Amersfow schreef:BTW, het is of MAT, of ZIJDEGLANS of EIGLANS (Eiglans zit het dichts bij glans).

Lucter schreef:Amersfow schreef:BTW, het is of MAT, of ZIJDEGLANS of EIGLANS (Eiglans zit het dichts bij glans).
Nou daar lig ik niet direct wakker van.... Maar nu ik nog eens kijk, NOOIT je anodes verven
quichot schreef:Denken jullie nou écht dat jullie deze -inderdaad- oude rot menen te kunnen betrappen op een te dunne coating of het meeverven van anodes? Tjongejonge, dat valt me toch een beetje tegen.
Of willen jullie alleen maar laten zien dat jullie de beste jongetjes van de klas zijn?Maar dan had je ook wel gezien dat ik zonder schroef niet ver kom!
![]()
Maar ik kan jullie geruststellen:
1. Die 5 liter betreft uitsluitend het zwarte stukje over de primer tussen waterlijn en berghout, zoals ik eerder in dit lijntje al had aangegeven. Een band van ongeveer 70 cm hoog, rondom. Iets meer bij kop en kont, die voor het grootste deel donkerblauw zijn gelakt. Overigens pakte het nog weer anders uit dan ik dacht: Dekker geannuleerd toen bleek dat de werf -naast die teervervanger van Touwen- ook standaard Sigma Vikote 56 bleek te hebben. Kost iets meer, maar dan heb je ook wat.
2. En die anodes....hoe ervaren noemen jullie jezelf dat je niet eens weet dat die voor het spuiten eerst dik in de groene zeep gaan, zodat ze schoonspoelen zodra het schip te water gaat?
Man man man... en dan heb ik het nog niet eens over het miereneuken over de juiste benaming van de glans.
Terug naar Techniek algemeen stalen schepen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers