boegschroefvraag

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: boegschroefvraag

Berichtdoor chaea » 10 Dec 2024, 11:28

Heel vervelend voor je, maar wat is nu je doel?
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor rene79shovel » 10 Dec 2024, 17:47

chaea schreef:Heel vervelend voor je, maar wat is nu je doel?

vraag me ook af wat die van jou is
rene79shovel

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 10 Dec 2024, 19:28

Mijn doel ?

Lees mijn eerste posting in dit verhaal maar terug.

In eerste instantie was ik aan het proberen jou ervan te overtuigen dat je onduidelijk bent en om het nogmaals te proberen, dat pak je niet op jammer genoeg.
Moet je ook zelf weten natuurlijk, maar dat je dan aangeeft niks meer met het forum van doen te willen hebben maar dan toch blijft posten en schelden zonder meerwaarde, net als enkele anderen hier, wat is dan nog het doel?

Nou ik vul hem wel in, het niks anders voor ogen hebben dan het opstoken van het ontstane vuurtje, dus geen oog meer hebben voor hetgeen waar het over gaat. Je steekt nu 10x meer energie in nonsense dan in de werkelijke vraag, had je beter in informatievoorziening kunnen steken, had je misschien nu een goed antwoord gehad.
En net als jij zijn er anderen die continu roepen wat een rotforum dit is maar toch telkens terugkomen als de kans zich voordoet om dit weer te benadrukken.

Dat is dan jouw/hun doel, niks bijdrage leveren in goede informatie/hulp/adviesvoorziening maar alleen maar ouwehoeren als er een klein vuurtje is.

Ik heb het in het verleden al vaker geschreven, ga weg en blijf weg als je het niet leuk vind hier, het is zo simpel.
Alternatief is al geboden, ga daar kijken of het gras werkelijk zo groen is.

Mijn algemene doel?
Waar ik kan mensen helpen zolang ze maar duidelijk en correct zijn, niet gaan schelden of nog erger gaan pochen cq bluffen en onzin verkopen. ( is op de Facebookgroepen nog erger trouwens)
chaea

Berichtdoor rene79shovel » 10 Dec 2024, 20:28

wahahahaha
rene79shovel

ligplaats:
info:

Berichtdoor rene79shovel » 10 Dec 2024, 20:35

laatste keer , ik vraag nergens om gegevens of informatie over MIJN boegschroef , jullie hoeven ook mijn informatie niet te hebben om te vertellen met wat voor toerental je eigen boegschroef draait.
jullie maken er zelf zo`n gedoe van en dan heb ik het gedaan , en als je je toerental niet weet dan zeg je toch niets .
rene79shovel

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 10 Dec 2024, 22:11

rene79shovel schreef:laatste keer , ik vraag nergens om gegevens of informatie over MIJN boegschroef , jullie hoeven ook mijn informatie niet te hebben om te vertellen met wat voor toerental je eigen boegschroef draait.
jullie maken er zelf zo`n gedoe van en dan heb ik het gedaan , en als je je toerental niet weet dan zeg je toch niets .

Ergens maak je een hoop stennis om niks.
Wie hier kan posten ,kan zelf ook zoeken op internet,hoeveel toeren een boegschroef maakt.
Grosso modo van de boegschroeven ,is NIET proportioneel gestuurd bij electrisch aangedreven motoren.
Dat betekend dat ze of niet draaien,of vol aan staan.

Gemiddelden zijn er niet,kunnen er niet zijn ook.
Alles staat of valt met de propeller die in de tunnel zit.
Een propeller met een kleine spoed zal veel toeren moeten draaien,om daarmee enige effect te kunnen resulteren.
Een propeller met een grote spoed ,kan met weinig toeren toe.

De laatste paar jaren komen er ,of zijn er gebruikers die zich afvragen ,waarom een boegschroef direct voluit gaan ,en daarom hier die vraag gaan stellen.
Dan krijg je draadjes over "proportionele boegschroeven".
Dat had je allemaal hier ook op dit forum kunnen opzoeken.
Als alle boegschroeven proportioneel werden aangestuurd , dan zal er op iedere propeller as een toerenteller moeten zitten om te weten te komen hoeveel toeren zo'n ding maakt.
Maar dan nog ben je afhankelijk van de spoed van de propeller zelf.

Dus zie ik niet in,waarom jij moet weten hoeveel toeren een boegschroef gemiddeld draait ,zonder dat je hier het er achterliggende probleem niet meld.
Een gemiddelde is er niet.
En al helemaal niet zoals jij de vraag steld.

Je kunt ze verdelen in 3 soorten.
1.Proportioneel aangestuurde, ( daar zou je enigzins kunnen spreken van of men überhaupt wert hoeveel toeren die draait)
2.Niet proportioneel aangestuurde, ( dus voluit of niks ,die info is bij iedere producent alm of niet te vinden)
3.Hydraulisch aangedreven boegschroeven.

Maar dat heb ik je in een eerdere posting ook al uitgelegd,en daar volgd een scheld kanonnade op ,en dat zal hierop ook wel gaan volgen ,want dat zijn we inmiddels wel gewend van je.
Wie nooit op zoektocht gaat ,zal nooit iets vinden.
Renegade

ligplaats: Buiten
info:

Berichtdoor chaea » 10 Dec 2024, 22:45

rene79shovel schreef:wahahahaha

Dit zegt genoeg.
chaea

Berichtdoor X-Ray » 08 Jan 2025, 20:38

Afhankelijk van je diameter, aandrijving of soort schroef(je) / propeller
tussen de circa 200 en 2000 toeren p min.
X-Ray

ligplaats:
info: Boot

Berichtdoor Renegade » 09 Jan 2025, 12:20

X-Ray schreef:Afhankelijk van je diameter, aandrijving of soort schroef(je) / propeller
tussen de circa 200 en 2000 toeren p min.

Spuit elf. :mrgreen:
Wie nooit op zoektocht gaat ,zal nooit iets vinden.
Renegade

ligplaats: Buiten
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen