Nachtmerrie buchly casco,s??

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Nachtmerrie buchly casco,s??

Berichtdoor Schavuit » 02 Sep 2015, 20:27

Goedendag.
Ik heb me net aangemeld op dit forum. Had al een hoop gelezen en kwam ook tegen dat eigenaren van buchly casco,s soms nachtmerries kregen. Waarom??Waar moet ik op letten bij een Buchly casco??
Er varen er toch heel wat rond.
Schavuit

ligplaats: Den Helder
info:

Re: Nachtmerrie buchly casco,s??

Berichtdoor pascall » 03 Sep 2015, 19:56

Als dat de (werf) is die ook de Barkas bouwde dan is er inderdaad nog al wat op aan te merken.
een stalen casco hoort strak en maat vast te zijn en dat scheelt er nog al aan!

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor sogna mi » 04 Sep 2015, 06:23

inderdaad bouwden zij ook barkassen, ik heb er een 1350 bij Elburg yachting zien liggen die ook door een amateur gebouwd kon zijn.
sogna mi

ligplaats:
info:

Berichtdoor Schavuit » 17 Sep 2015, 18:39

Tja zo heeft ieder zijn beoordeling. Ik heb inderdaad ook bij Elburg een Barkas 13.50 zien liggen die er volgens mij heel knap en behoorlijk strak uitzag. Net zo strak als de 15 m barkas die er naast staat. Niets mis mee volgens mij.
Maar goed, een echt antwoord heb ik nog niet.
Jammer want met een paar kreten helpen we niemand en maken we elkaar ook niet wijzer. :D
Schavuit

ligplaats: Den Helder
info:

Berichtdoor vuuren1 » 20 Sep 2015, 20:24

Schavuit,

Er is heel veel over te vertellen maar je moet gewoon goed kijken en weten hoe een boot gebouwd hoort te zijn.

Hij is begonnen als eenmanszaak die een keer een bouwpakket in een kas in elkaar ging lassen en geëindigd met 17 man personeel.
In die tussentijd is er veel gebeurd, er zijn prima casco's gebouwd en ook minder goede en/of fraaie exemplaren.

De gebouwde 13.50 Barkassen hadden bij hem vaak teveel zeeg (een wipneus), de meest gebouwde is de 11 meter daar zitten erg simpele (erg goedkoop geweest) en erg goede tussen.
De serie Buchliners uit 2001 zijn als casco prima maar slechts deels is daar afgebouwd omdat de werf het moeilijk had.
De serie Buchliners en Buchly Barkassen van na 2001 werden in een erg moeilijke tijd gebouwd en soms uitbesteed, daar zit minder spul tussen.

De nachtmerries kwamen vooral door niet leveren van (vaak vooraf betaalde) boten, veel te laat leveren en conflicten over de uitrusting van de boot (veel mondeling beloofd).
Hij was de goedkoopste van NL en daar kwamen veel gelukszoekers op af.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen