door dennis » 21 Dec 2013, 19:00
Bericht door dennis » vr 03 aug 2012, 21:40
bedankt voor de reacties!
de boot ligt nog gewoon in het water, het gat zit ongeveer 10cm boven het water, vandaar de noodreparatie.
er zitten voorzover ik weet geen anode's op, is wel de bedoeling dat het er op komt (zink anode?). er is geen 220v of walstroom.
we hebben een echte (ex) scheepslasser (de echte grote schepen) in onze vriendenkring, mischien kan hij iets voor mijn broer betekenen.
als we de boot gaan dubbelen, wat voor soort en dikte staal of ijzer hebben we dan nodig?
wat zou dubbelen gaan kosten aan materiaal ?
alleen de waterlijn (voorzover we weten) is in slechte staat.
de boot heb ik gekregen van de vorrige eigenaar, die wilde er een elektrische aandrijving inbouwen, maar is geschrokken van de kosten.
er zit dus geen motor er in, schroef, as en alle aansluitingen zitten er in. de orginele motor was een vetus 28 pk 3 cilinder diesel.
het mooiste zou dus zijn dat er de zelfde motor er weer in gaat, i.v.m. bestaande motorsteunen, schroefas en schroef.
dus als er iemand een heeft liggen.... dan houden we ons aanbevolen..
de rest van de boot is echt schitterend: aluminium ramen met gehard glas van vetus, dakraam, ook van vetus, besturing, ook van vetus.
mooie schuifdeuren en het model van de boot is schiterend!
alleen is de boot behoorlijk verwaarloost. ik snap dat echt niet, mensen die een boot verwaarlozen, in geval van ziekte of ouderdom begrijp ik het wel, maar de vorrige eigenaar was een gezonde jonge knul met genoeg centjes.
ach ja... anders zou ik die boot ook niet gekregen hebben, en ook niet aan m'n broer hebben kunnen geven.
ik bedoel dus dat een beetje werk en investering de moeite waard zijn.