vorstvrij water

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

vorstvrij water

Berichtdoor Davu » 31 Jan 2014, 11:45

Kan iemand mij vertellen welk product er bestaat tegen bevriezing van drinkwater in de tank? Ik weet dat het bestaat maar ben de naam vergeten.
Davu

ligplaats: Nieuwpoort
info:

Re: vorstvrij water

Berichtdoor Stylerider » 31 Jan 2014, 11:50

Ze verkopen het in de watersportwinkel als "watertank antivries". Volgens mij is het alcohol.
Stylerider

ligplaats:
info:

Berichtdoor brammetje » 31 Jan 2014, 14:42

brammetje

ligplaats:
info:

Berichtdoor pleziervaarder » 31 Jan 2014, 17:10

brammetje schreef:http://www.metropa-rotterdam.nl/antivries/6/PG-5000-ANTIVRIES.html

Die zou ik niet in mijn drinkwater gooien tenzij je natuurlijk een effectieve oplossing voor het schoonmoederprobleem wil hebben ;)
Drinkwater antivries is bij elke watersportzaak te koop, is over het algemeen roze van kleur. Als het enkel is om de winter door te komen zonder gebruik te maken van het water zou ik het gewoon aftappen. Opgegeven verhouding tot een temp van -20 C is 1 op 1 en dat wordt al snel vrij prijzig.

Groet, Albert
pleziervaarder

ligplaats: IJsselmuiden
info:

Berichtdoor brammetje » 31 Jan 2014, 18:31

Die zou ik niet in mijn drinkwater gooien tenzij je natuurlijk een effectieve oplossing voor het schoonmoederprobleem wil hebben ;)
Drinkwater antivries is bij elke watersportzaak te koop, is over het algemeen roze van kleur. Als het enkel is om de winter door te komen zonder gebruik te maken van het water zou ik het gewoon aftappen. Opgegeven verhouding tot een temp van -20 C is 1 op 1 en dat wordt al snel vrij prijzig.

Groet, Albert

Ik gebruikt het al jaren, het is om eventueel achter gebleven drinkwater tegen vorst te beschermen na het aftappen blijft er altijd wel een beetje water in leidingen achter die kunnen bevriezen, na het aftappen giet ik er 4ltr (dus 2ltr antivries in)laat het rond pompen en gooi het opgevangen water via de kraan weer in de tank daardoor nooit problemen gehad.(ook niet met mijn schoonmoeder)
brammetje

ligplaats:
info:

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen