ik heb ergens het idee dat we langs elkaar heen praten..
de taatspot is dat het onderste gedeelte waar de as van het roer indraait?
dus deze
zo ja is dat lager al vervangen door het bronzen...
vuuren1 schreef:Tegen wie heb je het nu??
enzoishet schreef:Hallo Arco,
Ben je als iets verder met de oplossing voor het roer ? Leuk om te weten hoe je bent gevaren.
Groet Ton,
Blacktoppie schreef:vuuren1 schreef:Tegen wie heb je het nu??
tegen jou.
ik zal mijn vraag beter formuleren.
Vuuren.. je hebt het er over dat een lager in een taatspot heel ongewoon is, nou ben ik niet heel erg thuis in al die termen dus ik heb na je laatse opmerking het idee dat we elkaar verkeerd begrijpen...
bedoel je met de taatspot onderstaand ding
zo ja, daar zat bij mij geen lager in maar een teflon bus, deze bus is vervangen door een bronzen.
er zit door mijn vlak een bus waar de roerkoning in draait daarin zit bovenin en onderin een lager, dat onderste lager heb ik het over..
ARco
vuuren1 schreef:Nu is het duidelijk..
kogellager 1 blijft heel omdat het (ruim) boven water zit.
Kogellager 2 gaat stuk omdat het onder water zit; men vetsmering is een bronzen bus geschikt.
Een kogellager is niet geschikt als er geen extra seals zijn toegepast.
Lager 3 zit onder water is (zonder aparte smeerleiding) niet te smeren en dan is rubber prima en gietijzer iets beter dan brons.
Terug naar Techniek algemeen stalen schepen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten