Toch weer varen

Re: Toch weer varen

Berichtdoor patrick1969 » 12 Jul 2015, 19:21

Vandaag trouwens een SvC 14,90 bekeken. Dit was erg leerzaam voor mij. Ik vind dit eigenlijk net te groot. Ook qua doorvaarhoogte kan je met deze boot heel wat wachttijden verwachten. Ja ik vond de binnenruimte natuurlijk heerlijk (ik hou wel van flink wat ruimte) maar toch, het was een hoop boot... Ik ben een 12,8 meter lange zeilboot gewend, ter referentie. Daarnaast was de boot niet in een erg aantrekkelijke conditie. Daar kan ik wel doorheen kijken hoor maar oei, oei.... die heeft een slechte tijd achter de rug. De boot zag er van binnen gedateert uit, da's geen probleem. voor ons. Hij was wel origineel en er was niet van alles aan verbouwd of geknutseld. de vloerbedekking mag er uit, de bekleding en gordijntjesgordijntjes ook, maar de rest was prima. het grote probleem zat hem in het onderwaterschip, daar zaten zelfs.... eh... ahum... gaten in.... Yep, de boot was afgelopen week uit het water gehaald en het bleek op diverse plaatsen lek. Tuurlijk, is allemaal te verhelpen met ongeveer 30.000 Eurotjes (volgens opgave makelaar) en dat komt vast wel goed, maar t geeft een aardig beeld van de betrokkeñheid van de eigenaren. Dit soort dingen gebeuren helaas vaak ongewild, maar in dit geval heeft het schip gewoon onverzorgt in het water gelegen door overmacht en gezondheid issues. Ik wens de huidige eigenaren en toekomstige in ieder geval sterkte.
Toen ik het schip had bekeken zag ik nog een paar andere pareltjes liggen. Om diverse redenen voor mij geen optie maar ik zag o.a. een mooie (prijzige) pikmeer kruiser en een Linssen. Mooi maar qua indeling niet optimaal en flink boven mijn budget. Het helpt me wel want de modellen spreken mij wel erg aan.
Laatst gewijzigd door patrick1969 op 12 Jul 2015, 21:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
patrick1969

ligplaats:
info:

Berichtdoor Marie Christina » 12 Jul 2015, 20:08

Aan je smaak valt in elk geval niets af te dingen
:D
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor iJack » 13 Jul 2015, 07:09

Zo zie je maar Partrik van kijken bij booten is nog nooit iemand slechter geworden. Zo kom je steeds weer op ideeën uit en gaat het voor jezelf steeds duidelijker worden wat je niet wil en vooral wat je wel wil en zoekt. En het is zo leuk dat bootjes kijken. Ik heb helemaal niet de intentie om andere boot te kopen maar als ik ergens ben moet ik wel altijd even rondje door de haven lopen om te kijken.

Jack
Afbeelding
kijk vooruit, anders sta je met de rug naar de toekomst...
Gebruikers-avatar
iJack

ligplaats: RMU
info:

Vorige

Terug naar Even voorstellen