rene79shovel schreef:laatste keer , ik vraag nergens om gegevens of informatie over MIJN boegschroef , jullie hoeven ook mijn informatie niet te hebben om te vertellen met wat voor toerental je eigen boegschroef draait.
jullie maken er zelf zo`n gedoe van en dan heb ik het gedaan , en als je je toerental niet weet dan zeg je toch niets .
Ergens maak je een hoop stennis om niks.
Wie hier kan posten ,kan zelf ook zoeken op internet,hoeveel toeren een boegschroef maakt.
Grosso modo van de boegschroeven ,is NIET proportioneel gestuurd bij electrisch aangedreven motoren.
Dat betekend dat ze of niet draaien,of vol aan staan.
Gemiddelden zijn er niet,kunnen er niet zijn ook.
Alles staat of valt met de propeller die in de tunnel zit.
Een propeller met een kleine spoed zal veel toeren moeten draaien,om daarmee enige effect te kunnen resulteren.
Een propeller met een grote spoed ,kan met weinig toeren toe.
De laatste paar jaren komen er ,of zijn er gebruikers die zich afvragen ,waarom een boegschroef direct voluit gaan ,en daarom hier die vraag gaan stellen.
Dan krijg je draadjes over "proportionele boegschroeven".
Dat had je allemaal hier ook op dit forum kunnen opzoeken.
Als alle boegschroeven proportioneel werden aangestuurd , dan zal er op iedere propeller as een toerenteller moeten zitten om te weten te komen hoeveel toeren zo'n ding maakt.
Maar dan nog ben je afhankelijk van de spoed van de propeller zelf.
Dus zie ik niet in,waarom jij moet weten hoeveel toeren een boegschroef gemiddeld draait ,zonder dat je hier het er achterliggende probleem niet meld.
Een gemiddelde is er niet.
En al helemaal niet zoals jij de vraag steld.
Je kunt ze verdelen in 3 soorten.
1.Proportioneel aangestuurde, ( daar zou je enigzins kunnen spreken van of men überhaupt wert hoeveel toeren die draait)
2.Niet proportioneel aangestuurde, ( dus voluit of niks ,die info is bij iedere producent alm of niet te vinden)
3.Hydraulisch aangedreven boegschroeven.
Maar dat heb ik je in een eerdere posting ook al uitgelegd,en daar volgd een scheld kanonnade op ,en dat zal hierop ook wel gaan volgen ,want dat zijn we inmiddels wel gewend van je.
Wie nooit op zoektocht gaat ,zal nooit iets vinden.