Ik had dezelfde (veelbesproken) warmteproblemen in de Valkkruiser Content 1300. Daarin staat een JohnDeere 130pk met droog uitlaatspruitstuk en dus ook droge uitlaat. De uitlaat loopt vanaf de motor meteen naar de bakboordzijde en gaat dan onder de wc door en daarachter onder het bed door van de stapelbed-slaapkamer. In die ruimte onder het bed is een combidemper gemonteert. Toen ik die boot ophaalde viel me al op dat het bar heet was daaronder, alles werd op den duur heet... De houten bedombouw, de bedbodem en zelfs de matras werd flink warm. En die demper had 3 lagen isolatieband waarover in dit topic gesproken word. Hans heeft dus gelijk, die meuk helpt nauwelijks. Ik heb toen een matras besteld en dat werkt perfect!!! Zelfs na urenlang flink doordraaien word het nauwelijks warm onder het bed, proefondervindelijk weet ik dat de ijzerdraad die erom gewikkeld zit wel f*cking heet word
Hieronder de offerte van betreffende demper:
Geachte heer Huibers,
wij danken u voor uw aanvraag en kunnen u geheel vrijblijvend aanbieden.
50 mm dikke isolatiematrassen.
gevuld met steenwol 80 kg tot max 600 celc.
doek grijs gecoat glasvezel doek 440 gr tot max 550 celc.
rvs haken tbv montage.
rvs draad tbv van montage.
1x matras demper dia 250mm met lengte van 1300
2x matras tbv koppen
2x matras tbv flens dia 190 en 200 breed.
totaalprijs euro. 295,00 ex btw en af fabriek zonder verzendkosten.
levertijd; 3 dagen na schriftelijke opdracht.
betaling; 100 % na levering binnen 14 dgn netto.
vertrouwende u hiermee van dienst te zijn verblijven wij.
Met vriendelijke groeten / Mit freundlichen grüßen / Kind regards,
Isolatiebedrijf Franssen BV
Remon Franssen
Isolatiebedrijf Franssen BV
Kerkstraat 32
NL - 6651 KG Druten
tel; 0031 (0) 487 510716
fax; 0031 (0) 487 510745
web;
www.franssen.nlE;
isolatiebedrijf@franssen.nlZoals jullie zien is het helemaal niet duur, zeker niet voor zo'n grote demper!!!!!