook achteruit alle kanten op.
Altijd leuk om achteruit een drukke jachthaven uit te varen, men snapt er niks van hoe dat zo gemakkelijk kan..

Idem met schottel. Je kan vrij hard achteruit, kaarsrecht
En draaien om je as.

Mooi schip trouwens Pascall, complimenten

Groet

Frans 8-)
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor MARC33 » 28 Dec 2013, 18:30

Bericht door MARC33 » do 24 jan 2013, 22:02

@Hans,
graag iets meer info over uw stuurbare straalbuis aub.
schroef van 23 is niet niks hé .Waarom zo groot ?Welke diameter van schroefas ? welke motor en hoe sterk ?
is de schroef niet anders van vorm dan een schroef zonder straalbuis?
Bij mij is er onder het roer een extra steun/scharnierpunt . Is dit ook bij een straalbuis ? indien niet, is dat dan niet gevoeliger / kwetsbaarder ?
Is de straalbuis kunststof of metaal ?
men zegt ,met straalbuis: sneller ,minder toeren ,stiller ,kleinere motor ( goedkoper schip)? Juist ?
Waarom zijn er zo weinig schepen mee uitgerust ?
Werf Bruis van Bergen op zoom plaatst ze meestal ook .
MARC33

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips