Roer stop/aanslag

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Roer stop/aanslag

Berichtdoor enzoishet » 21 Mei 2014, 21:31

Discussie mag wel Rene maar jij weet echt wel beter kom op zeg.

gr,
enzoishet

ligplaats:
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 21 Mei 2014, 22:10

Ik ben het wel in grote lijnen met Enzoishet eens....

Wolf heeft erg veel kennis en als hij met een oplossing komt dan is dat vaak ook meteen de beste.. Echter zijn manier van communiceren laat soms wat te wensen over. Iemand pannekoek noemen gaat nog wel (een amsterdammer begrijpt dat ;) ) maar "sukkel" gaat te ver. Iemand jennen of uitdagen ook.

Dit forum is een mooie doorsnede van de samenleving, allemaal verschillende soorten mensen en dat is het leuke eraan ook.

De mensen die aangeven om die reden niet meer te reageren of vragen te stellen wil ik juist aanmoedigen dit gewoon wel te doen. Als je de uitleg van bijv Wolf niet begrijpt dan moet je niet doen alsof je het wel snapt... Zeg dat dan gewoon en dan krijg je gewoon een andere heldere uitleg.

Je ziet mij niet voor niets vrijwel nooit reageren in de rubrieken electronica ect... Dat is omdat ik er bitter weinig van weet, ja dat stroom pijn kan doen... Dan is meteen de kans vrij klein dat ik een domme vraag stel en dus een dom antw krijg.

Ik geloof niet dat er een ander watersportforum is waar meer kennis zit als hier en laten we dat vooral zo houden, laten we elkaar niet wegjagen en wees ook niet te bang om te reageren of vragen te stellen.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor vuuren1 » 21 Mei 2014, 23:14

Dit is nu eenmaal een forum met veel beginners, amateurs etc.
De niet doe het zelver kan het kennelijk allemaal uitbesteden en komt hier ongeveer nooit.

We proberen de eerst genoemde groep hier zo goed en duidelijk als mogelijk te helpen.

Bij het aanschaffen van een ouwe kruiser is dat vaak een verhaal met haken en ogen omdat wij daar decennia lang ervaringen mee hebben.
Als iemand voor weinig een bodemloze put heeft gekocht gaan we niet zitten slijmen, daar heeft die eigenaar niks aan.
Dan zouden we het immers ook niet goed doen..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 22 Mei 2014, 06:40

Op een forum heeft iedereen zich aan fatsoensnormen te houden zonder aanziens der persoon.
Dat Wolf wat meer krediet krijgt vanwege zijn inbreng in de loop der jaren moet geen probleem zijn, maar dat kredietis hier overschreden.
De manier van reageren van Wolf gaat nergens meer over en heeft niks meer met kennis te maken.

Overigens voor het eerst krijgt Wolf repliek vanuit het beheer, correct en juist.

Enzohoorthet
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 22 Mei 2014, 07:28

Tja, het gezegde "koop een boot werk je dood" is wel waar. Je kunt het onderhoud bijna niet genoeg overschatten. Echt alles gaat kapot na verloop van jaren. Zo had ik eergisteren opeens een gebroken rookafvoer-koelkast-aluminium buis in mijn handen. Blijkbaar wordt dat bros door condens oid. Je zou er moedeloos van worden. En af en toe het ding af willen zinken. Nooit valt er eens iets mee. Maarja, varen blijft trekken. En met een beetje creativiteit en handigheid kom je toch nog wel een eind. Ik zou ook graag een nieuw schip en alles in RVS willen hebben.

Haha, BTW; gisteren viel wel iets mee; gas manometer bleef op 10 staan ook na een week. Ik gebruik het altijd om te checken of er geen lekken zijn, dus nieuw reduceer ventiel gekocht. Haal de oude los.. looptie gelijk terug naar nul! De kraan op de gasfles lekt!!! Heb ik weer ;-)
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor antonh » 24 Mei 2014, 19:44

Wat je er mee doet, of voor wat voor reden anders doet zal me aan me gat roesten.
Waarom dat ik het doe? in de hoop dat je net zoveel geniet van je boot als ik met mijn afgedankte RWS-vlet ! (dat ik jammer genoeg veel te weinig tegen kom).
Dit is tegelijk ook de reden dat jij mij niet kunt jennen zoals je het noemt, als ik zit te genieten en dat doe ik eigenlijk doorlopend kan ik hoogstens nog eens aan je terug denken “sukkel”.
Gr. Wolf1

Wolf1, zou Owatrol niet iets voor je zijn?

Ik en niet zo veel op het forum maar vindt het jammer dat er met zo een taal gebruik het forum de grond ingetrapt wordt.
En ik geloof dat zo een reactie mensen ook aanzet om niet meer te reageren.
Roestende gaten en sukkel's.
Jammer om zo aan je eigen mening kracht te moeten bijzetten.

Anton
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh

ligplaats: Oude Pekela
info:

Berichtdoor Wolf1 » 25 Mei 2014, 10:09

antonh schreef:
Wolf1, zou Owatrol niet iets voor je zijn?
Roestende gaten en sukkel's.
Jammer om zo aan je eigen mening kracht te moeten bijzetten.
Anton

Anton, de toepassings mogelijkheden van Owatrol in deze form zijn mij niet bekent, en jammer vind ik het ook, maar ik zal je gerust stellen, lig er niet wakker van !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor quichot » 25 Mei 2014, 16:25

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. En godzijdank zitten er vogels van divers pluimage op ons forum. Maak het niet te belangrijk allemaal. Dit soort botsingen moet kunnen, en bewijzen eerder de kracht dan de zwakte van ons forum. Althans, dat vind ik. Zolang het niet wordt gebezigd met geen andere bedoeling dan om elkaar af te branden, wordt niemand slechter van duidelijke taal. De oude garde van het 'oude' forum hier denkt dan hooguit: hé, Wolf leeft nog!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor vuuren1 » 25 Mei 2014, 20:15

quichot schreef:Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. En godzijdank zitten er vogels van divers pluimage op ons forum. Maak het niet te belangrijk allemaal. Dit soort botsingen moet kunnen, en bewijzen eerder de kracht dan de zwakte van ons forum. Althans, dat vind ik. Zolang het niet wordt gebezigd met geen andere bedoeling dan om elkaar af te branden, wordt niemand slechter van duidelijke taal. De oude garde van het 'oude' forum hier denkt dan hooguit: hé, Wolf leeft nog!

Mee eens.

Vaak wordt er foute en onvolledige informatie verstrekt waar wij onnodig veel energie in steken.
Als je iemand daar dan op wijst hebben wij het gedaan.

Bij betaald werk zal iedereen zijn uiterste best doen om met zoveel mogelijk info te komen teneinde niet teveel geld uit te hoeven geven.
Hier is het gratis en dan worden we wel in het diepe gegooid met een vaak zeer onvolledig verhaal.
En dat valt erg duidelijk op.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 25 Mei 2014, 21:39

Oude garde roest, getuige de reterende repliek.
gast

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen