door Hooijmaijers » 22 Mei 2015, 14:37
Ik heb de stoute schoenen maar eens aangetrokken en de pomp gedemonteerd, ben heel veel dingen in het binnenste tegengekomen waarvan ik helemaal geen weet had, maar heb alles kunnen laten zitten en het een voor een schoongemaakt en weer op zijn plaats gemonteerd, ik heb de oorzaak van de speling op het asje gelukkig wel ontdekt, n.l. het spiebaantje is vermoedelijk tijdens het willen demonteren van het stuurwiel (laten schrikken d.m.v. tegen het asje te tikken )van zijn plaatsgekomen
vandaar de speling, heb het weer terug geborgd en de speling is gelukkig weg, heb gelijk een nieuwe oliekering besteld en geplaatst, en nu maar hopen dat het weer gaat werken.
Morgen weer inbouwen en vullen met hydrauliek olie die ik opgevangen heb, zal wel een heel karwei worden het vullen en ontluchten, is voor mij ook helemaal nieuw.
Enkele gegevens:
De pompen zijn van het merk Capilano 1021 zowel binnen als buiten met aan de onderzijde een regelknop, waar deze voor dient weet ik niet precies, ik heb hem nog nooit gebruikt.
Als de pomp weer naar behoren werkt horen jullie het van mij.
Bedankt voor de nuttige reacties.