Diverse zaken aangeboden

Re: Diverse zaken aangeboden

Berichtdoor Yep » 07 Sep 2022, 21:38

Ik verkoop geen lood maar prima werkende accu's waarvoor een levensduur staat van 20 jaar.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3170
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Diverse zaken aangeboden

Berichtdoor chaea » 07 Sep 2022, 21:45

Zet ze op Marktplaats, als het een koopje is ben je ze zo kwijt.
chaea
 
Berichten: 763
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Diverse zaken aangeboden

Berichtdoor Yep » 07 Sep 2022, 21:49

@Bashers, ik ga even over tot belangrijker zaken dat dit gewauwel.
Wolfje, kom er maar weer in.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3170
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Diverse zaken aangeboden

Berichtdoor Kwokko » 07 Sep 2022, 21:50

Je had ze al lang en breed onderweg kunnen slijten gezien je reis tot nu toe.
Ik neem aan dat je nu wel een beetje de Skandinavische talen machtig bent. :mrgreen:

https://se.scraprice.com/index.php?cur= ... ntry=22&id
Mooi meenemen,en waar je nu bent ,is het ook geen donder waard.



Yep schreef:Ik verkoop geen lood maar prima werkende accu's waarvoor een levensduur staat van 20 jaar.

Het probleem is , niemand wil ze schijnbaar.
Of voor de helft van de prijs die jij vraagt,of nog minder.

Op marktplaats moet je uitkijken ,want daar kun je geen accu's aanbieden ,want dat slikt het regime daar niet.
Dat kan alleen met akku's ,dus de c vervangen door een k.
Kwokko
 

Re: Diverse zaken aangeboden

Berichtdoor aadbloem » 08 Sep 2022, 09:30

Yep schreef:Ik verkoop geen lood maar prima werkende accu's waarvoor een levensduur staat van 20 jaar.

De levensduur van 20 jaar wordt vrijwel nooit gehaald. Mijn Victron GEL accu's kwamen niet verder dan +/- 7 jaar. Altijd goed behandeld, het gehele jaar op spanning met behulp van zonnepanelen. Verhandelen voor ongeveer de loodprijs is prima, ik kreeg er destijds 75c per kilo voor terug. Nooit meer dure fancy mode accu's in mijn schip. Nu gewoon onderhoudsvrije loodzuur accu's voor 1/3 van de prijs van GEL accu's. Gaan 5 a 6 jaar mee en zonder spijt meteen weer vervangen is nu mijn strategie.
Nieuwe mode: LiFePO4 accu's.....kom er maar in :D
aadbloem
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Diverse zaken aangeboden

Berichtdoor Solita74 » 08 Sep 2022, 10:53

Wie zou er nu accu’s van 15 jaar oud in zijn bootje zetten accu’s zijn de zwakste dingen aan boord van een schip dat is mijn ervaring van 50 jaar bootje varen ze staan prachtig in de boot en zien er na 15 jaar nog als nieuw uit misschien een beetje stof erop stofdoek erover en ze zien er veer als nieuw uit maar van binnen kan je niet kijken dus kan je ze verkopen voor € 50 , koop je ze dan heb je voor €50 lekker veel ellende,maar ja ze zagen er zo mooi uit?.
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: Diverse zaken aangeboden

Berichtdoor Yep » 08 Sep 2022, 11:28

Voor de laatste keer:

Het betreft hier OPzV 2 volt gel cellen.
Deze worden, in tegenstelling tot 12 volt gel accu's, geacht bij fatsoenlijk gebruik 20 jaar en meerdere duizend cycli te kunnen meegaan (Googelen dus).
De aangeboden accu's vertonen prima meetwaarden, zijn altijd netjes behandeld en ruim 15 jaar oud.
In de resterende jaren heeft menig nieuwe AGM accu het ook al weer begeven.
Er is dus niets mis met deze aan te bieden en zeker niet als de prijs niet veel boven de loodprijs zit.
Wie ze wil overnemen neemt ze over en zo niet, dan breng ik ze naar de loodboer.
Wat een primitieve ophef welke ook hier weer aangestoken is en bepaald niet voor het eerst.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3170
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Diverse zaken aangeboden

Berichtdoor aquanaut » 08 Sep 2022, 12:25

Wat een gewauwel en gehakketak weer in een topic waar iemand wat te koop aan biedt.
Je bent niet verplicht om te kopen hoor, maar hou de commentaren voor je als je niet weet waarover er gepraat wordt.

Zo'n beetje alle reacties vallen onder de categorie die ik samenvat in mijn onderschrift.

In de meeste gevallen ben je een dief van je portemonnee als je voor een 12V accu van 15 jaar oud nog iets neerlegt wat boven de loodprijs gaat.
Maar in dit geval gaat het over een ~1000Ah Gel tractie set (OPzV) van Sonnenschein.
Dit soort batterijen gaat gemiddeld zo'n 5-7 x langer mee als 12V batterijen (ongeacht of dit AGM, GEL of open loodzuur batterijen zijn).
Nu heb je ook in het land der OPzV kwaliteitsverschillen, echter Sonnenschein is één van de marktleiders op het gebied van kwaliteit en levensduur.
Bedenk ook dat de levensduur van dit soort batterijen (18-20 jaar) inhoudt dat ze dan pas 20% capaciteitsverlies hebben.
Dus nog 80% over na deze leeftijd.
Direct naar de oud ijzer boer brengen lijkt misschien het juiste advies maar is dat zeker niet, ik zou TS dan ook aanraden om de nieuwe eigenaar te zoeken bij mensen die willen beginnen met een thuisbatterij.
Daar zijn deze batterijen bij uitstek geschikt voor dit soort toepassingen, zeker voor mensen die hier mee pionieren en niet direct willen investeren in een LiFEPO4 batterij.
Een goed onderhouden OPzV set van deze grootte kan in een dergelijke toepassing zo maar 30 jaar gebruikt worden.

Hou het gezellig en #DOESLIEF

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Diverse zaken aangeboden

Berichtdoor chaea » 08 Sep 2022, 16:02

Yep schreef:Voor de laatste keer:

Het betreft hier OPzV 2 volt gel cellen.
Deze worden, in tegenstelling tot 12 volt gel accu's, geacht bij fatsoenlijk gebruik 20 jaar en meerdere duizend cycli te kunnen meegaan (Googelen dus).
De aangeboden accu's vertonen prima meetwaarden, zijn altijd netjes behandeld en ruim 15 jaar oud.
In de resterende jaren heeft menig nieuwe AGM accu het ook al weer begeven.
Er is dus niets mis met deze aan te bieden en zeker niet als de prijs niet veel boven de loodprijs zit.
Wie ze wil overnemen neemt ze over en zo niet, dan breng ik ze naar de loodboer.
Wat een primitieve ophef welke ook hier weer aangestoken is en bepaald niet voor het eerst.


Primitief? Je bent on fire of niet?
chaea
 
Berichten: 763
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Diverse zaken aangeboden

Berichtdoor broekie » 08 Sep 2022, 18:50

Leuk voorbeeld van de situatie.
Hoop gewauwel weinig echte kennis en argumenten tot Aquanaut er een ander licht op laat schijnen.
Nu de discussie gezond oppakken als jullie ballen hebben. Ik heb ook interesse in eigen opslag van zonne-energie als salderen eraf gaat.
Dus interessant om het over deze accu pakketten te hebben.

@Wolf, je hebt het hier te doen met volwassen mensen die een hobby hebben. We zijn geen professionele botenbouwers.
Je zal dus je toon tegen ons moeten matigen, we komen niet uit een ei. We hebben allemaal een maatschappelijke carrière of gehad, en die kan op een heel ander vlak zijn.
Advies is zeer welkom, maar behandel mensen met respect. Anders liever niet reageren als je ons sullen vindt. Ik ken je persoonlijk en je bent zo helemaal niet. Begrijp je hatelijke reacties dan ook niet. Vierkante communicatie werkt niet.
@Chaea, welkom terug. Schoenmaker hou je bij je leest.
@Henk, prima moderator, we kunnen toch zelf wel de maat houden? Je bent geen kinderoppas.
@MC, als je nog leest. Ik begrijp je. niet iedereen heeft er zin in om afgezeken te worden, ik ook niet. Ik las altijd graag je reacties.
@Yep, gewoon doorgaan met posten, Ik denk dat je jezelf wel kan verdedigen. Goed dat je deze zaken bespreekt. Als niemand het doet, gaat het forum achteruit.


Jammer dat de oude bekenden inderdaad minder posten. Dat zijn de wijzen. Hebben hier blijkbaar geen zin in.
Ik hoop dat het tij keert.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2550
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

VorigeVolgende

Terug naar Te koop aangeboden

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten