Pagina 3 van 3

Re: verwarming

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2022, 16:30
door Yep
En waarom zou jouw aanname dan wel gefundeerd zijn en ik citeer: 'Een mogelijke verontreiniging vind altijd plaats bij het eindstation'......

Re: verwarming

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2022, 19:06
door SimondeDanser
Kwokko schreef:Aandeelhouder van voornoemd bedrijf?
Omdat je met ongefundeerde opties aankomt ,terwijl je wel weet dat bij de distributie gerotzooi niet plaatsvindt.
Een mogelijke verontreiniging vind altijd plaats bij het eindstation.

Ik vind dat een nogal boude bewering die ik niet graag voor mijn rekening zou nemen. Een paar jaar geleden zijn er in de Schelde-Rijnverbinding een heel aantal tankers gecontroleerd waarbij ook monsters uit de lading zijn getrokken. Deze zijn toen onderzocht. En in een meerderheid van de ladingen bleken stoffen te zitten die er helemaal niet in thuis hoorden. M.a.w. in de gehele keten gebeuren kennelijk dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.

Re: verwarming

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2022, 19:45
door bas
Maar het laatste is geen verontreiniging , maar contaminatie

Verontreiniging en contaminatie zijn synoniemen.

Re: verwarming

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2022, 20:53
door Kwokko
SimondeDanser schreef:M.a.w. in de gehele keten gebeuren kennelijk dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.

Ik kan niks met roependen in de woestijn zonder bewijs.
Ik kom zelf uit de wegtransport sector als ondernemer,en ik onderschrijft jouw conclusie niet.
En wat er op het water gebeurd ,daar heb ik geen inzage in, en trek ik derhalve die conclusies ook niet.
Op het geleuter van een reporter kan ik niet afgaan, want die schrijft op wat hem of haar verteld wordt.
Meestal zijn die figuren niet verder gekomen dan in het vasthouden van blocnote en een balpen om te schrijven.
Daarom heten ze ook "De schrijvende pers". :mrgreen:

Re: verwarming

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2022, 21:48
door Navigo
HH,

Nu ik wil even kort reageren op kwokko.

Zeker niet ongefundeerd, de schades aan meerdere motoren met hun brandstofpompen, verstuivers, dichtgeslagen filters waren duidelijk aantoonbaar.
De oorzaak ook, de samples gaven uitsluitsel, brandstofverontreiniging.
De oorzaak/ veroorzaker vinden heeft even geduurd, was in ieder geval niet het "eindstation". Het eindstation was maar een transporteur.

De scheepvaart blijft altijd een makkelijke dumphoek, voor de niet al te "zuivere" brandstoffen.

In deze is het ongepast om verder in te gaan op de veroorzaker, was wel duidelijk dat het financieel aantrekkelijk was.

Navigo

Re: verwarming

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2022, 23:35
door Kwokko
Navigo schreef:De scheepvaart blijft altijd een makkelijke dumphoek, voor de niet al te "zuivere" brandstoffen.

Ik vraag me af ,of dat nog steeds zo is ,nu er (mede door subsidie) wordt hermotoriseerd naar Stage V motoren.
Die hebben niets aan "onzuivere" brandstoffen.
Misschien dat een oude Deutz er nog op lopen wil , maar ook dat is zo langzamerhand een uitstervend ras aan het worden.
Bv de Jannette,daar lag eerst een Deutz in ,nu een nieuwe DAF.
https://www.kustvaartforum.com/viewtopic.php?t=7600

Re: verwarming

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2022, 00:07
door bas
Scheepvaart is een rekbaar begrip en de daarbij horende brandstoffen ook. Grofweg kun je stellen dat de brandstof steeds beroerder wordt en de motoren steeds veeleisender. Je zal dus aan boord veel meer moeten gaan doen qua filteren en separeer voordat het je motor in gaat. Pin me er niet op vast maar volgens mij vaart de binnenvaart tegenwoordig ook al vaak rond met seperatoren, dat zag je vroeger ook nooit.

Re: verwarming

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2022, 15:21
door kajoe
ik ben al weer even weg ut de tankvaart maar toen wij nog voeren was het in de blanke producten wel goed op orde alles was makkelijk te controleren .
maaaar in de zwarte producten ging het wel eens goed fout door de stookolie werden wel andere rotzooi mee geladen dit niet bij de olieraffinaderijen als e daar lade ,maar bij opslag bedrijven en als je daar moest laden voor vrij onbekende bunkerbedrijfjes chemicaliƫn /water en andere rotzooi kwam er bij ,je moest dan monsters nemen op het mommend dat de goede olie kwam en die moest je dan afgeven aan de machinist van de boot vaak zat er dan tussen de bunkerpapieren een leuk bedrag zo werd er gewerkt bij veel bunker rederijen later kwam het an het licht en werden de controles daar op scherper maar ja bij bunkers van 300tot vaak 5000 kub viel het niet zo op .
bij de binnenlandse vaart naar de depots werd er behoorlijk gecontroleerd bij de benzine en gasolie altijd voor het lossen werd er op water gecontroleerd en haalden ze de monsters uit de tanks en als alles ok was mocht je gaan pompen trouwens ook aan de raffinaderijen werd eerst een tank inspectie gedan door hun .