Welke boegschroef

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Welke boegschroef

Berichtdoor aadbloem » 11 Jan 2025, 10:58

Ow sorry joh, ik dacht dat je met
X-Ray schreef:Menigeen legt wel dikke kabels aan voor heel wat geld en gebruikt vervolgens allibabba kwaliteit connectors........

bedoelde dat alles van Ali een bepaalde slechte kwaliteit heeft. Dat schrijf je toch?
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor chaea » 11 Jan 2025, 13:28

@Aad,

Ik begrijp XRay heel goed maar idem jouw standpunt.

De werkelijkheid ligt in het midden, er is op Ali enorm veel inferieur namaak te koop, dat is mooi voor simpele di getjes maar dat wil je niet op belangrijke objecten/plaatsen gebruiken.
Maar niet alles is prut, als je weet waar en wat je moet zoeken.

China produceert enorm veel, en ook heel veel rotzooi, kloon en replica producten. Omdat het produceren daar veel goedkoper is dan in andere delen van de wereld ( grotendeels door staatsteun) zijn er veel bedrijven buiten China die daar handig gebruik van maken. Hierdoor komen er ook veel kwaliteitsproducten daar weg.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Renegade » 11 Jan 2025, 16:27

chaea schreef:China produceert enorm veel, en ook heel veel rotzooi, kloon en replica producten.

Zo te lezen ,leef je nog in het verleden.
De tijd dat er uit China inferieure produkten komen ligt al jaren achter ons.
Gooi alles waar PRC op staat maar naar buiten ,en je houd bijna niks over.
Als er weer een dozenboot dwars in het Suezkanaal ligt , dan staat hier in West Europa alles stil.
Wie nooit op zoektocht gaat ,zal nooit iets vinden.
Renegade

ligplaats: Buiten
info:

Berichtdoor chaea » 11 Jan 2025, 18:51

Onzin!

Er is in China een enorme kloonmarkt en er komen gewoon enorm veel goederen weg met inferieure kwaliteit.Simpel voorbeeld zijn de Makita kloon producten, en een persoonlijk voorbeeld is een omvormer die ik in december van Ali binnenkreeg, ik had al 1 van Ali maar die was na 3 jaar kapot maar degene die ik nu binnenkreeg bleek een overduidelijke namaak en functioneerde ook zo. Dus zelfs producten uit China worden gekloont.

Dat we afhankelijk zijn van China staat buiten de discussie, zoals ik al schreef, er komt ook veel spul met kwaliteit weg, ook in China denkt men aan de reputatie.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Wolf1 » 11 Jan 2025, 20:44

Renegade schreef:De tijd dat er uit China inferieure produkten komen ligt al jaren achter ons.
Gooi alles waar PRC op staat maar naar buiten ,en je houd bijna niks over.
Als er weer een dozenboot dwars in het Suezkanaal ligt , dan staat hier in West Europa alles stil.

Heb toch tot op heden heel andere ervaringen, naast een aantal goed bruikbare dingen voor weinig, ook heel veel rotzooi !
Het is bij elke bestelling weer een verrassing, vind het daarom vreemd om met deze ervaringen direct als iemand uit een ver verleden betiteld te worden.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Martin65 » 11 Jan 2025, 23:21

Ik haal ook heel veel zaken bij Ali weg. Maar dan gaat het om gadgets e.d. Zaken die belangrijk zijn moeten van goede kwaliteit zijn en dan neem ik geen risico's. De kabels doe ik een slag dikker dan voorgeschreven 70mm2 bij een lengte van 4.50 meter , de kabelschoenen zijn degelijk worden goed geperst.
Het laswerk is overigens allemaal klaar en ik wacht op redelijke temperaturen zodat ik alles kan schilderen.
Gebruikers-avatar
Martin65

ligplaats: Deventer
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen