Beste leden, zit echt met mijn handen in het haar, want ik kom er niet meer uit
Vier jaar geleden heb ik een elektrisch toilet nieuw aangeschaft nl de Vetus TMWQ met de TMWBS schakelaar.
Deze ben ik nu pas aan het installeren, het project (renovatie Succes kruiser) is er uit de hand gelopen.
Maar nu het probleem. Het toilet is 12volt en aangesloten met de juiste dikte (plus/min kabel) De stuur kabel van de schakelaar loopt vrij achter een wandje en wordt achter in het toilet verbonden dmv een 6 polige stekker. Op de schakelaar zitten drie kleuren (wit 0 stand, rood aan water in en groen water uit, er komen nog drie extra kabeltjes uit de stuur draad, geel, zwart en blauw) deze drie kabeltjes zijn dmv een lasdopje met elkaar verbonden.Als ik op de schakelaar druk (water in pot) gebeurd er niets, druk ik op de schakelaar (water uit pot) draait de motor vrij hard, maar volgens mij moet dit. Ik heb de schakelaar doorgemeten en de deze piept (multimeter) zowel water in en water uit, dus de schakelaar is in orde. Binnenin de pot zit een grijs kastje met daarin de bedrading van de stuur kabel.Daar komen weer 6 kabeltjes uit het stekker huis:,twee gele, twee blauwe, zwarte en een rode kabel. Deze gaan een kabel blok en van daaruit gaan er twee rode kabeltjes gaan het relais. Twee blauwe gaan ook naar het relais. De twee gele kabeltjes die gaan naar het waterpompje. Deze heb zonder de gele kabeltjes rechtstreeks getest met een plus/min kabel rechtstreeks van de accu. Maar ik weet niet of hij het doet want ik hoor niets. Kan het zijn dat het motortje na vier ongebruikt, vast zit?
Ik wil morgen nog een test doen om water op het pompje te zetten en kijken of hij water pakt en deze via het slangetje (wat eigenlijk in de pot moet, maar deze even losgekoppeld) Zit ik goed of is er heel iets anders aan de hand?
Hartelijk bedankt voor het meedenken.