Wat een pokke werk om vinyl eraf te krabben zeg! (Is daar ook een mooi foefje voor??)
Nu de vragen: ik heb begrepen dat t verstandig is toch weer voor vinyl te gaan ivm isolatie en condens. Maar moet dit per sé speciaal scheepsvinyl zijn of kan vinyl van Gamma, Karwei of Leenbakker ook? Moet het een bepaalde dikte hebben of andere voorwaarden? Ik zal hier geen goedkope lijm voor gebruiken, heb ik al elders gelezen
Ook gaan we de raamrubbers vervangen (nu we toch bezig zijn) en leken mij de grijze erg mooi. Dit word ons door andere boot eigenaren sterk afgeraden omdat na verloop van tijd altijd het "weer" erin komt. Te zien aan zwarte onuitpoetsbare kleine stipjes. Dit gebeurd uiteraard ook wel bij de zwarte rubbers maar hier is dit niet te zien. Bestaan er echt geen middeltjes voor, of zijn er dan echt geen weer bestendige grijze rubbers?
Wij zijn ook van plan 1,2 of 3 vaste ramen te vervangen door aluminium. Schuif of kiep. Bij het grote achterraam kregen wij de tip om hier een schuifraam te doen waarvan de bovenste helft naar beneden kan schuiven. Het dak steekt wat uit en daardoor kan je dat raam bij regen op een kiertje laten staan. Bovendien is er te weinig loop ruimte (en stuurkolom staat in de weg) om hier een uitzetraam te plaatsen. Maaaaarrrrr gaat op den duur dat raam niet uit zichzelf naar beneden?? Door slijtage oid?? Achteruitgang heb ik ook al aan gedacht, maar dat word wel een hele grote uitdaging, en erg kostbaar denk ik.
Graag lees ik tips, adviezen en trucs van jullie!
alvast heel erg bedankt!