boegschroefvraag

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: boegschroefvraag

Berichtdoor bas » 04 Dec 2024, 23:32

Op hydrauliek24.nl bijvoorbeeld staan wel handige tooltjes om e.e.a. uit te rekenen. Opbrengst van de pomp is vrij makkelijk even te meten met een maatbeker en een stopwatch.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas

ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Berichtdoor Wolf1 » 05 Dec 2024, 00:30

rene79shovel schreef:ja , maar ik weet het slagvolume niet

En hoe moet ik je dan helpen ?
Zou eens naar de leverancier van de boegschroef gaan, of misschien was er wel een foldertje bij ?
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor rene79shovel » 05 Dec 2024, 07:33

bas schreef:Op hydrauliek24.nl bijvoorbeeld staan wel handige tooltjes om e.e.a. uit te rekenen. Opbrengst van de pomp is vrij makkelijk even te meten met een maatbeker en een stopwatch.

de pomp is het probleem niet , de motor moet ik vervangen
rene79shovel

ligplaats:
info:

Berichtdoor rene79shovel » 05 Dec 2024, 07:35

En hoe moet ik je dan helpen ?
Zou eens naar de leverancier van de boegschroef gaan, of misschien was er wel een foldertje bij ?
Gr. Wolf1
[/quote]

mijn vraag ging ook alleen over het toerental :lol:
rene79shovel

ligplaats:
info:

Berichtdoor bas » 05 Dec 2024, 12:10

de pomp is het probleem niet , de motor moet ik vervangen

Maar om te zorgen dat je bij de juiste motor uitkomt zul je wel de opbrengst van de pomp moeten weten. Als het aantal liters per minuut weet en het toerental wat je nodig hebt dan kun je het slagvolume van de motor berekenen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas

ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Berichtdoor Renegade » 05 Dec 2024, 16:03

rene79shovel schreef:weet iemand ook met hoeveel toeren een boegschroef gemiddeld zo`n beetje draait ?

rene79shovel schreef:hahaha , nou ja zeg , ik ben een poos aan het zoeken geweest en kon eigenlijk niets zinnigs vinden en jij komt er gelijk mee :lol: top
nu heb ik een idee , ik denk dat het toerental de belangrijkste factor is bij een boegschroef , erg veel kracht zal er niet nodig zijn .
mijn boegschroef heeft een orbit MM motor en daar zijn wat verschillende modellen van

rene79shovel schreef:`ik zei dus dat het een orbit motor is en die zijn hydraulisch

rene79shovel schreef:ja , maar ik weet het slagvolume niet

rene79shovel schreef:de pomp is het probleem niet , de motor moet ik vervangen

rene79shovel schreef:mijn vraag ging ook alleen over het toerental

Jij bent ook zo ontzettend duidelijk in je vraagstelling ,of niet soms?
Denk je echt dat door de vraag te stellen " wat het toerental van een boegschroefmotor is " , dat men hieruit kan begrijpen dat jou motor defect is?
Als je in de eerste vraag duidelijker was geweest wat de bedoeling was, dan hadden er hier oplossingen kunnen staan.
Nu heb je al 2 pagina's met nul info.
Tip: Hoe creëer ik lange draadjes. :idea:

Er zal vast en zeker wel een typeplaatje op de motor staan.
Misschien heb je iets aan de site http://www.hydroma.eu waar vele types op staan van ,om te kunnen vergelijken welke je hebt.
Wie nooit op zoektocht gaat ,zal nooit iets vinden.
Renegade

ligplaats: Buiten
info:

Berichtdoor rene79shovel » 05 Dec 2024, 17:58

mijn vraag was duidelijk genoeg ,ik vroeg mij dus af hoeveel toeren een boegschroef ongeveer draait niet meer of minder ,
jullie maken er zelf altijd zo`n circus van , maar uiteraard is het mijn schuld.

uiteraard zit er geen typeplaatje meer op anders had ik het echt niet gevraagd hier ,
met name om dit eeuwige gezeik te voorkomen , laat verder maar , ik ben er wel uit
rene79shovel

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 07 Dec 2024, 14:41

rene79shovel schreef:mijn vraag was duidelijk genoeg ,ik vroeg mij dus af hoeveel toeren een boegschroef ongeveer draait niet meer of minder ,
jullie maken er zelf altijd zo`n circus van , maar uiteraard is het mijn schuld.

uiteraard zit er geen typeplaatje meer op anders had ik het echt niet gevraagd hier ,
met name om dit eeuwige gezeik te voorkomen , laat verder maar , ik ben er wel uit

Nee, je vraag was in het geheel niet duidelijk, er was geen enkele informatie bij aanwezig ! ! !
Zelfs geen foto van de motor, om maar enig idee te geven van de grote.
Later kom je met iets, een Orbit MM motor, maar die bestaat niet, het moet een aanduiding met 3 letters zijn.
B.v. een OMM 32cm³, en dan zou het begrijpelijk worden want deze mag max. 630 RPM maken.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Tonny » 07 Dec 2024, 18:40

rene79shovel schreef:mijn vraag was duidelijk genoeg ,ik vroeg mij dus af hoeveel toeren een boegschroef ongeveer draait niet meer of minder ,

Om die reden stel ik al lang geen vragen meer op dit forum, altijd dezelfde die liggen te zeiken dat de vraag niet goed gesteld is een ander woord gebruikt had moeten worden, of weet ik veel wat, als ze anderen maar kunnen afzeiken. (waarschijnlijk heb ik nu de coma's verkeerd geplaats :o ) In mijn ogen draagt dat niets bij, heeft hier niemand iets aan en dooft het forum zo vanzelf uit totdat de zeikers onder elkaar overblijven. Nee bedankt ik ben er ook helemaal klaar mee.

Een "Orbit MM" hydraulische motor bestaat overigens gewoon wel. https://www.hydroma.eu/hydraulic-motors/orbit-motors/mm/?_gl=1*ufic05*_up*MQ..*_ga*MTcxODMwNTQ3OC4xNzMzNTg4MzU3*_ga_L350E1YNXZ*MTczMzU4ODM1Ni4xLjAuMTczMzU4ODM1Ni4wLjAuMA.. Zelfs de immer arrogante Wolf weet dus niet alles.

En let maar op nu laten ze zich weer verleiden tot allerhande shit commentaren over mijn post.
Tonny

ligplaats:
info: Aquanaut Beauty 1400

Berichtdoor Amersfow » 07 Dec 2024, 18:48

Als je kennis wilt kun je beter naar het zeilersforum gaan, daar zit zo mega veel kennis, en wordt zo snel gereageerd. Leuk om te lezen (je moet van goede huize komen om daar nog iets waardevols toe te voegen).
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen