Bericht door elrenegado » wo 02 okt 2013, 10:12
Ik ben bezig om de motorruimte te cleanen, voorzien van fris grijs verfje etc.
Daarnaast wil ik wat aan het geluid doen, als je rustig vaart is het niet storend, maar bij flinke vaart toch eigenlijk net even teveel.
Op zich niet gek, aan de luiken zit een cm dik velletje, en verder niets.
aan 3 zijde van de motor zijn houten schotten aangebracht (zaten er al in) en 1 zijde is open, en staat feitelijk in verbinding met de rest van de ruimte onder de vloeren.
Nu heb ik tussen de motor en luik maar heel weinig ruimte,
rondom de motor kan ik met gemak 8cm a 10cm kwijt.
enkel achterzijde bij keerkoppeling is een lastige plek, daar is precies de ingang van de achterkajuit en direct achter de motor/luchtfilter zit de trede naar achterkajuit.
Hier kan ik wellicht 2cm kwijt, maar meer niet.
Wat is nu wijsheid ?
Ik zou de 3 staande zijdes kunnen voorzien van 8 a 10cm platen,
maar neem ik dan geluidsisolerende, of geluidsaborberende platen ?
En wat zou de beste oplossing zijn voor het luik wat boven de motor zelf zit, ook hier is weinig ruimte.
Is het nog zinvol om de ruimte rondom de motorruimte ( die dus feitelijk gescheiden worden door een houten schat en een plaat binnenzijde motor) te voorzien van bv noppenplaten ?
De ruimte van de motor word overigens voorzien van 2 aan en 2 afvoer slangen van lucht.
De afvoer komt d.m.v. 1 slang binnen, en splitst zich, 1 naar beneden en 1 op 3/4 hoogte van de motorruimte.
de aanvoer wil ik 1 precies naast luchtaanzuiging van motor plaatsen (zoveel mogelijk "frisse" lucht, en de andere in de buurt van voorzijde.