welke kit huiddoorvoer

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: welke kit huiddoorvoer

Berichtdoor pleziervaarder » 16 Jan 2014, 22:03

Ik denk dat ik er, gelet op de gegeven reacties, wel uit ben. Ik neem liever geen risico en doe de verlijming volgens gangbaar met Sikaflex en laat deze een dag drogen alvorens weer het water in te gaan. Het kost me weliswaar een extra keer kraankosten maar dan weet ik zeker dat het goed is.
Een ieder bedankt voor de reacties.

Groet, Albert
pleziervaarder

ligplaats: IJsselmuiden
info:

Berichtdoor gast » 16 Jan 2014, 22:07

Lijkt mij ook het meest verstandige, zal allemaal wel goed gaan maar voorkomen is beter dan hozen.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor broekerhaven » 29 Jan 2014, 16:31

is er geen 2 componenten lijmkit die wel binnen een uur droog is??
broekerhaven

ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Berichtdoor Klaver vier » 30 Jan 2014, 17:27

Er kan natuurlijk ook gewoon een pakking tussen,hoef je niks te kitten of te wachten. Klingerit of rubber,mijn voorkeur gaat uit naar klingerit.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier

Berichtdoor pleziervaarder » 30 Jan 2014, 18:09

De Stoere schreef:Er kan natuurlijk ook gewoon een pakking tussen,hoef je niks te kitten of te wachten. Klingerit of rubber,mijn voorkeur gaat uit naar klingerit.Gr René ( De Stoere).

Klopt, die had ik ook al eerder gelezen maar.. mijn onderwaterschip is niet dermate vlak dat ik een pakking vertrouw. Kit daarentegen vangt die oneffenheden veel beter op (mits goed aangebracht natuurlijk).

Groet, Albert
pleziervaarder

ligplaats: IJsselmuiden
info:

Berichtdoor Klaver vier » 30 Jan 2014, 19:15

Het legt er aan hoe groot de doorvoer is een klein doorvoertje dicht echt wel af met een pakking.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier

Berichtdoor vuuren1 » 30 Jan 2014, 21:40

In het grijze verleden sneden we dan zelf een rubber pakking op maat en konden we meteen te water..

Als dat niet lukt zou ik met de standaard Sikaflex de boot wel direct te water durven laten..
Sikaflex lost in water niet op, het drogen duurt dan wel langer, dus als de contactvlakken redelijk glad zijn is er niks aan de hand.
Als er gaten van ca. 1 mm moeten worden gevuld zou ik ook even wachten met te water laten (maar dan zou een rubber pakking ook niet voldoen).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen