rene79shovel schreef:ja , maar ik weet het slagvolume niet
bas schreef:Op hydrauliek24.nl bijvoorbeeld staan wel handige tooltjes om e.e.a. uit te rekenen. Opbrengst van de pomp is vrij makkelijk even te meten met een maatbeker en een stopwatch.
de pomp is het probleem niet , de motor moet ik vervangen
rene79shovel schreef:weet iemand ook met hoeveel toeren een boegschroef gemiddeld zo`n beetje draait ?
rene79shovel schreef:hahaha , nou ja zeg , ik ben een poos aan het zoeken geweest en kon eigenlijk niets zinnigs vinden en jij komt er gelijk meetop
nu heb ik een idee , ik denk dat het toerental de belangrijkste factor is bij een boegschroef , erg veel kracht zal er niet nodig zijn .
mijn boegschroef heeft een orbit MM motor en daar zijn wat verschillende modellen van
rene79shovel schreef:`ik zei dus dat het een orbit motor is en die zijn hydraulisch
rene79shovel schreef:ja , maar ik weet het slagvolume niet
rene79shovel schreef:de pomp is het probleem niet , de motor moet ik vervangen
rene79shovel schreef:mijn vraag ging ook alleen over het toerental
rene79shovel schreef:mijn vraag was duidelijk genoeg ,ik vroeg mij dus af hoeveel toeren een boegschroef ongeveer draait niet meer of minder ,
jullie maken er zelf altijd zo`n circus van , maar uiteraard is het mijn schuld.
uiteraard zit er geen typeplaatje meer op anders had ik het echt niet gevraagd hier ,
met name om dit eeuwige gezeik te voorkomen , laat verder maar , ik ben er wel uit
rene79shovel schreef:mijn vraag was duidelijk genoeg ,ik vroeg mij dus af hoeveel toeren een boegschroef ongeveer draait niet meer of minder ,
jullie maken er zelf altijd zo`n circus van , maar uiteraard is het mijn schuld.
uiteraard zit er geen typeplaatje meer op anders had ik het echt niet gevraagd hier ,
met name om dit eeuwige gezeik te voorkomen , laat verder maar , ik ben er wel uit
Terug naar Techniek algemeen stalen schepen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten