Pagina 3 van 3

Re: Speling roer

BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2014, 20:38
door Blacktoppie
vandaag de boel helemaal gemonteerd en alles werkt weer mooi spelingsvrij

nog paar fototjes voor om te zien hoe het er nu uitziet..

dit is dus de taatspot met de bronzen bus
Afbeelding

nieuwe bronzen bus ondergat hennegatskoker..
Afbeelding

voor bovenop de hennegatskoker ook nog een teflon bus gedraaid, zodat alles daaraan hangt en niet meer kan zakken(was ook gebeurt)

Afbeelding

en nog een totaal plaatje..

Afbeelding

Re: Speling roer

BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2014, 23:16
door vuuren1
Ziet er goed uit.

Re: Speling roer

BerichtGeplaatst: 06 Okt 2014, 09:23
door Blacktoppie
Even een kleine update.
Van de het weekend is de boot weer uit het water gegaan en alles ziet er nog perfect uit en werkt nog perfect.

dus ben blij met de gemaakte keuze..

ARco

Re: Speling roer

BerichtGeplaatst: 06 Okt 2014, 12:17
door stentor950
Weet je ook of dit het originele -balans-roer is, of in de loop der tijd vervangen?

Je komt ze namelijk bij oudere motorboten weinig tegen.

Re: Speling roer

BerichtGeplaatst: 06 Okt 2014, 18:47
door Blacktoppie
stentor950 schreef:Weet je ook of dit het originele -balans-roer is, of in de loop der tijd vervangen?

Je komt ze namelijk bij oudere motorboten weinig tegen.


met balans roer bedoel je dat de as niet aan het uiteinde zit maar een stukje naar binnen?
als ik in de originele folder kijk lijkt het er wel heel erg op of het origineel is http://www.curtevenne.eu/docs/Curtevennefolderoud.pdf

ook als ik op marktplaats oid zoek naar curtevenne's (jeetje wat zijn er veel te koop)en er staan foto's van het onderwaterschip dan zit er een vergelijkbaar roer op.

dus ik verwacht zo maar dat het origineel is.

ARco

Re: Speling roer

BerichtGeplaatst: 06 Okt 2014, 19:50
door stentor950
Met balans roer bedoel je dat de as niet aan het uiteinde zit maar een stukje naar binnen?


Ja dat klopt. In de beroepsvaart is dit het meest voorkomende type roer.
Met een balansroer wordt bedoeld een roer waarvan een klein gedeelte van het totale roeroppervlak aan de voorzijde van het draaipunt zit. De stuwdruk van het schroefwater wordt daardoor beter benut en het stuurgedrag van het schip zal daardoor verbeteren. Een balansroer zal vaak uitgevoerd zijn in een druppelvorm, d.w.z. dat het roer vanaf het balansdeel dikker uitloopt tot het draaipunt en daarna over de rest van het roerblad dun toeloopt.

NB. De boel ziet er nog toppie uit!