door Jan Huibers » 28 Mrt 2015, 01:03
Dankjewel Amersfow, maar zoals je al zal vermoeden heb ik een andere visie op wat de tendens of toekomst van de watersport en dan met name de motorboot-watersport gaat worden.
Tijden veranderen, de manier van beoefenen van de watersport ook.
De nieuwe watersporter zit niet meer te wachten op het bezitten van een boot met alle daarbij behorende kosten, 3 weken huren is nog steeds goedkoper dan alle kosten die je bij elkaar hebt. Dan hebben we het nog niet over de rompslomp eromheen.
De nieuwe watersporter wil de ene keer een motorboot met achterkajuit en veel ruimte binnen en de volgende zomer een boot met open kuip en een lage doorvaarthoogte. De ene zomer bij ons huren, de volgende zomer in friesland of juist in frankrijk of engeland.
Door de komst van internet en voordelige last-mimute aanbiedingen en met de weersvoorspellingen ernaast kan op het laatste moment beslist worden of het een vaarvakantie wordt of een weekje resort in spanje.
Door de crisis is men veel bewuster aan het omgaan met het beschikbare geld, er worden minder impulsaankopen gedaan, er wordt beter gerekend wat voordeliger is. Dan zal altijd blijken dat als je een gezinnetje hebt en tussen de 30 en pensioensgerechtigde leeftijd dat je dan financieel gezien beter kan huren. Het bezitten van een boot met de daarbij behorende kosten en tegelijkertijd optimaal benutten van het door jou geinvesteerde bedrag in een vakantiebezigheid is pas optimaal zodra je met pensioen gaat eigenlijk.
Of je moet zoals hier iedereen doet alles zelf doen en elkaar daarmee helpen
Ook is het zo dat de mensen die dolgraag willen varen en graag een boot zouden willen bezitten het geld ervoor niet hebben en het ook niet kunnen lenen (wat in eerdere jaren vrij gemakkelijk ging)
En sinds dit jaar gaat het erop lijken dat we meer duitse klanten gaan hebben dan eerder, vorig jaar was nog 80% nederlands en 20% duits en andere nationaliteiten, dat lijkt nu wel andersom.
Ik heb nu nog vrij weinig boekingen omdat we bar slechte foto's hebben van de Geminus, de Sirius en de Orion. De genoemde 3 zijn afgelopen winter volledig opnieuw geschilderd, nieuwe tenten ect ect ect.. Nu nog mooi weer en alles in het water dan kunnen we een fotograaf laten komen.
Ohw, en wij heb vrij nauwe contacten met Delta charter (voorheen Brabantcharter), ik ga niet op het forum vertellen wat er nu is misgegaan maar ik kan wel vertellen dat het ABSOLUUT niets te maken heeft gehad met hoe de zaken en boekingen liepen. Want daar lag het niet aan.