Ik ben Ron en sinds de herfst van 2011 heb ik een, wat ze zeiden, Ten Broeke kruiser gekocht. Aangezien ik niet zeker ben dat het een Ten Broeke is sta ik open voor iedereen die info heeft over dit model, als ik de boot vergelijk met andere Ten Broeke kruisers lijken de ramen anders vandaar
De boot is 8x2,30m en was van iemand die vergat dat je ook onderhoud moet plegen, ik heb dus nog wel wat te doen..
Het zag er allemaal op het eerste gezicht netjes uit maar na nadere inspectie bleek de boot al enige tijd niet uit het water geweest te zijn en zat er nogal wat roest onder de waterlijn.
Ook zit er nogal wat knutsel werk in de elektrische installatie en de gas leidingen heb ik maar gewoon in de container gedonderd, daar durfde ik echt niet gebruik van te maken.
De Yanmar motor met 1 cilinder functioneert prima en brengt de boot in top snelheid naar ca 12-14 km/u (GPS).
Maar goed leuke maat boot, leuke prijs en dus toch gekocht.
De eerste winter druk aan het slopen geweest van noodzakelijke meuk zoals beschreven zodat we de eerste zomer gewoon gebruik konden maken van de boot, al was het maar voor dagjes varen op de Vinkeveense plassen (daar lag de boot tot vorige zomer)
Plaatjes bij praatjes:
Nu ligt de boot wat dichter bij huis en heb ik nogal een lijstje aan wensen voor het komende klusperiode..
- Elektrische installatie slopen en opnieuw opbouwen
- Zorgen dat er gekookt kan worden (op een veilige manier)
- Zodra de kap vervangen moet worden die maffe opbouw van de achterkajuit slopen
- Paar potten verf er tegenaan kwasten
Meteen een vraagje..
Mijn nieuwe ligplaats is in de ringvaart in de buurt van Haarlem en ik moet daar wat meerpalen in de bodem slaan, iemand een idee hoe diep je die dingen de grond in moet hebben zodat het een beetje stevig staat?